اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه:

زن در مدیریت و تربیت فرزندان خانواده نقش کلیدی دارد/ مادر کلید موفقیت خانواده است

زن در مدیریت و تربیت فرزندان خانواده نقش کلیدی دارد/ مادر کلید موفقیت خانواده است
استاد حوزه و دانشگاه گفت: زن جایگاه خاصی در خانواده دارد زیرا مدیریت و تربیت فرزندان به عهده مادر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم السادات طباطبایی استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با "راه آرمان"، در رابطه نقش زن در تحکیم خانواده اظهار داشت: خداوند تبارک و تعالی جایگاه ویژه و خاص برای مادران قایل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "راه آرمان",

وی گفت : در کلام خدا، آیات و روایات معصومین سلام‌الله علیها، بسیار به مادر و احترام وی تاکید شده است و انتخاب وی به عنوان همسر و مادر فرزندان به عنوان نقش کلیدی و محوری بها داده شده است.

,

استاد حوزه و دانشگاه افزود: زن جایگاه خاصی در خانواده دارد زیرا مدیریت و تربیت فرزندان به عهده مادر است.

,

طباطبایی عنوان کرد: حضرت موسی (ع) از خداوند می خواهد تا او را توصیه ای کند و خداوند فرمود: ابتدا به خودم عبد و بنده خوبی باشید و حضرت موسی (ع) تا سه مرتبه سوال می کند و خداوند تا سه مرتبه می فرماید: خودم و دفعه چهارم می فرماید: "مادر مادر" با این حدیث گهربار که همه متوجه می شوند که مادر چقدر گرانبهاست.

,

وی بیان داشت: مادر است که در خانه می تواند نسبت به همسر خود همسر خوبی باشد و به خانه آرامش دهد و باعث پیشرفت همسر خود باشد و فرزندان خوبی تربیت کند و همیشه پشت یک مرد موفق یک زن خوب و شایسته قرار داشته که او را کمک و یاری کرده است.

,

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بنابراین اگر جایگاه مادر حفظ شود که متاسفانه نه تنها در جامعه بلکه در کل دنیا او را می کوبند و کم ارزش جلوه می دهند در حالیکه او شخصی بسیار مقدس و مهم است.

,

طباطبایی اذعان داشت: اگر مادر در کانون گرم خانواده از شرایط روحی خوبی برخوردار باشد و اگر ببیند به او احترام گذاشته می شود قطعا برخورد نشاط انگیزی با فرزندان و همسر خود خواهد داشت و او می تواند با توجه به توانایی های خدادادی که خداوند در نهاد او قرار داده برای به آرامش و به سعادت رساندن خود و فرزندان تلاش کند.

,

وی گفت: وقتی یک زن خود را باور داشته باشد و جایگاه خود را بداند می تواند برخورد خوبی نسبت به افراد خانواده داشته و در پیشرفت آن نیز تاثیر گذار باشد.

,

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: مادر می تواند نسل خوبی را تربیت کند اکثر فرزندانی که به اعتیاد و بزهکاری روی آوردند به دلیل کانون بد خانواده بوده است.

,

طباطبایی خاطرنشان کرد: بنابراین می بینیم که مادر در تحکیم خانواده نقش بسیار مهمی دارد و درقرآن، احادیث و روایات آمده است وقتی می خواهید همسری انتخاب کنید ابتدا زیبایی ملاک نباشد بلکه اخلاق و ایمان را در نظر بگیرید زیرا او قرار نیست تنها همسر شما باشد بلکه باید مادر و تربیت کننده فرزندان شما نیز باشد.

,

وی تصریح کرد: به زنان نیز توصیه شده هنگامی که می خواهید مردی به عنوان همسر آینده خود انتخاب کنید فاسد و فاسق نباشد زیرا او قرار است پدر فرزندان تو باشد و این یک نکته کلیدی است که متاسفانه بسیاری از جوانان ما هنگام ازدواج اصلا به این موضوع توجه ندارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه