اخبار داغ

مرگ یک گلستانی بر اثر آنفلوآنزا/ داروها یکشنبه به گلستان می‌رسد‌

مرگ یک گلستانی بر اثر آنفلوآنزا/ داروها یکشنبه به گلستان می‌رسد‌
​​​​​​​پس از پخش خبرهای ضدونقیض درباره ابتلا و مرگ برخی شهروندان در اثر بیماری آنفلوآنزا در شبکه‌های اجتماعی، بالاخره امروز معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان مرگ یک شهروند ۵۰ ساله را در اثر این بیماری تأیید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با شروع فصل سرما و تغییرات دمایی، امکان ابتلا به برخی بیماری‌ها از جمله سرماخوردگی و آنفلوآنزا بیشتر از گذشته می‌شود. این روزها در استان گلستان نیز خبرهای ضدونقیضی درباره ابتلا به بیماری آنفلوآنزا و مرگ برخی از مبتلایان شنیده می‌شود. موضوعی که ابتدا سروکله‌اش در شبکه‌های اجتماعی پیدا شد و بعد از گذشت چند روز معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان نسبت به این مطالب واکنش نشان داد و مرگ یک شهروند 50 ساله در اثر آنفلوآنزا را تأیید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سراج‌الدین عارف‌نیا ظهر امروز در حاشیه همایش بیماران دیابتی استان گلستان که در کلینیک بهداشتی درمانی دزیانی برگزار شد، درجمع خبرنگاران اظهارداشت: تا کنون 103 مورد ابتلا به بیماری آنفلوآنزا گزارش شده که از نمونه‌گیری از 88 بیمار انجام شده است.

,

وی گفت: از این تعداد کشت 13 مورد مثبت بوده و اقدامات لازم برای درمان این بیماران در حال انجام است.

,

عارف‌نیا درباره آمار ضدو نقیض تعداد مرگ و میر ناشی از این بیماری در استان هم افزود: یک مورد فوتی در اثر بیماری آنفلوآنزا در استان به ثبت رسیده که مربوط به روز گذشته بود که یک مرد 50 ساله که بیماری دیابت داشت، متأسفانه جان خود را از دست داد.

,

وی با بیان اینکه کمبود دارو برای درمان بیماران مبتلا به آنفلوآنزا نداریم، گفت: در این فصل با افزایش تقاضا برای واکسن آنفلوآنزا از سوی مردم مواجه هستیم شاید در حال حاضر برای این حجم از تقاضاها دارو نداشته باشیم اما برای گروه‌های پرخطر از جمله مادران باردار و کودکان زیر 2 سال دارو به اندازه کافی در استان وجود دارد.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین افزود: تا روز یکشنبه هفته آینده نیز داروهای موردنیاز به استان انتقال داده می‌شود.

,

وی از شهروندان خواست با مشاهده علایم این بیماری که به صورت ناگهانی بروز می‌کند مانند تب، دردهای عضلانی، گاهی سرفه و غیره به مراکز درمانی مراجعه کنند و اقدامات پیشگیرانه را هم در دستور کار قرار دهند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه