اخبار داغ

به سوی به زیستی؛

گام‌های فریدونشهر به سوی «شهر دوستدار سالمند»

گام‌های فریدونشهر به سوی «شهر دوستدار سالمند»
جانمایی ضلع جنوبی امامزاده تاج علی به عنوان بوستان شهر دوستدار سالمند، اصلاح معابر و پل‌ها، نصب نیمکت جهت رفاه سالمندان و غیره از جمله اقداماتی است که مسئولان شهرستان با هدف رفاه سالمندان، دسترسی‌پذیری و افزایش مشارکت اجتماعی ایشان انجام داده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از  صاحب نیوز؛ شهر دوستدار سالمند رویکرد جدیدی در حوزه مناسب‌سازی فضاهای عمومی برای اقشار نیازمند مراقبت است که دستورالعمل آن به دستگاه‌های مسئول ابلاغ شده و دبیر اجرایی آن اداره بهزیستی شهرستان‌هاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

اهمیت دوران سالمندی و رفاه سالمندان و لزوم مشارکت اجتماعی این قشر از جامعه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی مسئول را بر آن داشته است تا با انجام طراحی‌هایی در فضاهای شهری از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری امکان مشارکت اجتماعی، دسترسی‌پذیری و رفاه سالمندان فراهم شود. از این رو مسئولان شهرستان فریدونشهر با بررسی میدانی در سطح شهر نسبت به برداشتن اولین گام‌ها در این زمینه اقدام می کنند. جانمایی ضلع جنوبی امامزاده تاج علی به عنوان بوستان شهر دوستدار سالمند، اصلاح معابر و پل‌ها، نصب نیمکت جهت رفاه سالمندان، تعیین آزمایشگاه مرکزی به عنوان آزمایشگاه شهر دوستدار سالمند و غیره از جمله اقداماتی است که در این رابطه انجام شد.

, ،,

اداره بهزیستی فریدونشهر همچنین با همین هدف کلاس‌های آموزشی سالمندان، همایش تفریحی-ورزشی سالمندان و کارگروه مناسب‌سازی اماکن در فرمانداری را برگزار کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه