اخبار داغ

یادداشت؛

چرایی حمایت مقام معظم رهبری از مصوبه سه قوه /حمایت از ساختارقانونی در نظام به اتخاذ تصمیم ربطی ندارد

چرایی حمایت مقام معظم رهبری از مصوبه سه قوه /حمایت از ساختارقانونی در نظام به اتخاذ تصمیم ربطی ندارد
قاعدتا و مثل همیشه سیاستمداران از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با طرح افزایش نرخ بنزین به نفع خود استفاده خواهند نمود و اجازه انتقاد از طرح را از منتقدان سلب خواهند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ در خصوص بیانات اخیر رهبری نکته قابل توجه  این است که موضع گیری رهبر معظم انقلاب به درستی برای عموم و بخصوص نخبگان جامعه تبیین گردد. ایشان در واقع از ساختار نظام جمهوری اسلامی حمایت کرده اند. نظام مقدس جمهوری اسلامی دارای سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه است، تصمیم گیری در این سطح می تواند مورد مناقشه باشد، اما اجرای این تصمیم لازم و حتمی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

اگر این تصمیم در این سطح در مرحله اجرا دچار تزلزل شود، دیگر هیچ تصمیمی را نمی توان در سطح کشور اعمال نمود. در واقع این اتفاق دارای دو بخش است. بخش اول اتخاذ این تصمیم است که قابل نقد و بررسی است. اما بخش دوم اجرای تصمیمی است که توسط هر سه قوه اتخاذ شده است.

,

در این بخش اگر اهمالی رخ دهد آغازی است بر هرج و مرج سیاسی و در واقع سستی در این بخش منجر به از دست رفتن قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی در اعمال حاکمیت خود در تمامی امور حاکمیتی خواهد شد.

,

معظم له در باره اصل این تصمیم موضع گیری نفرموده اند و آن را به نظر کارشناسان و تصمیم سران قوا ارجاع داده اند اما در باب اجرای این تصمیم قاطعانه بر موضع احترام به حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید نموده اند. موضع گیری ایشان درباره اعتراضات نیز معطوف به شکسته شدن حریم قانون و ایجاد ناامنی در سطح جامعه است.

,

ناامنی نه برای کسی آسایش می آورد و نه رفاه. ناامنی قطعا مشکلی از مشکلات مردم را حل نخواهد کرد بلکه بر زندگی روزمره آنان تاثیر سوء بر جای خواهد گذاشت. لذا ایشان در کنار دفاع از قدرت حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تاکید بر حفظ امنیت جامعه بر کنترل قیمت ها و جلوگیری از فشار اقتصادی بر جامعه توسط مسئولین تاکید نموده اند.

,

اکنون مطالبات جامعه باید به سمت تحقق وعده دولت در زمینه حفظ و حراست از امنیت اقتصادی کشور و جلوگیری از افزایش کاذب قیمت ها سوق داده شود.

,

اگر دولت در امر نظارت دقت عمل و جدیت لازم را به خرج دهد می توان فشار ناشی از افزایش قیمت بنزین را کاهش داد و رضایت عمومی را جلب نمود. امید است که سیاستمداران به تمامی فرمایشات رهبر معظم انقلاب توجه نمایند و از استفاده سیاسی از بخشی از این اوامر اجتناب کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه