اخبار داغ

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی:

بیش از 50 هزار پرونده وارد محاکم قضایی خراسان جنوبی شد/ 97 درصد پرونده‌ها رسیدگی شدند

بیش از 50 هزار پرونده وارد محاکم قضایی خراسان جنوبی شد/ 97 درصد پرونده‌ها رسیدگی شدند
حجت الاسلام حمیدی گفت: مجموع پرونده‌های ورودی به محاکم خراسان جنوبی در هفت ماهه ابتدایی امسال 50 هزار و 548 پرونده بوده که نسبت به سال گذشته کمتر از یک درصد افزایش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی صبح امروز در نشست با قضات دادسراها و دادگاه‌های خراسان‌جنوبی، ضمن تبریک ولادت پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق علیه السلام اظهار کرد: خراسان جنوبی 13 حوزه قضایی، 11 شهرستان و 2 دادگاه بخش دارد که در آینده نزدیک دادگاه بخش دهوک اضافه خواهد شد و به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
وی افزود: مجموع پرونده‌های ورودی به دادگاه‌های خراسان جنوبی در هفت ماهه ابتدایی امسال 50 هزار و 548 پرونده بوده که نسبت به سال گذشته کمتر از یک درصد افزایش داشته است.
,
 
,
رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که سال قبل 49 هزار و 984 پرونده به دادگاه‌های استان وارد شده است، گفت: از مجموع پرونده‌های وارده امسال 49 هزار و 247 پرونده رسیدگی که معادل 97 درصد مختومه شده است و نرخ رسیدگی 5 درصد افزایش داشته است.
,
 
,
حمیدی متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه‌های استان را 23 روز بیان کرد و یادآور شد: این مدت زمان در دادسراها 90 روز است که باید این مدت زمان رسیدگی  نیز کاهش پیدا کند.
,
 
,
وی تعداد پرونده‌های باقی مانده در نوبت رسیدگی را 8 هزار و 838 پرونده بیان کرد و افزود: تعداد 500 پرونده نیز از سال گذشته در نوبت رسیدگی است.
,
 
,
رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: 9 هزار و یک پرونده اجرای احکام کیفری از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه به مراکز قضایی وارد شده است که 7 هزار و 872 پرونده معادل 97 درصد مختومه شده است.
,
 
,
حمیدی با اشاره به این‌که در حال حاضر 7 هزار و 342 پرونده اجرای احکام کیفری در مراکز قضایی موجود است، خاطرنشان کرد: در هفت ماهه ابتدایی امسال 3 هزار و 413 پرونده اجرای احکام مدنی به مراکز قضایی وارد شده است که 96 درصد آنها مختومه شده و در مجموع یک هزار و 987 پرونده باقی مانده است.
,
 
,
وی تعداد پرونده‌های وارده به شورای‌های حل اختلاف استان رادر هفت ماهه امسال 15 هزار و 245 پرونده بیان کرد و افزود: این تعداد نسبت به سال گذشته 3 درصد کاهش داشته است و 99 درصد این پرونده‌ها مختومه شده است و در مجموع یک هزار و 530 پرونده در شوراهای حل اختلاف در انتظار رسیدگی هستند.
,
 
,
رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی میزان مصالحه در شوراهای حل اختلاف را 34 درصد بیان کرد و گفت: میزان مصالحه سال گذشته 32 درصد بوده که امسال 2 درصد افزایش پیدا کرده است.
,
 
,
حمیدی با اشاره به این‌که در بحث اطاله دادرسی با معضل رو به رو نیستیم، تصریح کرد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف سال گذشته 20 روز بوده که امسال به 17.5 درصد رسیده است. 
,
 
,
وی با اشاره به این‌که 92 درصد زندانیان استان مرد و هشت درصد آنها زن هستند، افزود: 50 درصد زندانیان دارای سابقه کیفری و مابقی بدون سابقه هستند.
,
 
,
رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که 71 درصد زندانیان مربوط به جرائم مواد مخدر هستند، گفت: 15 درصد زندانیان سرقت و ربودن مال غیر و 3.2 درصد زندانیان جرائم علیه اشخاص هستند.
,
 
,
وی تعداد زندانیان محکومین مالی استان را 163 نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد 28 نفر محکوم مهریه و مابقی محکوم مالی غیر مهریه هستند.
 
,
وی تعداد زندانیان محکومین مالی استان را 163 نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد 28 نفر محکوم مهریه و مابقی محکوم مالی غیر مهریه هستند.
,
 
,
حمیدی تصریح کرد: در حوزه محکومان غیر عمد و مالی در استان با معضل مواجه هستیم که بسیاری از آنها در زندان هستند و باید وثیقه قرار تامین صادر شود تا این تعداد زندانی کاهش پیدا کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه