اخبار داغ

مسئولان پیگیری کنند؛

مراجعه کنندگان بیمارستان آیت‌الله بهاری ناراضی از کمبود پرسنل

مراجعه کنندگان بیمارستان آیت‌الله بهاری ناراضی از کمبود پرسنل
با انتقال بیمارستان آیت الله بهاری به محل جدید شاهد آن هستیم که تعداد مراجعین به این بیمارستان افزایش یافته، اما تعداد پزشک و پرسنل به همان تعداد قبلی مانده است و همین باعث افزایش زمان انتظار بیماران و نارضایتی آنها شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ روز گذشته به علت بیماری سرماخوردگی راهی بیمارستان تازه تاسیس آیت الله بهاری شدم پس از گرفتن نوبت روی صندلی نشسته بودم که متوجه بحث یکی از همراهان با پرستار شدم تا اینکه به تدریج بحث همراه بالا گرفت و شروع به داد و بیداد کرد که شما به کار ما رسیدگی نمی کنید و …

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

در نهایت بحث ها به بلند شدن منجر شد و در این بین نگهبان و چند پرستار هم جلو آمدند تا قائله را ختم کنند و پس از آن همراه بیمار را آرام کردند تا کارش را انجام دهند.

,

این صحنه آشنایی برای من بود چرا که به غیر از الان در چندین مورد دیگر هم شاهد اینگونه نزاع در بیمارستان بودم. به سراغ پرستاران رفتم و از دلیل بالا بودن نارضایتی مردم در مراجعه به بیمارستان جویا شدم. این پرستار که از درگیری پیش آمده حال خوشی نداشت گفت: اگر روزی در این بیمارستان دعوا و درگیری نداشته باشیم باید تعجب کنیم.

,

پرستار ادامه داد: ما واحدی به نام تریاژ در کنار پذیرش داریم که یک پرستار در آن مستقر است و بیماران اورژانسی که برای ویزیت آمده اند را بررسی می کند و اگر در این بین مریض بد حالی باشد که احتیاج به رسیدگی فوری دارد مثل فردی که فشار خون بالا داشته باشد یا بچه تب دار باشد، زودتر پذیرش میکنند.

,

وی ادامه داد: حال افراد یا همراهان بیمار ممکن است فکر کنند که پرستار واحد تریاژ دارد پارتی بازی می کند یا اینکه تصورشان این است که اگر داد و بیداد کنند زودتر به کارشان رسیدگی می شود و همین باعث ایجاد مشکل در این بخش شده است.

,

 تعداد مراجعات به بیمارستان جدیدالحداث آیت الله بهاری چند برابر قبلی شده است

,  تعداد مراجعات به بیمارستان جدیدالحداث آیت الله بهاری چند برابر قبلی شده است,  تعداد مراجعات به بیمارستان جدیدالحداث آیت الله بهاری چند برابر قبلی شده است,

در خصوص تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان جدیدالاحداث آیت الله بهاری از این پرستار جویا شدیم. وی گفت: تعداد مراجعه کنندگان دو یا سه برابر بیمارستان قبلی شده، اما تعداد پرسنل به همان میزان قبلی است و ما نمی رسیم جوابگوی همه باشیم.

,

این پرستار گفت: شاید یکی از دلایل بیشتر شدن مراجعات این باشد که بیمارستان داخل شهر است و مراجعه به آن راحتتر است، اما پزشک اورژانس یکی است در صورتی که در مواقع ضروری باید تعداد پزشک افزایش یابد و همچنین تعداد پرستار هم همان قبلی است و حتی کمتر هم شده و به دلیل بزرگتر شدن فضا کار پرستارها بیشتر هم شده است.

,

این پرستار که از وجود درگیری و نزاع در بیمارستان به شدت ناراحت بود گفت: معمولا در هر بیمارستان یک مامور نیروی انتظامی وجود دارد که در صورت بروز مشکل سریعا وارد می شود، اما در این بیمارستان مامور نیروی انتظامی نداریم و فقط یک نگهبان است که اختیار چندانی ندارد.

,

وی ادامه داد: همه پرستارانی که به طور نوبتی در تریاژ می نشینند مشکل نزاع و درگیری لفظی با بیماران و همراهان را دارند و همه راضی هستند که پولی از حقوقشان کسر شود و یک مامور نیروی انتظامی در بیمارستان مستقر شود تا مشکل درگیری لفظی افراد با پرستاران کم شود، چرا که هر درگیری باعث می شود تا مدتها روح و روان ما درگیر شود و همینطور فضای بیمارستان متشنج شده و حق سایر بیماران پایمال شود. بیمارستان محیطی آرام است نه محیطی پر سر و صدا و درگیری.

,

ما همیشه حق را به بیماران و همراهانشان می دهیم

, ما همیشه حق را به بیماران و همراهانشان می دهیم, ما همیشه حق را به بیماران و همراهانشان می دهیم,

در ادامه به سراغ مدیر بیمارستان آیت الله بهاری رفتیم و از او دلیل افزایش نزاع در بیمارستان را جویا شدیم. مجید حیدری مدیر بیمارستان در گفتگو با خبرنگار ما به افزایش درگیری لفظی در بیمارستان و در بخش اورژانس اذعان کرد و گفت: برای کنترل اوضاع در زمان به وجود آمدن درگیری جلسه ای با نیروی انتظامی داشته ایم تا در مواقع حساس سریعا خود را به محل برسانند. همچنین به نگهبانان و نیروهای پشتیبان آموزش های لازم داده شده تا بتوانند در اینگونه مواقع اوضاع را کنترل کنند.

,

حیدری ادامه داد: ما همواره حق را به بیماران و همراهانشان می دهیم و در راستای تکریم ارباب رجوع سعی می کنیم با ملاطفت با آنها برخورد کنیم و در این باره نیز به نیروهای پرستار و بیمارستان تاکید بسیار شده تا اجازه ندهند تنش در بیمارستان شکل بگیرد.

,

وی در مورد استقرار مامور نیروی انتظامی در بیمارستان به طور ثابت گفت: معمولا در بیمارستان های بزرگ و شلوغ مثل بعثت همدان یک مامور نیروی انتظامی با مجوز علوم پزشکی و پس از عقد قرارداد با نیروی انتظامی در محل مستقر می شود، اما بیمارستان بهار فعلا چنین شرایطی را ندارد

,

 فراخوان پرستار و پزشک آنکال راه حلی برای رفع ازدحام اورژانس است

,  فراخوان پرستار و پزشک آنکال راه حلی برای رفع ازدحام اورژانس است,  فراخوان پرستار و پزشک آنکال راه حلی برای رفع ازدحام اورژانس است,

حیدری در خصوص کم بودن پرستار و پرسنل با توجه به افزایش مراجعین گفت: در زمانی که اورژانس شلوغ شود و نیاز به حضور پرستاران بیشتر باشد از بخش های دیگر مثل اتاق عمل و طبقات بالا فراخوان می زنیم و تعداد پرستاران را افزایش می دهیم که با ازدحام مواجه نشویم. پزشک آنکال نیز راه چاره ای است که برای کمبود پزشک در نظر گرفته ایم و اگر در مواردی با ازدحام مواجه شویم به صورت تلفنی پزشک را فراخوان می کنیم و پزشک بلافاصله در بیمارستان حاضر می شود.

,

وی در خصوص زمان انتظار بیماران گفت: ما یک شاخص داریم که نشان دهنده زمان انتظار بیمار از زمان مراجعه به بیمارستان تا ویزیت است که خوشبختانه در بیمارستان آیت الله بهاری این شاخص به طور میانگین حدودا ۲۰ دقیقه یا نیم ساعت است و نسبت به دیگر بیمارستان های همدان وضعیت ما وضعیت بهتری است ، چرا که در بعضی از بیمارستان ها زمان انتظار به دو ساعت هم می رسد پس معلوم است که وضعیت بیمارستان ما از این حیث بهتر است ، اما از طرفی باید محدودیت منابع مالی و انسانی را نیز در نظربگیریم و همین شاید کمی کار ما را سختتر کرده است.

,

به گزارش خبرنگار عصر همدان، یکی از مهمترین دلایل به وجود آمدن نزاع و درگیری در بیمارستان و در بخش اورژانس بالا رفتن زمان انتظار بیماران و همراهان بیمار است، همانطور که از اسم بخش اورژانس مشخص است همه انتظار دارند در این بخش به طور سریع به کارشان رسیدگی شود و فلسفه ایجاد اورژانس نیز رسیدگی سریع به کار بیمار است، اما گاهی بالارفتن زمان انتظار برای ویزیت دکتر باعث ایجاد تنش و درگیری در بیمارستان می شود که ساده ترین راه حل آن بیشتر شدن نیروی پزشک و پرستار در چنین مواقع است.

, عصر همدان,

پزشک آنکال و فراخوان پرستار از سایر بخش ها راه حل موقتی و کوتاه مدت برای این مشکل است که شاید همیشه جوابگو نیست و بالا رفتن تعداد نزاع در بیمارستان نشان می دهد این راه حل نتوانسته مشکل را حل کند و این نیاز به یک راه حل دائمی دارد و نه یک راه حل مقطعی .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه