اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

وضعیت اقتصادی کشور تحمل این افزایش قیمت را ندارد

وضعیت اقتصادی کشور تحمل این افزایش قیمت را ندارد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح دو فوریتی توقف افزایش قیمت بنزین را مجلس در حال آماده شدن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا سعیدی مبارکه در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: تصمیم گیری افزایش قیمت بنزین در جلسه سران قوا انجام شده و مجلس با افزایش قیمت بارها مخالف کرده است؛ ما انتظار داریم که باید در خصوص افزایش قیمت بنزین در شرایط فعلی اقتصادی شفاف‌سازی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم گیری اقتصادی حتی در صورت توجیه پذیر بودن و منطق داشتن در شرایط اشتباه منجر به نتیجه خوب نمی شود؛ شرایط امروز کشوری و وضعیت اقتصادی تحمل این افزایش قیمت را ندارد.

,

وی افزود: اگر بنا بر افزایش قیمت بود باید با برنامه ریزی و کار کارشناسی و با یک شیب ملایم باشد، مردمی که یک بحران اقتصادی و شیب تند قیمت ها را پشت سر گذاشتند کدام ضمانت برای کنترل بازار وجود دارد.

,

سعیدی مبارکه با توضیح اینکه یکی از دلایل افزایش قیمت بنزین ، را کنترل قاچاق اعلام می کنند، تصریح کرد: آیا منطقی تر نبود، بدون فشار بر مردم برای کنترل و نظارت بیشتر در بحث قاچاق سوخت تصمیم گیری شود.

,

وی بیان کرد: مردم نباید تاوان عدم مدیریت و سو مدیریت در قاچاق سوخت را بدهند؛ دولت همیشه در افزایش قیمت مدعی است که ما نقشی نداریم، رئیس کل وقت بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی گفت که دلال ها دارند در خصوص قیمت ارز برای ما تصمیم گیری می کنند و این سوال مطرح می شود که آیا فضای مقابله با سوداگیری و دلالی کاذب در کشور بستیم که تصمیم گیری می کنیم که تضمین برای آن وجود ندارد.

,

نماینده مردم مبارکه در مجلس با بیان اینکه بانک اطلاعاتی جامع، کامل و لازم در این زمینه وجود ندارد، خاطر نشان کرد: امروز تعداد زیادی از خانوارهای مستضعف در بحث یارانه 45 هزار تومانی مشکل دارند، بانک اطلاعات و ساماندهی لازم نشده است و هنوز در بحث یارانه 45 هزار تومانی در کشور مشکل داریم.

,

وی اضافه کرد: زیر ساخت لازم برای افزایش قیمت بنزین آماده نیست، هنوز ساماندهی در خصوص یارانه 45 هزار تومانی انجام نشده است و چگونه قرار است که 18 میلیون خانوار ساماندهی و اجرا شود.

,

سعیدی مبارکه با بیان اینکه طرح دو فوریتی توقف افزایش قیمت بنزین را در مجلس در حال آماده شدن است، اظهار کرد: افزایش ناگهانی قیمت بنزین در زمان تعطیلی مجلس بود و در جلسه علنی یکشنبه برای طرح دو فوریتی اقدام خواهیم کرد.

,

وی تصریح کرد: نماینده ها نیرویی برای نظارت ندارد و تنها ابزار نظارتی نمایندگان مجلس سؤال، تذکر، استیضاح و تحقیق و تفحص است؛ این کارت نظارتی با دولت است و باید دولت مردان در خصوص عدم افزایش قیمت دیگر کالاها نظارت داشته باشند و شفاف سازی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه