اخبار داغ

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی:

هیچ بهانه‌ای برای افزایش قیمت‌ها قابل قبول نیست

هیچ بهانه‌ای برای افزایش قیمت‌ها قابل قبول نیست
داوودی شهرکی با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین شاید در حوزه حمل و نقل تاثیراتی داشته باشد که دولت در این خصوص نیز تصمیماتی گرفته، گفت: هیچ بهانه ای برای افزایش قیمت‌ها قابل قبول نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داوود شهرکی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی در گفت‌‍وگو با خاورستان، در خصوص عدم افزایش هر گونه قیمتها به بهانه افزایش قیمت بنزین، اظهار کرد: طرح نظارتی ویژه بازار در این ایام از فردا شنبه 25 آبان ماه در استان آغاز خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, داوود شهرکی ,  صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی در گفت‌‍وگو با,  خاورستان،,  , خاورستان،, خاورستان،,  در خصوص عدم افزایش هر گونه قیمتها به بهانه افزایش قیمت بنزین، اظهار کرد: طرح نظارتی ویژه بازار در این ایام از فردا شنبه 25 آبان ماه در استان آغاز خواهد شد.,

وی افزود: بحث قیمت کالا و خدماتی که ضرورت نظارتی در این ایام است را نظارت کرده و بازرسی‌ها در استان تشدید خواهد شد. 

,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی بیان کرد: افزایش قیمت بنزین در افزایش قیمت سبد بسیاری از کالاها نقش آنچنانی ندارد. 

,

شهرکی با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین شاید در حوزه حمل و نقل تاثیراتی داشته باشد که دولت در این خصوص نیز تصمیماتی گرفته، گفت: در این راستا سهمیه‌هایی برای حمل و نقل مدارس و تاکسی‌ها در نظر گرفته شده و هیچ بهانه‌ای برای افزایش قیمت‌ها قابل قبول نیست. 

,

وی عنوان کرد: بحث نظارت مسئله کلی است و دستگاه‌های دولتی، فعالان اقتصادی و اصناف نیز در این ایام نباید هیچ گونه افزایش قیمتی داشته باشند و در خدمات دولتی نیز نباید به این بهانه افزایش قیمتی وجود داشته باشد مگر اینکه تصمیم جدیدی در کارگروه تنظیم بازار کشور گرفته شود که آن هم در این ایام بر حسب اعلام وزیر ممنوع خواهد بود تا زمانیکه تصمیم دیگری ابلاغ شود. 

,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی، تصریح کرد: طرح نظارت بازار هیچ وقت رها نخواهد شد و همیشه بازرسی میدانی وجود دارد اما وقتی عنوان "طرح"، مطرح می‌شود شدت و حجم نظارت‌ها در مرکز استان و شهرستان‎ها بیشتر می‌شود و تمرکز ویژه‌ای بر ایام خاص و شرایطی که بر بازار حاکم است وجود دارد.

,

شهرکی با بیان اینکه سامانه 124 برای ثبت شکایات مردم فعال است، گفت: چنانچه هم استانی‌ها تخلفی مشاهد کردند می‌توانند به سامانه مستقیم بازرسی ما اعلام کنند.

,

وی ادامه داد: همچنین انتظار داریم مردم در این خصوص نیز همکاری و همراهی کرده و اگر مواردی را مشاهده کردند حتما گزارش دهند. 

,

شهرکی گفت: اینکه عده‌ای هر چند اندک قصد داشته باشند از این شرایط سوء استفاده کنند وجود دارد و مردم باید با گزارشات خود به ما کمک کنند که بتوانیم فضا را کنترل کرده و مانع سوء استفاده از برخی اصناف خاص شده و بازرسان با متخلفان برخورد کنند.

,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح ترمیم وضعیت معیشتی دهک‌های پایین است و طبیعتا قرار نیست منابع این طرح در خزانه دولت برود. فقط صرف کمک به جامعه هدفمندی یارانه‌ها خواهد شد. 

,

‌شهرکی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد این اقدام زمینه‌ای است که دولت بتواند منابع را مدیریت کرده و به اقشار آسیب پذیر کمک کند، عنوان کرد: تاثیرپذیری سوخت در برخی از کالاها تقریبا صفر است و در بخش کمی از کالاها شاید تاثیر کمی تا دو درصد داشته باشد که این نیز ضرورت بر افزایش قیمت‌ها در حال حاضر نیست و ما اجازه نمی‌دهیم به این بهانه اتفاقی بیفتد ضمن اینکه همکاری مردم را نیز کماکان بر امر نظارت بر قیمت کالا در استان می‌طلبیم. 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه