اخبار داغ

جزئیات جلسه غیر علنی مجلس درباره افزایش قیمت بنزین؛

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس: درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به حساب مردم واریز می‌شود/ سران سه قوه طرح افزایش قیمت بنزین را به تصویب رساندند

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس: درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به حساب مردم واریز می‌شود/ سران سه قوه طرح افزایش قیمت بنزین را به تصویب رساندند
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: در جلسه غیرعلنی امروز مجلس مقرر شد هر چه سریع‌تر درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین را به حساب مردم واریز کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسدالله عباسی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران در تشریح نشست غیرعلنی صبح امروز پارلمان اظهار داشت: سران سه قوه طرح افزایش قیمت بنزین را به تصویب رساندند که به تأیید رهبر معظم انقلاب رسیده و لازم‌الاجرا شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: پیش از این مجلس قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را به تصویب رسانده بود، اما دولت بر نحوه اجرای آن تأخیر ایجاد کرد. 
,
 
,
وی ادامه داد: نهایتاً مقرر شد که کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با همراهی مرکز پژوهش‌ها ایرادات وارد بر شیوه اجرای هدفمندی یارانه‌ها را برای کاهش فشار بر مردم بررسی و رفع ایراد کند. 
,
 
,
عباسی همچنین یادآور شد: در جلسه غیرعلنی همچنین مقرر شد هر چه سریع‌تر درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین را به حساب مردم واریز کنند. 
,
 
,
وی در تشریح دیگر جزئیات نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: همچنین در خصوص نظارت بر قیمت‌ها مقرر شد قوه قضائیه و سایر دستگاه‌های نظارتی به همراه کمیسیون اقتصادی مجلس و سایر کمیسیون‌های تخصصی، بررسی‌های لازم را انجام دهند تا افزایش قیمت بنزین به سایر کالاها تسری پیدا نکند و بازار مدیریت شود. 
,
 
,
وی ادامه داد: با توجه به نظرات رهبر معظم انقلاب، مجلس در تلاش است به نحوه‌ای شایسته فواید اجرای طرح افزایش قیمت بنزین را به نفع مردم در نظر بگیرد و از این مسئله حمایت کند. 
,
 
,
وی عنوان کرد: اشکالات و ایراداتی که در بحث افزایش قیمت بنزین وجود دارد باید برطرف شود تا مردم دچار خسارت و زیان نشوند. 
,
 
,
وی در مورد زمان و شیوه اجرای طرح افزایش قیمت بنزین گفت:‌ در این خصوص ایراداتی وجود داشت که نمایندگان آن را بررسی کردند، اما بحثی در خصوص استیضاح مطرح نشد، هر چند ایراد و انتقاد به زمان اجرا و شیوه آن وارد شد اما در حال حاضر طرح اجرایی شده، لذا همه موظفند طبق اصل 176 قانون اساسی از آن حمایت کنند و این مسیر را ادامه دهند. 
,
 
,
وی اضافه کرد: لازم است این نکته نیز گفته شود که در آینده اصلاحاتی را در خصوص افزایش قیمت بنزین شاهد هستیم که به سود مردم خواهد بود و دچار زیان نخواهند شد.
,
 
,
وی گفت:‌ با توجه به اینکه جوانب مختلف طرح افزایش قیمت بنزین بررسی شده است، پیشنهاداتی نیز در این خصوص مطرح شد، اما طرح 2 و 3 فوریتی توقف افزایش قیمت بنزین اعلام وصول نمی‌شود و قرار است کمیسیون‌های تخصصی مجلس در خصوص چگونگی اجرای بهتر این طرح با نظر به آنچه که سود مردم است، تصمیم بگیرد. 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه