اخبار داغ

اشتغالزایی در سواحل خلیج فارس به کمک کمیته امداد؛

هرمزگان، منطقه ای مستعد برای استقرار سامانه های خورشیدی

هرمزگان، منطقه ای مستعد برای استقرار سامانه های خورشیدی
هرمزگان یکی از پنج استان کشور به شمار می رود که به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و وسعت زیاد مستعد برای استقرار سامانه های خورشیدی بوده و روزانه متوسط هشت ونیم ساعت آفتابی بوده و شدت تابش نور خورشید دراین استان را تا هزار و967 کالری بر سانتی مترمربع اعلام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ ایران، یکی از غنی ترین کشورهای جهان از نظر برخورداری منابع مختلف به شمار می رود و افزون بر وجود منابع گسترده سوخت های فسیلی و تجدیدناپذیر نظیر نفت و گاز دارای قابلیت فراوان انرژی های تجدیدپذیر از جمله باد، خورشید و زمین گرمایی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

ایران در منطقه ای واقع شده که با داشتن 300 روز آفتابی از نظر دریافت انرژی خورشیدی در میان مناطق مختلف جهان در بالاترین رده قرار دارد و از این حیث استفاده از انرژی خورشیدی و بادی به دلایل دسترسی آسان و سهولت تبدیل به انرژی الکتریکی، سازگاری با محیط زیست و تجدید پذیر مطلوبیت زیادی دارد.

,

در این روز ها که سوخت های فسیلی رو به اتمام هستند باید به دنبال راه های تولید انرژی تجدیدپذیر باشیم چرا که اگر توسعه، فرهنگ سازی، استفاده بهینه و بهره برداری صحیح از انرژی های تجدیدپذیر و استوار ساختن آنها و همینطور سیاست های راهبردی و عملیاتی در این راستا را بکار ببریم به یک منبع قوی تولید انرژی تجدیدپذیر دست یافته ایم.

,

انرژی خورشیدی پاک، ارزان قیمت، در دسترس و پایان ناپذیر است که می تواند برای جلوگیری از افزایش گرمای زمین و کاهش انتشار آلاینده ها و مهمتر اینکه استفاده کامل از آن به توسعه اقتصادی، اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی مردم کمک می کند.

,

هرمزگان منطقه ای مستعد برای اسقرار سامانه های خورشیدی

, هرمزگان منطقه ای مستعد برای اسقرار سامانه های خورشیدی,

هرمزگان نیز یکی از پنج استان کشور به شمار می رود که به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و وسعت زیاد مستعد برای استقرار سامانه های خورشیدی بوده و روزانه متوسط  هشت و نیم ساعت آفتابی بوده و شدت تابش نور خورشید دراین استان را تا هزار و 967 کالری بر سانتی مترمربع اعلام شده است.

,

در هرمزگان میزان انرژی های فسیلی فراوان است اما باید به این نکته توجه فراوان داشت که این انرژی ها روزی پایان خواهند یافت وبرای آینده استان و کشور باید به دنبال انرژی پایدار و تجدیدپذیر باشیم که استفاده از انرژی خورشیدی راهی مناسب برای تولید انرژی و اشتغال جوانان خواهد بود و تلاش مسئولان استانی را می طلبد که این بخش از دارایی طبیعی استان را مورد توجه و استفاده صحیح قرار دهند.

,

این روزها جوانان هرمزگانی از صنایع فراوانی که در قطب اقتصادی کشور وجود دارد بی بهره هستند و تنها سهمشان افق هایی خاکستری از دود و آلاینده های این صنایع بوده؛ با اندک امکانات و فراهم کردن شرایط توسط مسئولان میتواند کمی آینده این بازوی قوی و نیروی جوان استان را روشن کند و سهم جوانان هرمزگانی از قطب اقتصادی کشور تنها شغل های کاذب و بدون آینده نباشد.

,

انرژی طبیعی خورشیدی و بادی یکی از داشته های این استان است که میتواند منبع اشتغال بسیار خوبی را ایجاد کند پس چرا جوانان ما رو به شغل هایی روی بیاورند که نه تنها آینده ای ندارد بلکه با جان آنها نیز بازی می کند.

,

راه اندازی 52 واحد پنل خورشیدی توسط کمیته امداد در هرمزگان

, راه اندازی 52 واحد پنل خورشیدی توسط کمیته امداد در هرمزگان,

عبدالرضا خسروانی مسئول اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان در خصوص دادن تسهیلات پنل های خورشیدی به مددجویان افزود: در شش ماهه دوم سال 1395 همزمان با سراسر کشور دادن تسهیلات نصب پنل های خورشیدی به مددجویان آغاز شد که در ابتدا پنج استان شروع به کار کردند و پس از آن در سال 96 این طرح در سراسر کشور اجرا شد.

,

مسئول اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در سال جاری با افزایش متقاضی روبه رو بودیم و حدود 200 متقاضی درخواست نصب پنل های خورشیدی رو داشتند که امید است تا پایان سال جاری نصف این درخواست ها به اجرایی در بیاید.

,

خسروانی بیان کرد: از ابتدای سال 1396 تا حالا 52 واحد نیروگاه به شبکه سراسری وصل شده است و تولید برق می کنند و با یاری خداوند متعال 52 واحد دیگر تا دوماه آینده به شبکه سراسری وصل می شوند و تا پایان سال 100 واحد دیگر به شبکه افزوده می گردد.

,

وی به راه اندازی این پنل ها اشاره کرد و گفت: ابتدا متقاضیان را با این کار آشنا می کنیم سپس آنها را به بانک های عامل معرفی میکنیم که تسهیلات به آنها داده شودو بعد از تایید پیمانکار تولید برق آنها به شبکه سراسری وصل میشود.

,

مسئول اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: متقاضیان باید مشتری اداره برق باشند به این صورت که کنتور برق به نام خود متقاضی باشد در این صورت شرکت توزیع بعد از تاییده اول به آنها 12 ماه فرصت می دهد برای نصب پنل های خورشیدی سپس قراردادی بین شرگت و متقاضی بسته می شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه