اخبار داغ

رئیس سازمان صمت کرمانشاه:

مردم نگران تأمین کالاهای اساسی نباشند/ افزایش قیمت در بازار نخواهیم داشت

مردم نگران تأمین کالاهای اساسی نباشند/ افزایش قیمت در بازار نخواهیم داشت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه مردم نگران تامین کالاهای اساسی نباشند، گفت: در بازار هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن دارابی در گفتگو با مرصادنیوز در خصوص افزایش قیمت سوخت اظهار داشت: این افزایش قیمت همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند تصمیم سرای سه قوه بوده و به تایید رهبر نیز رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: بدون تردید این تصمیمی است که دارای پشتوانه کارشناسی، دقیق، علمی و منطقی است.

,

این مسئول خاطر نشان کرد: اثرات افزایش قیمت بنزین بر افزایش قیمت کالا بسیار ناچیز است چرا که بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل کالاها توسط ماشین های دیزلی که سوختشان گازوئیل است انجام می شود و ما افزایش قیمت گازوئیل، گاز و حامل های انرژی نداشتیم.

,

وی به مردم اطمینان خاطر داد که هیچ دلیلی برای اینکه احساس نگرانی برای افزایش قیمت کالا داشته باشند، وجود ندارد.

,

دارابی بیان داشت: زمانی قیمت سوخت منجر به افزایش قیمت کالا می شود که قیمت سبد انرژی بالا برود و حال اینکه ما هیچ تغییر قیمتی در این سبد نداریم.

,

رئیس سازمان صمت کرمانشاه گفت: همانطور که در بیانات رئیس جمهور و تمام صاحب نظران آمده است دلیل بالا رفتن قیمت بنزین فاصله زیاد قیمتی آن در خلیج فارس بود و همین امر سبب شده بود که بخش اعظمی از تولیدات مربوط به بنزین ما قاچاق شود.

,

این مسئول ادامه داد: در شرایطی که کشور ما تحت سخت ترین تحریم ها قرار دارد نباید دولت و ملت ایران راضی شوند که بنزین ما به آن طرف مرزها قاچاق شود.

,

دارابی با بیان اینکه ذخائر کالایی مطمئنی داریم، گفت: در حال حاضر بیش از ۵ هزار تن برنج، ۶ هزار تن شکر، ذخائر گوشت سفید و قرمز کافی و ... را در انبارها داریم لذا مردم نباید بابت هیچ چیز نگران و ناراحت باشند.

,

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در همین بازه زمانی استان کرمانشاه رتبه اول تورم را در کشور داشت، تصریح کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در پایان مهر ماه سالجاری ما در رتبه ۲۳ کشور قرار داشتیم یعنی ۲۲ رتبه ارتقاء جایگاه داریم و الان فقط ۸ استان از ما کالا ارزان تر دریافت می کنند.

,

رئیس سازمان صمت کرمانشاه تاکید کرد: جای هیچ نگرانی بابت تامین کالاهای اساسی برای مردم وجود ندارد و ما هر چه را که نیاز داشته باشند از طریق اتاق اصناف، اتحادیه ها و واحدهای صنفی در اختیار آنها قرار می دهیم.

,

این مسئول بیان داشت: اگر به مساله افزایش قیمت سوخت معقول تر و منطقی تر نگاه می کردیم امروز شاهد چنین مشکلاتی در سطح استان و کشور نبودیم.

,

دارابی خاطر نشان کرد: در این شرایط اصناف و اتحادیه ها شرایط سخت مردم را درک می کنند و کسی به خود اجازه نمی دهد که قیمت ها را افزایش دهد این یک وظیفه و تکلیف دینی است که در شرایط سخت به داد هم برسیم.

,

وی ادامه داد: بر این اساس معاونت بازرسی، اداره کل تعزیرات حکومتی و بازرسی اتاق اصناف از روز جمعه کار بازرسی و نظارت بر بازار را آغاز کردند.

,

رئیس سازمان صمت کرمانشاه همچنین گفت: ضمن اینکه اعتقاد داریم اصناف ما حبیب الله هستند و افزایش قیمت نخواهند داشت اما به جهت آرامش مردم این گشت مشترک را شروع کردیم.

,

این مسئول افزود: این دستور مقام عالی وزارت است که هیچ افزایش قیمتی نه در بخش خصوصی و نه در بخش دولتی نخواهیم داشت و همچنین استاندار کرمانشاه در ستاد تنظیم بازار دستور داد که هیچگونه افزایش قیمتی را از احدی نمی پذیریم.

,

وی با بیان اینکه در این خصوص اصناف نیز هم رای ما هستند، گفت: در صورت مشاهده هر گونه تخلف و گران فروشی بدون هیچگونه مماشاتی با خاطیان برخورد خواهیم کرد.

,

دارابی اظهار داشت: به این منظور سامانه ۱۲۴ به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مردم قرار دارد و مردم می توانند هرگونه گران فروشی و افزایش قیمت کالایی را از این طریق اطلاع رسانی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه