اخبار داغ

پیش از ظهر امروز؛

کنگره بزرگداشت شهید آیت‌الله سید محمدعلی مبارکه‌ای برگزار شد

کنگره بزرگداشت شهید آیت‌الله سید محمدعلی مبارکه‌ای برگزار شد
کنگره بزرگداشت شهید آیت‌الله سید محمدعلی مبارکه‌ای با پیام آیت‌الله مکارم شیرازی در مبارکه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از  صاحب نیوز؛ کنگره بزرگداشت ابوالمعالی، شهید آیت‌الله سید محمدعلی مبارکه‌ای پیش از ظهر امروز با حضور شخصیت‌های حوزوی و فرهنگی در مجتمع فرهنگی الزهرا(س) مبارکه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

این کنگره با قرائت پیام مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت‌‎الله العظمی مکارم شیرازی آغاز به کار کرد. در متن پیام آیت‌الله مکارم شیرازی آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم؛ تشکیل این اجلاس که برای بزرگداشت عالم فرزانه مرحوم آیت‌الله سید محمدعلی مبارکه‌ای (رحمت الله علیه) و در هفتاد و سومین سال رحلت ایشان برگزار شده را به همه شما عزیزان و دست اندرکاران تبریک می‌گویم.

,

در ادامه این پیام آمده است: حقیقت این است که در هر عصر و زمانی علمای نخبه‌ای پیدا می‌شوند که هم در جامعه زمان خود تاثیر بگذارند و هم آثارشان برای زمان‌های بعد باقی می‌ماند و مرحوم آیت الله مبارکه‌ای (رحمت‌الله علیه) یکی از آنها بود.

,

در بخش دیگری از این پیام عنوان شده است: او در علوم مختلف اطلاعات ارزشمندی داشت و از شرایط زمان آگاه بود و برای احیای مذهب اهل بیت (علیهم السلام) تا آنجا که می‌توانست زحمت کشید. مردم مبارکه باید به وجود چنین عالم فرزانه افتخار کنند و راه او را ادامه دهند و زندگی او را سرلوحه زندگی خود قرار دهند. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

,

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در این مراسم با بیان اینکه آیت الله مبارکه‌ای عالمی جلوتر از زمان خود به شمار می‌رفت، اظهار داشت: این عالم جلیل القدر از جمله علمای به‌نامی بود که محور اتحاد و همدلی جامعه در زمان غیبت امام زمان (عج) محسوب می‌شد.

,

حجت‌السلام عباسعلی حیدری با بیان اینکه هدف از برگزاری این کنگره زنده نگه داشتن یاد و نام این شهید عالی قدر است، گفت: جوانان باید با الگو‌هایی این چنینی بیشتر آشنا شده و در مسیر آنها گام بردارند، امروز که جامعه ما تحت تاثیر جو فرهنگی ایجاد شده توسط دشمن است باید با معرفی اینگونه شخصیت‌ها و آثار به جا مانده از آنان در آگاهی بخشی به جوانان موثرتر عمل کنیم.

,

وی با بیان اینکه آیت‌الله مبارکه‌ای میان شیعه و سنی مقرب بود و در اتحاد آنان کوشید، تصریح کرد: شخصیت دانشمند و عالم زاهد از جمله صفاتی است که برای ممتاز برشمردن شخصیت آیت‌الله مبارکه‌ای به کار می‌رود. بنابراین تأسی به چنین الگویی می‌تواند ما را در دنیا و آخرت یاری کند.

,

در این کنگره همچنین از 6  عنوان کتاب در زمینه معرفی شخصیت آیت‌الله مبارکه‌ای رونمایی شد. ارائه 3 مقاله برتر کنگره همراه با تجلیل از صاحبان مقاله، اجرای سرود «از تبار روشنی» ویژه بزرگداشت آیت الله مبارکه‌ای، پخش مستند تلویزیونی «مصلح بیدار» تهیه شده در سیمای استان و تجلیل از فرزندان آیت‌الله مبارکه‌ای از دیگر برنامه‌های این کنگره بود.

,

فردا و همزمان با روز دوم کنگره بزرگداشت آیت‌الله مبارکه‌ای، مراسمی در باغ طوبی واقع در تخت فولاد اصفهان در جوار تربت این عالم وارسته برگزار می‌شود.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه