اخبار داغ

عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

بی تدبیری دولت در افزایش قیمت بنزین/ رئیس مجلس در تایید طرح سهمیه‌بندی بنزین با چه کسی مشورت کرده است؟

بی تدبیری دولت در افزایش قیمت بنزین/ رئیس مجلس در تایید طرح سهمیه‌بندی بنزین با چه کسی مشورت کرده است؟
رییس کمیسیون نمایندگان ولایی مجلس با انتقاد از اینکه رییس مجلس نمی تواند به جای نمایندگان تصمیم‌گیری کند، افزود: ممکن است گفته شود که تصمیم گرانی بنزین در جلسه سران تصمیم گیری شده است و رئیس جمهور حتما با وزرا مشورت کرده و در دولت جمع‌بندی شده است ، اما رئیس مجلس با چه کسی مشورت کرده است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با انتقاد از افزایش قیمت بنزین گفت: در همان لحظات اولیه اعلام گرانی طی نامه‌ای به ریاست مجلس شورای اسلامی خواستار شفاف‌سازی این امر شدم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با بیان اینکه در این نامه خواستار تبیین علل اتخاذ این تصمیم، برای ملت ایران شدم گفت: ریاست محترم مجلس باید پاسخ دهد که این اقدام براساس قانون برنامه ششم توسعه کشور صورت گرفته و با قانون برنامه ۵ساله کشور مطابقت دارد؟

,

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آیا این اقدام در قانون بودجه ۱۳۹۸؛ در بخش درآمدها و هزینه های دولت محاسبه و تعیین گردیده است؟

,

وی با بیان اینکه در آمد حاصل از افزایش قیمت بنزین  بر مبنای ۱۰۰میلیون لیتر در روز ۱۰۹.۵ هزار میلیارد تومان است که یک سوم آن یعنی ۳۶.۵ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه ۱۳۹۸ پیش بینی  و محاسبه شده است، افزود: در این خصوص سئوال این است که محل هزینه ۷۳ هزار میلیارد تومان مابقی در کجا پیش بینی شده است.

,

حاجی بابایی ادامه داد: یارانه اعلام شده بر مبنای ۶۰میلیون نفر و میانگین ۴۵ هزار تومان برای هرنفر حدود۳۲ هزار میلیارد تومان می شود، آن ۴۱ هزار میلیارد تومان باقی مانده قرار است در کجا هزینه گردد؟

,

وی افزود: آیا قرار است حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و کارگری ترمیم شود؟ یا قرار است صرف ارتقای وضعیت حقوق، اساتید دانشگاه ها، معلمان، کارکنان بویژه شرکتی و قراردادی دولت و…شود؟ یا قرار است وضعیت زندگی اقشار کم درآمد که با سختی ها و مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند، شود؟

,

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان سئوال از ریاست مجلس در خصوص مطلع بودن وی از اجرای این طرح گفت: اگر از این اقدام مطلع بودید چرا نمایندگان مجلس را در جریان این اقدام مهم قرار نداده اید؟ و اگر اطلاع نداشتید، نقش و جایگاه مجلس در این کار مهم چه می شود؟

,

وی ادامه داد: آقای لاریجانی دقیقا جایگاه مجلس کجاست؟ و شما در چه جایگاهی ریاست می کنید؟ آیا در اتخاذ این تصمیم مجلس موثر است یا دولت؟ یا هردو؟

,

رییس کمیسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه سالهاست که گفته می شود یارانه گداپروری است، در حال حاضر پرداخت یارانه چه شانی دارد گفت: البته ما اعتقاد داریم برای جلوگیری از خفه شدن تعدادی از مردم و کارگاه های تولیدی در سیل گرانی ها، باید سنگ زیر پای آنها قرار داد، یعنی یارانه را پرداخت کرد، تا قد اقتصادی و معیشتی مردم  و گارگاه های تولیدی از سیلاب بلندتر شود.

,

وی تاکید کرد: در حال حاضر آیا مردم  و گارگاه های تولیدی توانایی این گرانی و آثار مترتب بر آن را دارند.

,

حاجی بابایی با انتقاد از اینکه رییس مجلس نمی تواند به جای نمایندگان تصمیم گیری کند افزود: ممکن است گفته شود که این تصمیم در جلسه سران تصمیم گیری شده است و  رئیس جمهور حتما با وزرا مشورت کرده و در دولت جمع بندی شده است، اما شما بعنوان رئیس مجلس با چه کسی مشورت کرده اید؟

,

وی ادامه داد: مگر می توانید بدون مشورت مجلس تصمیمی بگیرید؟ شان جلسه قوا با پشتیبانی نظام محفوظ وقابل احترام است، اما با بررسی در مجلس و اطلاع رسانی به نمایندگان هیچ منافاتی ندارد و که مسئولیت این قسمت باشماست.

,

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما این کار را در حال حاضر به نفع نظام و مردم نمی دانیم و با اجرای آن مخالفیم افزود: حتما نمایندگان لااقل در این یک جا شفاف سازی خواهند کرد و به مردم اعلام خواهند کرد چه کسی موافق و چه کسی مخالف است،

,

وی ادامه داد: در صورت مخالفت اکثریت نمایندگان مجلس، شما مخالف مجلس نظرداده اید و در صورت موافقت اکثر نمایندگان، مجلس پاسخگو و شما نظر مجلس را اعلام نموده اید.

,

حاجی بابایی در پایان تاکید کرد: منتظر هستیم ریاست مجلس  با حضور در صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران اگر در جریان اتخاذ این تصمیم بوده اند حضور پیدا کنند و دفاع نمایند و اگر این تصمیم بدون اطلاع شما اتخاذ گردیده است، از شان و جایگاه مجلس دفاع نمایید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه