اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی:

امام جعفرصادق (ع) معارف اسلام حقیقی را شکوفا کرد

امام جعفرصادق (ع) معارف اسلام حقیقی را شکوفا کرد
کارشناس مسائل مذهبی در همدان با اشاره به ولادت حضرت امام جعفر صادق(ع) موسس مذهب جعفری گفت: معارف اسلام حقیقی که همان اسلام شیعی است در زمان امام صادق(ع) شکوفا شد و با جزئیات به دست مردم رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد موسوی، کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛  با بیان اینکه  رئیس مذهب تشیع امام جعفر صادق (ع) هستند افزود: در دوران این امام بزرگوار اسلام تاریخی و شفاهی افزایش پیدا کرد و در جلسات علمی معارف شیعه را در شاخه های گوناگون گسترش دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با اشاره به وقفه کوتاه بین دو حکومت بنی امیه و بی عباس افزود: حضرت از این فاصله کوتاه استفاده کردند و معارف اسلامی را تجلی دادند.

,

موسوی با تاکید بر ۴ هزار شاگرد علمی در زمان امام جعفر صادق (ع) افزود: شاگردان امام همگی شیعه نبودند یعنی غیر از شیعیان کسانی دیگر هم که نور علمی ایشان را دریافت می کردند جذب می شدند.

,

وی با اشاره به اینکه امام جعفرصادق(ع) معارف را تجلی دادند گفت: در زمان پیامبر (ص) کلمه شیعه و تشیع به کار برده می شد و در زمان بقیه ائمه نتوانستند معنی کامل شیعه را به خوبی باز کنند اما امام صادق (ع) توانستد درس علم دهند و باعث شکوفا شدن فرهنگ شیعی در بین مردم شوند .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه