اخبار داغ

مسئول کتابخانه فردوسی بندرعباس:

کتابخوانی باعث افزایش فرهنگ و بینش درست در جامعه می شود

کتابخوانی باعث افزایش فرهنگ و بینش درست در جامعه می شود
صیاد معروف گفت: از تمامی اقشار جامعه به ویژه خانوده ها درخواست می کنیم نه تنها بخاطر هفته کتاب و کتاب خوانی بلکه برای افزایش فرهنگ و بینش جامعه و نهادینه شدن این فکر و اندیشه در فرزندان به کتاب خوانی روی بیاورند چراکه با افزایش آن ما جامعه ای پویا و دانشمند خواهیم داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خانم صیاد معروف، مسئول کتابخانه فردوسی بندرعباس در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز و گفت: هفته کتاب وکتاب خوانی همراه با برنامه های متنوع در سراسر کشور با همکاری مدارس و همه اداره ها برگزار میشود که کتاب خانه فردوسی هم در بخش های کودک وبزرگسال این برنامه ها را اجرا می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مسئول کتابخانه فردوسی بندرعباس افزود: برنامه های کتابخانه در تمامی ایام سال و هرماه انجام می شود اما در این هفته نگاه ویژه ای به کتابخوانی و ترویج آن شده و جشن های کتاب، نمایشنامه خوانی، برگزاری نشست های کتاب خوانی در مدارس، بازدید مدارس از کتابخانه و همینطور بخش کودک برنامه های ویژه این هفته است.

,

صیاد معروف بیان کرد: فعالیت های کتاب خانه مختص هفته کتاب و کتابخوانی نیست و فعالیت های فرهنگی طول سال در کتابخانه پیگیری می شود از این رو هرماهه  اعضای کتابخانه و افراد کتابخوان در نشست صمیمی دور هم جمع می شوند و کتاب هایی را که خوانده اند برای یکدیگر تحلیل می کنند چراکه همین کار تاثیر بسیار فراوانی در امر ترویج کتابخوانی داشته است.

,

وی با اشاره به بخش کودک کتابخانه گفت: در بخش کودک کتابخانه خانواده ها می توانند فرزندان خود را به کتابخانه آورده و خود برای آنها کتاب های متنوع کودک بخوانند و همینطور در این بخش اسباب بازی و مسابقه کودک نیز وجود دارد که کودکان می توانند از آنها استفاده کنند.

,

مسئول کتابخانه فردوسی سطح کتابخوانی را در جامعه خوب دانست و بیان کرد: این روزها سطح کتاب خوانی در جامعه خوب و رو به افزایش است چراکه ما این افزایش را در امانت دهی کتاب ها در طول روز در کتابخانه مشاهده می کنیم و گاهی در ماه حدود هزار و 600 مراجعه کننده داریم و همین امیدوار کننده است که این فرهنگ بسیار ارزشمند درحال جا افتادن در بین خانواده ها و جامعه است.

,

صیاد معروف افزود: ما در کتابخانه فردوسی بالغ بر هزار و900 عضو فعال داریم که این افراد در طول سال به کتابخانه مراجعه کرده و کتاب به امانت می برند اما باز هم باید برای ترویج کتاب و کتاب خوانی تلاش کرد و نه تنها کتابخانه ها بلکه سایر نهاد ها از جمله آموزش و پرورش و همینطور خانواده ها برای این فرهنگ ارزشمند تلاش کنند.

,

وی ادامه داد: کتابخانه ها علاوه بر فعالیت هایی که مربوط به کتاب است برگزاری جلسات و دوره همی هایی دارند که مشاورین نیز در آن حضور داشته و برای کودکان و مادر های آن ها آموزش هایی را دارند که تاثیر فراوانی در افزایش و ترویج کتابخوانی داشته است.

,

مسئول کتابخانه فردوسی خاطرنشان کرد: از تمامی اقشار جامعه به ویژه خانوده ها درخواست میکنیم نه تنها بخاطر هفته کتاب و کتاب خوانی بلکه برای افزایش فرهنگ و بینش جامعه و نهادینه شدن این فکر و اندیشه در فرزندان به کتابخوانی روی بیاورند چراکه با افزایش آن ما جامعه ای پویا و دانشمند خواهیم داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه