اخبار داغ

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در یزد:

بودجه فرهنگی کشور پایین‌ترین سهم اعتبارات را دارد

بودجه فرهنگی کشور پایین‌ترین سهم اعتبارات را دارد
دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کم توجهی و گاه بی اعتنایی محدود به کتابخانه عمومی نیست بلکه بودجه فرهنگی کشور پایین‌ترین سهم اعتبارات و بودجه سالانه کشور را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، علیرضا مختارپور ظهر امروز در آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار  در یزد، گفت: خوشبختانه در کشور ما  در اهمیت موضوع کتاب، کتابخوانی و مطالعه از سوی مدیران و مسئولان مختلف مطالب بسیار متعددی بیان می‌شود اما متاسفانه این توجه در برخی از اوقات در همان محدوده بیان باقی می ماند و تاثیری در پشتیبانی و فراهم ساختن زمینه برای تحقق اهداف فرهنگی نظام و توصیه‌های رهبری که همواره از مروجان فرهنگ مطالعه هستند، نمی‌گذارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: هفته‌ای بر نهاد کتابخانه‌های عمومی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی‌گذرد که تقاضای تاسیس، توسعه و تجهیز کتابخانه از سوی نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و استانداران به دستگاه‌ها واصل نشود اما بودجه فراهم آوردن امکانات در اختیار قرار نمی‌گیرد و اختصاص نمی‌یابد.

,

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور تصریح کرد: البته این کم توجهی و گاه بی اعتنایی محدود به کتابخانه عمومی نیست بلکه بودجه فرهنگی کشور پایین‌ترین سهم اعتبارات و بودجه سالانه کشور را دارد، نمایندگان مجلس و مسئولین باید باور کنند که صدها برابر هزینه‌ای که امروز از بخش فرهنگ کشور دریغ می‌شود در آینده نزدیک باید خرج زندانیان، مبارزه با اعتباد و مقابله با آسیب‌های اجتماعی شود.

,

وی افزود: حتی از نظر اقتصادی صرفه در توجه به امور فرهنگی و مصون سازی نوحوانان جوانان و نسل آینده این کشور با گسترش امور فرهنگی سالم مروج اخلاق، معرفت دینی و بصیرت سیاسی است.

,

مختارپور گفت: کتابداران کتابخانه عمومی سال گذشته را همچون سالیان قبل با تلاش و همت، ابتکارات متعدد و متنوع فرهنگی در کتابخانه‌ها گذراندند و کارنامه درخشانی داشتند، در هفته کتاب در سال جاری نیز 26 کتابخانه و دو کتابخانه سیار به بهره برداری می‌رسد و تا پایان سال کتابخانه‌های دیگیر مخصوصا کتابخانه مرکزی یزد به بهره‌برداری می‌رسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه