اخبار داغ

واکنش یک نماینده مجلس به ادعای دولت مبنی بر قیمت پایین ‌گندم‌های وارداتی

قیمت جهانی گندم بیش از 3 هزار تومان برای هر کیلو است

قیمت جهانی گندم بیش از 3 هزار تومان برای هر کیلو است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امسال بر اساس نرخ ارز و قیمت‌های جهانی قیمت گندم بیش از ۳ هزار تومان است بنابراین ادعای دولت مبنی بر این که گندم وارداتی ارزان بوده، ادعای گزاف و دروغی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر کریمی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان خنداب با اشاره به موضوع مهم وحدت در جامعه اظهار داشت: باتوجه به وحدت موجود در جامعه اکنون باید شکرگذار این نعمت در جامعه باشیم و هر صدای تفرقه‌افکنانه از هر فرد در هر سمت و جایگاهی نزد ملت ایران مردود است به همین سبب همه باید به این نکته توجه کنند که سخنان وحدت‌آمیز داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: در زمینه موضوع مجتمع‌های فرهنگی و سایر مسائل فرهنگی شهرستان خنداب، با توجه به ظرفیت‌های خوب این شهرستان حوزه‌های فرهنگی نیاز به توجه ویژه مسئولان دارند.

,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احداث دارالقرآن و ترویج فعالیت‌های قرآنی درشهرستان خنداب باید انجام شود و مجتمع‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی برای شهرستان تقویت شود بنابراین باتوجه به نیاز مردم در این زمینه باید این موضوع بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

,

کریمی با اشاره به موضوع نان تصریح کرد: گندم، نان و آرد موضوعات مهم در استان و کشور است، در زمینه یارانه خرید تضمینی گندم و یارانه نان در کشور مطابق تبصره 14 قانون بودجه سال 98 حدود 61 هزار و 450 میلیارد ریال یارانه برای این موضوع تصویب شده و اختصاص پیدا می‌کند.

,

وی بیان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که پس از حامل‌های انرژی یارانه نان، آرد و گندم موضوع مهمی است، در این تبصره حکمی در قانون بودجه آورده شده که یارانه صنف و صنعت حذف شود و منابع حاصل از آن به خرید تضمینی گندم اختصاص پیدا کند.

,

دولت با بحران عدم فروش گندم توسط کشاورزان نتوانست گندم مورد نیاز کشور را تامین کند

, دولت با بحران عدم فروش گندم توسط کشاورزان نتوانست گندم مورد نیاز کشور را تامین کند, دولت با بحران عدم فروش گندم توسط کشاورزان نتوانست گندم مورد نیاز کشور را تامین کند,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امسال بحران عدم فروش گندم توسط کشاورزان به دولت را داشتیم که به دنبال آن دولت نتوانست گندم مورد نیاز کشور را خرید و ذخیره‌سازی کند و اکنون واردات گندم در دستور کار دولت قرار گرفته که به واسطه تصمیمات نادرست در زمینه خرید نادرست گندم است.

,

کریمی ادامه داد: کارشناسان و صاحبنظران بر این موضوع که قیمت واقعی خرید تضمینی گندم مطابق با قیمت تمام‌شده برای کشاورزان با قیمت تضمینی که دولت اعلام می‌کند نیست تاکید دارند، متاسفانه در سازمان برنامه و بودجه توجهی به این موضوع نمی‌شود درصورتی که وزارت کشاورزی این واقعیت را می‌پذیرد.

,

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در زمان مشخص( تیر و مردادماه) هرسال که باید قیمت تضمینی برای ایجاد امکان برنامه‌ریزی کشاورز برای سال زراعی آینده نرخ تضمینی توسط دولت اعلام شود متاسفانه هرسال این کار با تاخیر زیاد انجام می‌شود و کشاورزان در بلاتکلیفی قرار می‌گیرند.

,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: تشکل‌های کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی رقم اعلامی بیش از 2 هزار و 800 تومان برای هر کیلوگرم گندم را اعلام کردند اما متاسفانه با تاخیر رقم تا 2 هزار و 200 تومان تصویب شد بنابراین پایین اعلام کردن قیمت تضمینی این روند را در سال آینده هم تشدید می‌کند به طوری که همانند سال گذشته سبب قاچاق گندم به خارج از کشور پس از تنش‌های ارزی می‌شود.

,

کریمی ادامه داد: در زمینه قیمت مصارف آرد غیر از نان در صنف و صنعت هم مشکلاتی وجود دارد که راهکار اساسی آن تعیین و تکلیف یارانه گندم است تا کشاورز بتواند قیمت واقعی را دریافت کند و شرایط موجود که سبب قاچاق گندم و آرد می‌شود از بین برود.

,

وی تصریح کرد: شفاف شدن این یارانه می‌تواند بسیار راهگشا باشد که امیدواریم دولت بتواند این مسیر را با سرعت بپیماید، در زمینه موضوع کیفیت نان، نانوایی‌های آزادپز امکانی در کشور است که بخشی از یارانه‌های دولت را کاهش می‌دهد و نانوایی هم اشتغال قابل توجهی ایجاد می‌کند و نان‌های مختلف با سلایق مختلف مردم تولید می‌کند.

,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اقداماتی که برای محدود کردن نانوایی‌های آزادپز در کشور  شده و مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده سبب از دست رفتن مزیت این نانوایی‌ها می‌شود.

,

کریمی ادامه داد: وجود فضای رقابتی در زمینه تامین آرد امکانی بوده تا نانوایی، آرد خود را از مکانی مشخص تامین کند، تامین مصرف آرد بی‌کیفیت و کم‌کیفیت به مردم اجحاف است، در سال‌های گذشته تاکید بر کمیت تولید گندم بوده اما بر کیفیت آن اقدامی انجام نشده است.

,

ادعای دولت مبنی بر ارزان بودن گندم وارداتی، ادعایی گزاف و دروغ است

, ادعای دولت مبنی بر ارزان بودن گندم وارداتی، ادعایی گزاف و دروغ است, ادعای دولت مبنی بر ارزان بودن گندم وارداتی، ادعایی گزاف و دروغ است,

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه دو برابر مازاد تولید گندم داریم اما کیفیت آن پایین است، امسال بر اساس نرخ ارز و قیمت‌های جهانی قیمت گندم بیش از 3 هزار تومان است بنابراین ادعای دولت مبنی بر این که گندم وارداتی ارزان است ادعای گزاف و دروغی است.

, نرخ ارز,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نرخ ارز و حمل و نقل بین‌المللی و مشکلات موجود در زمینه تحریم‌ها سبب می‌شود قیمت تمام شده گندم وارداتی برای دولت بیش از قیمت خرید از کشاورز باشد، بنابراین باید این هزینه به کشاورز داخلی داده شود تا برای تولید بیشتر گندم و باکیفیت انگیزه داشته باشد.

, نرخ ارز,

کریمی عنوان کرد: با افزایش قیمت می‌توان کیفیت را هم طبقه‌بندی کرد، نان و آرد از موضوعات مهم معیشتی مردم است و مسامحه در آن قابل پذیرش نیست بنابراین مشکلات این موضوع هم باید برطرف شود، تصمیمات نادرست در سطح ملی باید بازنگری و از ظرفیت نانواهای آزادپز هم به خوبی استفاده شود.

,

وی افزود: مهم‌ترین موضوع زیرساخت در شهرستان خنداب موضوع  راه است که باپیگیری‌ها پس از سفر وزیر راه در زمینه جاده اصلی شهرستان تا انتهای حوزه و اتصال به شهرستان کمیجان و پل تقاطع غیرهم‌سطح برای دسترسی به جاده اصلی اراک موضوعات مهمی است که طرح تهیه و اعتباراتی هم پیش‌بینی شده است.

,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید در روزهای آینده با برنامه‌ریزی این تقاطع کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن شروع شود و جاده رودخانه هم باید مورد بررسی قرار گیرد، زیرا راه دسترسی بیشتر روستاهای استان این مسیر است.

,

پل‌های فرسوده و قدیمی خنداب برای جلوگیری از مخاطرات سیلاب‌ها اصلاح شود

, پل‌های فرسوده و قدیمی خنداب برای جلوگیری از مخاطرات سیلاب‌ها اصلاح شود, پل‌های فرسوده و قدیمی خنداب برای جلوگیری از مخاطرات سیلاب‌ها اصلاح شود,

کریمی ادامه داد:  برخی از پل‌های رودخانه قره‌چای و سایر پل‌های شهرستان قدیمی، فرسوده و باریک هستند که با توجه به سیلاب‌ها باید این پل‌ها هم مورد توجه قرار گیرند تا شاهد وقوع حادثه‌ای نباشیم.

,

وی ادامه داد: در زمینه کشاورزی که مهم‌ترین فعالیت این شهرستان است امسال نوسانات قیمت کشمش را داشتیم که سبب اعتراض و نارضایتی باغداران شد و به دنبال آن کاهش قیمت کشمش مشکلاتی به وجود آورد.

,

**ضرورت حمایت مالی و تسریع در تکمیل کارخانه‌‎های کشمش‌پاک‌کنی

, **ضرورت حمایت مالی و تسریع در تکمیل کارخانه‌‎های کشمش‌پاک‌کنی, **ضرورت حمایت مالی و تسریع در تکمیل کارخانه‌‎های کشمش‌پاک‌کنی,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ساز و کار مناسبی برای جلوگیری از تضییع حق باغداران وجود دارد به همین سبب باید حمایت مالی و تسریع در تکمیل کارخانه‌‎های کشمش‌پاک‌کنی در منطقه انجام شود و از ظرفیت‌های اقتصادی برای خرید کشمش با قیمت مناسب استفاده شود، در زمینه طرح‌های مربوط به بهسازی باغ‌ها هم باغداران می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه