اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

وحدت بین اهل سنت و شیعه سبب ناامیدی دشمن می‌شود/ اخلاق پیامبر اکرم(ص) عامل پیشرفت اسلام

وحدت بین اهل سنت و شیعه سبب ناامیدی دشمن می‌شود/ اخلاق پیامبر اکرم(ص) عامل پیشرفت اسلام
کارشناس مذهبی اخلاق نیکو را از مهم ترین ویژگی های شخصیتی پیامبر اکرم(ص)، دانست و گفت:حدت بین مسلمانان باعث می شود دشمن از نفوذ به امت اسلامی ناامید شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمدحسن رستمیان، کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار مرآت، در خصوص ویژگی های  شخصیتی پیامبراکرم(ص)، گفت: بر اساس اعتقادات مسلمانان، پیامبران باید از هر گونه اشتباه و خطایی در امان باشند بنابراین تمام افعال، رفتار و سخنان آن ها برای مسلمانان حجت شرعی محسوب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

کارشناس مذهبی با اشاره به ویژگی های پیامبر(ص) در قرآن کریم افزود: اخلاق نیکو از مهم ترین ویژگی های شخصیتی ایشان است، چرا که اخلاق در زندگی فردی و اجتماعی هر انسانی جزء ضروری‌ترین نیازها است.

,

رستمیان با بیان اینکه عظمت اخلاقی پیامبر اکرم(ص) قابل توصیف نیست، مطرح کرد: یکی از عوامل پیشرفت اسلام اخلاق ایشان است.

,

وی ویژگی بعدی حضرت محمد(ص) را دلسوزی دانست و عنوان کرد: پیامبر اکرم برای همه ی عالم رحمت هستند و صبر استقامت از ویژگی بعدی ایشان می باشد چرا که برای ترویج و گسترش اسلام مشقات و مشکلات زیادی را تحمل کردند.

,

کارشناس مذهبی در پاسخ به این سوال که چرا هفته وحدت به این نام نامگذاری شده است، تصریح کرد: بین مورخین اختلاف دیدگاه در تاریخ ولادت پیامبر اکرم یعنی 12 و 17 ربیع الاول، وجود دارد که هر دو آن فرصتی است که این هفته را هفته وحدت نامید.

,

رستمیان اذعان کرد: وحدت یکی از نیازهای ضروری عالم جهانیان است که هر چیزی در عالم بر پایه وحدت استوار است.

,

وی ادامه داد: وحدت یعنی دست در دست یکدیگر گذاشتن که باید انسان در مسائل اعتقادی به مشترکات بین اسلام و اهل سنن توجه داشته باشد.

,

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم مسلمانان را نسبت به افرادی که دین دیگری دارند به وحدت دعوت می‌کند، گفت: اختلاف نظر بین برخی مسائل در ادیان مختلف نباید مسلمانان را از هم جدا کند.

,

رستمیان ادامه داد: وحدت بین مسلمانان باعث می‌شود دشمن از نفوذ به امت اسلامی نا امید شود، بنابراین در هفته وحدت علما و مردم شیعه و سنی باید به مشترکات یعنی قرآن، کعبه، قبله، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و ... توجه ویژه‌ای داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه