اخبار داغ

آنکارا ۴ شهردار کرد دیگر را برکنار کرد

آنکارا ۴ شهردار کرد دیگر را برکنار کرد
ترکیه به عنوان بخشی از سرکوب گسترده دولتی علیه حزب دموکراتیک خلق کرد‌ها (HDP)، چهار شهردار دیگر را از سمت‌های خود برکنار و مقام‌های دولتی را جایگزین آن‌ها کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و دولتش حزب دموکراتیک خلق کرد‌ها را به ارتباط با گروه شبه‌نظامی حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به (پ. ک. ک) متهم کرده و هزاران تن از اعضای این حزب و برخی از رهبرانش را تحت پیگرد قانونی قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
این در حالی است که حزب دموکراتیک خلق کرد‌ها داشتن چنین ارتباطاتی را رد می‌کند.
,
 
,
روز شنبه شهرداران مازی‌داغی، ساوور، دریک در استان ماردین و سوروچ در استان شانلی‌اورفه برکنار با مقام‌های دولتی جایگزین شدند.
,
 
,
با این چهار شهردار، تعداد کل شهردارانی که پس از روی کار آمدن در اوایل سال جاری میلادی از سمت خود برکنار شدند به ۲۴ تن رسید.
,
 
,
حزب دموکراتیک خلق کرد‌ها اداره بسیاری از شهر‌های کردنشین در جنوب شرق ترکیه را برعهده دارد و می‌گوید که هدف توطئه نظام‌مند دولت آنکارا برای از بین بردن نفوذ و قدرت این حزب قرار گرفته است.
,
 
,
رهبران سابق حزب دموکراتیک خلق کرد‌ها از سال ۲۰۱۶ میلادی به اتهامات تروریستی در زندان به سر می‌برند و چندین تن دیگر از مقامات برجسته این حزب نیز به حمایت از تروریسم و ارتباط داشتن با شبه‌نظامیان پ. ک. ک. متهم شده‌اند.
,
 
,
این اقدام علیه حزب دموکراتیک خلق کرد‌ها در حالی صورت گرفته که نیرو‌های نظامی ترکیه حمله نظامی را علیه شبه نظامیان کرد در سوریه ترتیب دادند.
,
 
,
حزب دموکراتیک خلق کرد‌ها تنها حزب در پارلمان ترکیه است که با این حمله نظامی به سوریه مخالف است.
,
منبع: ایسنا
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه