اخبار داغ

هند موشک بالستیک با توان هسته ای آزمایش کرد

هند موشک بالستیک با توان هسته ای آزمایش کرد
فرماندهی نیروهای راهبردی هند از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک ""آگنی -۲" که توانایی حمل کلاهک هسته‌ای دارد، خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این موشک شنبه‌شب از یک سکوی سیار در میدان نظامی جزیره "عبدالکلام" در نزدیکی سواحل استان "اویشا" در شرق هند پرتاب شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
مسؤولان دفاعی هند اعلام کردند که آزمایش این موشک در ساعت ۱۹.۳۲ دقیقه به وقت محلی موفقیت‌آمیز بود و به هدف مورد نظر در ۲ هزار کیلومتری خلیج بنگال اصابت کرده است.
,
 
,
این مسؤولان که خواستند نامشان فاش نشود، افزودند: رصد چگونگی شلیک این موشک از دو کشتی مستقر در دریای خلیج بنگال صورت گرفت، منطقه‌ای که کلاهک این موشک فرود آمده است.
,
 
,
این موشک دو مرحله‌ای حدود ۲۰ تن وزن دارد و می‌تواند کلاهک جنگی به وزن یک تن را حمل کند.
,
 
,
هند انواع مختلف موشک‌های آگنی با قابلیت کلاهک هسته‌ای را در اختیار دارد.
,
 
,
آگنی به معنای «آتش» در زبان هندی و هم‌چنین در زبان سانسکریت است. موشک‌های آگنی از سال ۱۹۸۳ میلادی تولید می‌شوند. نسل اول این موشک‌، یعنی موشک‌های آگنی-۱ و آگنی-۲ در رابطه با اختلاف با پاکستان ساخته شد.
,
 
,
نیروهای مسلح هند هم اکنون دارای موشک‌های آگنی ۱ با برد ۷۰۰ کیلومتر، آگنی ۲ با برد ۲ هزار کیلومتر و آگنی ۳ و ۴ با برد سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر می‌باشند.
,
 
,
هند همچنین از آوریل سال ۲۰۱۲ شلیک آزمایشی موفقیت‌آمیز موشک "آگنی۵" با برد ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر را آغاز کرد و انتظار می‌رود که این موشک بزودی در نیروهای راهبردی این کشور به کار گرفته شود.
,
 
,
سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند مسئولیت توسعه برنامه موشکی این کشور را بر عهده دارد.
,
 
,
منبع: ایرنا
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه