وزیر آموزش و پرورش در قزوین گفت: خانوادهها باید از روز نخستین بر تربیت فرزندان توجه داشته باشند و درواقع نقش اصلی تربیت به عهده خانواده بوده و آموزش و پرورش به آن کمک میکند، اما هم در دوره خانواده و هم در دوره پیش دبستانی تا رسیدن به آرمانها فاصله داریم.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ محسن حاجی میرزایی در آئین افتتاحیه دومین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی که امروز(شنبه) با حضور مسئولین کشوری و استانی در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: موضوع همایش بسیار مهم و اساسی در نظام تعلیم و تربیت است، برای پی بردن به اهمیت هویت باید درک درستی از جایگاه این موضوع در نظام جمهوری اسلامی،آموزش پرورش و سند بنیادین تحول آموزش و پرورش داشته باشیم.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,وی ادامه داد: مردمانی رشد یافته و توانمند که نقشهای خود را بهخوبی ایفا میکنند، انقلاب اسلامی درصدد تمدن اسلتمی و پیشرفت این سرزمین است و برای عزت و سربلندی آن هدف دارد.
,وزیر آموزش و پرورش ابراز کرد: جامعهای که ارزشهای بالای دینی در آن احیا شده و فرهنگ ظلم ستیزی و استکبارستیزی و حمایت از رنج دیدگان سرلوحه آن است، هر تلاشی که انجام میشود باید نسبت تلاش خود را با این هدف مشخص کند.
,وی افزود: امروز فعالیتهای مختلفی در عرصههای مختلف انجام میشود، اما سنگ بنا چ نقطه آغازین و بنیادین این اهداف به میزان و کیفیت یادگیری جامعه ارتباط دارد و از این رو برای تحقق اهداف بالا باید بر کیفیت یادگیری توجه شود.
,, ,
این مقام مسئول عنوان کرد: انسانها با بهرهگیری از ابزارهای سمع و بصر و فواد با طبیعت ارتباط برقرار کرده و پیامبران و رسل برای تعیین نحوه این ارتباط است.
,وی گفت: توانمندیهای فنآورانه و تکنولوژیکی توانستند رابطه انسان و طبیعت را بهبود بخشند و بر آن چیرگی پیدا کنند، اما نهادها زندگی انسان را پیش بینی پذیر کرده و اساس زندگی انسان را میسازند و درواقع کیفیت یک جامعه کیفیت نهادهای آن است و باتوجه به کارآمد و ناکارآمدی میتوانند ما را در دست یابی به اهداف بلند راهنمایی کرده یا مانعی برای آن باشند.
,حاجی میرزایی ادامه داد: نظام آموزشی درکارآمدتر کردن نهادها و تنظیم روابط انسان با طبیعت و ایجاد تکنولوژی نقش مهمی ایفا میکنند.
,وی بیان کرد: هویت یکی از محصولات و نتایجی است که در پرتو نهادهای جامعه شکل میگیرد، ذهن موجودی خلاق است و تمایزات در کیفیت دیزن،شنیدن و ادراک کردن در پرتو ذهن انسانها شکل میگیرد.
,وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: این ابزارها باید خوب ببیند، خوب بشنود و خوب ادراک کند و این موضوع هدف معلمان و انبیا است و شیوه اقدام و زیستن و سبک زندگی متاثر از سازمان ادراکات ماست.
,وی افزود: اگر چیزی که داریم مطلوب است نهادهای مطلوب آن را ساختهاند و عملکرد نامطلوب محصول نهاد ناکارآمد و ضعیف است.
,این مقام مسئول ابراز کرد: هویت وجه تمایز و محصول یادگیری و ارتباط با جامعه است و فهمی که جامعه از ما به ما منتقل میکند نقش مهمی در فهم خودمان دارد.
,وی ادامه داد: مشکل برچسب زدن تاثیر ناشایستی بر روح و روان دانش آموزان دارد، رسالت آموزش و پرورش مداخله برای سازمان دهی بهتر این پدیده و ادراکات ماست و باید به دانش آموزان در این راستا کمک کند و نقطه آغاز تحول و اتفاقات خوب اینجاست.
,, ,
,
حاجی میرزایی ادامه داد: ظرفیت یک جامعه برای تحول و دستیابی به اهداف بلند و حل مسائل در گرو نحوه یادگیری و دوره پیش دبستانی به عنوان دو تقطه آغاز است.
,وی بیان کرد: در تکمیل شخصیت افراد 85درصد از ظرفیت ذهنی در زیر پنج سال شکل میگیرد و در این زمان خانواده رکن اساسی در شکل گیری این شخصیت است و از این رو لازم است والدین از اهمیت این دوره آگاه شوند.
,وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: خانوادهها باید از روز نخستین بر تربیت فرزندان توجه داشته باشند و درواقع نقش اصلی تربیت به عهده خانواده بوده و آموزش و پرورش به آن کمک میکند، اما هم در دوره خانواده و هم در دوره پیش دبستانی تا رسیدن به آرمانها فاصله داریم.
,وی افزود: باید بهترین فضا برای دوره پیش دبستانی فراهم شده و فاصلههایی که تا رسیدن به نقطه مطلوب وجود دارد ساماندهی شود.
,این مقام مسئول ابراز کرد: برگزاری این همایش ادای دینی به ایران، انقلاب اسلانی و تمام آرمانها و اهداف شهداست.
,وی در پایان گفت: گوهر نابی در دستان معلمان است که پایداری ابدی دارد و این ماموریت بزرگ و بلند است و باید به آن توجه داشت.
,انتهای پیام/
]
ارسال دیدگاه