اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد؛

امانت و صداقت؛ بزرگترین ویژگی شخصیتی پیامبر اسلام

امانت و صداقت؛ بزرگترین ویژگی شخصیتی پیامبر اسلام
کارشناس مذهبی با بیان اینکه "محمد امین" بزرگترین ویژگی شخصیتی پیامبر اسلام در جهان آن روز بود، گفت: متاسفانه امروز صفات امانت و صداقت در عرصه‌های سیاسی اجتماعی جوامع اسلامی در میان مسوولان و مردم جای خالی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمدحسین فلاحی، کارشناس مسائل مذهبی به مناسبت ۱۷ ربیع‌الاول روز تولد پیامبر اکرم(ص) ضمن تبریک این روز خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان؛ در بحث سیره پیامبر(ص) و نیاز امروز جامعه به این الگوی الهی گفت: طبیعتاً امروز جامعه بشری بیشتر از صدر اسلام به این الگوی کامل و اسوه اخلاق نیاز دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی افزود: در جامعه دوران جاهلیت مکه و جهان آن روز وجود پیامبر اکرم(ص) به عنوان یک وجود الهی و ممتاز قبل از اسلام به عنوان محمد امین در بین مردم آن زمان شناخته شده بود.

,

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه با رسالت رسول الله(ص) همین جوامع جاهلیت توانستند بشریت را متحول کنند، ادامه داد: با تربیت انسان‌های والا پس از بعثت توسط پیامبر اکرم (ص)، این افراد الگوی تمام عصرها و زمان‌ها شدند.

,

فلاحی خاطرنشان کرد: امروز جامعه با وجود الگوهای کاذب و منحرف که بیشتر از هر زمان دیگر از هر سو ارائه می‌شود، به شناخت ابعاد شخصیتی و اخلاقی پیامبر اکرم ص نیاز دارد.

,

وی با بیان اینکه “محمد امین” بزرگترین ویژگی شخصیتی پیامبر اسلام قبل از مبعوث شدن در جهان آن روز بود، یادآور شد: متاسفانه امروز صفات امانت و صداقت در عرصه‌های سیاسی اجتماعی جوامع اسلامی در میان مسوولان و مردم جای خالی دارد.

,

فلاحی با تاکید بر اینکه باید امروز با مسوولانی که به امانت خیانت می‌کنند برخورد قاطع شود، تاکید کرد: در شرایط کنونی باید مدیرانی جذب کنیم که علاوه بر داشتن تخصص، متعهد و امین باشند اما متاسفانه برخی مدیران ما تعهد کافی را در کار ندارند.

,

وی با بیان اینکه برای ترویج این دو صفت پیامبر اکرم ص باید در سطح جامعه فرهنگ‌سازی لازم انجام شود، اضافه کرد: باید اینگونه فرهنگ‌سازی در مقام عملیاتی و کاربردی نیز در جامعه مدنظر باشد.

,

این کارشناس مسائل قرآنی با تاکید بر این نکته که گرفتن مجالس برای ائمه و حضرت محمد (ص) در روز میلاد آنها حرکتی خوب است اما کافی نیست، بیان کرد: در این محافل باید نقش معرفت‌افزایی به ائمه اطهار (ع) افزایش یابد چراکه معرفت‌افزایی زیربنای شناخت سیره آنهاست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه