اخبار داغ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

تغییر نرخ سوخت در راستای عدالت اجتماعی است/ رسانه‌ها آگاهی‌بخش باشند

تغییر نرخ سوخت در راستای عدالت اجتماعی است/ رسانه‌ها آگاهی‌بخش باشند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: سیاست دولت در راستای مبارزه با قاچاق سوخت و عدالت اجتماعی است و این موارد جز وعده های دولت بوده و حالا با تصمیم حاکمیتی اجرا می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ احمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به  تغییر نرخ بنزین و اجرای نرخ جدید از بامداد امروز گفت: انتظار داریم رسانه ها دراین باره کمک کنند چون تصمیم حاکمیتی است و توسط سران سه قوه تصویب شده.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی، با بیان اینکه امروزه قاچاق سوخت یکی از مشکلات کشور است افزود: روزانه بین 90 تا 100 میلیون لیتر مصرف بنزین داریم و بخش زیادی از سوخت در استان های مرزی غرب و شرق کشور از راه های مختلف قاچاق و مشکلاتی برای دولت ایجاد کرده است.

,

احسانی، دلیل بعدی تغییر نرخ سوخت را رعایت اصل عدالت اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: سیاست دولت در راستای مبارزه با قاچاق سوخت و عدالت اجتماعی است و این موارد جز وعده های دولت بوده و حالا با تصمیم حاکمیتی اجرا می شود.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، با تاکید براینکه این تصمیم بعداز چندین جلسه با حضور سران سه قوه به تصویب رسیده است گفت: در روز های آتی اطلاعات بیشتری که مفغول مانده مطرح خواهد شد.

,

وی، با اشاره براینکه همه باجه های پست از ساعت 7 صبح امروز در سراسر کشور خدمات دهی میکنند و کارت سوخت های صادر شده کسانی را که ثبت نام کرده بودند را توزیع می کنند افزود: در همدان حدود 14 هزار کارت سوخت وجود دارد که در باجه ها توزیع می شود و اداره پست به طور شبانه روزی پاسخگوی مردم هستند تا کارت سوخت هایشان را دریافت کنند.

,

احسانی، با بیان اینکه سهمیه آبانماه کسانی که هنوز برای دریافت کارت سوخت اقدام نکردند محفوظ است ادامه داد: این افراد تا 6 ماه می توانند از سهمیه تخصیص داده شده استفاده کنند و سهم همه آنها محفوظ است.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، با تاکید بر اینکه رسانه ها باید آگاهی بخشی درباره علت تغییر نرخ سوخت را در اولویت قرار دهند گفت: سوبسیدی که دولت بابت سوخت پرداخت می کند به اقشاری می رسد که بیشترین استفاده از سوخت را دارند و انتظار این است دوستان به این موارد بپردازند.

,

وی، با اشاره براینکه یارانه 18 میلیون خانوار را دربرمی گیرد و تقریبا براساس مصوبه جدید سهم هرخانواده دوبرابر میشود خاطرنشان کرد: خانواده های 2نفره حدود 103 هزار تومان، سه نفره 137 هزارتومان، چهار نفره 170 هزارتومان و پنج نفره حدود 250 هزارتومان دریافت می کنند.

,

احسانی، با بیان اینکه یارانه بخش پردرآمد جامعه حذف می شود و این در راستای اجرای عدالت است تصریح کرد: اینها اتفاقات خوبی است و اگر ساز و کار خوبی در نظر باشد به نتیجه می رسد چرا که هدف اجرای عدالت و سوق دادن یارانه به بخش آسیب پذیر، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، با تاکید براینکه دولت تعهد کرده تا از افزایش قیمت سوخت هیچ مبلغی برای خودش باقی نماند اظهار کرد: حذف تمام سهمیه های دولتی این موضوع را ثابت می کند و دستگاه های دولتی به جز آمبولانس ها از سهمیه آزاد استفاده می کنند.

,

وی، با اشاره براینکه فعلا CNG گران نخواهد شد افزود: به اسنپ و اژانس ها درصورتی که قیمت ها تعدیل نشود سهمیه داده می شود.

,

احسانی با تاکید براینکه رسانه ها باید در تهیه اخبار مراقب همه مسائل باشند و هوشیارانه عمل کنند گفت: احتمال اینکه افرادی از عکس ها و اخبار در فضای مجازی استفاده کنند و اخبار کذب را انتشار دهند زیاد است پس رسانه ها هوشیارانه عمل کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه