اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

نظارت‌های ستاد تنظیم بازار باید مستمر و دائمی باشد/ خط مردم از اغتشاشگران جداست

نظارت‌های ستاد تنظیم بازار باید مستمر و دائمی باشد/ خط مردم از اغتشاشگران جداست
نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: ستاد تنظیم بازاری که توسط دولت فعال شده باید به صورت مستمر و دائمی نظارت بر بازار داشته باشد که افزایش قیمتی نداشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی قربانی، نماینده مردم پنج شهرستان بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با افزایش قیمت بنزین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری اظهار کرد: دولت باید در این زمینه تدبیر داشته باشد تا افزایش قیمت بنزین باعث افزایش قیمت سایر کالاها برای مردم نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی ادامه داد: در حال حاضر ستاد تنظیم بازاری که توسط دولت فعال شده به جد پیگیر باشد و نظارت به صورت مستمر و دائمی نه مقطعی در بازار داشته باشند و تمام کالاها و خدمات را مستقیم نظارت و رصد کنند که افزایش قیمتی نداشته باشند.

,

قربانی اضافه کرد: دولت اعلام کرده که در راستای عدالت اجتماعی میزان پولی که از محل صرفه جویی در بحث بنزین جمع آوری می شود را به حساب 60 میلیون نفر یا 18 میلیون خانوار یک نفره تا پنج نفره که در گروه هفت دهک پایین جامعه هستند،واریز می کند.

,

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: واریز یارانه بنزین از امروز در کشور آغاز شده و در مرحله نخست به حساب 20 میلیون نفر از خانوارها با اولویت خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد ، بهزیستی و اقشار ضعیف جامعه واریز می شود.

,

وی بیان داشت: همچنین این یارانه که علاوه بر مبلغ یارانه قبل به حساب سرپرست خانوار واریز می شود، در دومین مرحله که 30 آبان واریز می شود یارانه به حساب 20 میلیون نفر و دوم آذر ماه در سومین مرحله به حساب 20 میلیون نفر واریز خواهد شد.

,

قربانی گفت: این مبلغ در واقع از محل صرفه جویی بنزین به طبقات پایین جامعه که آسیب بیشتری می بینند و بهره ای از بنزین یارانه ای نمی برند، پرداخت می شود تا عدالت اجتماعی برقرار شود.

,

این نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این طرح حالت اجرایی به خود گرفته و فعالیتی که مجلس شورای اسلامی انجام می دهد این است که از وزرای مربوطه پیگیر  شود که وعده ای که دولت داده تحقق پیدا کند و نظارتها مستمر انجام شود تا کام مردم را تلخ نکنند.

,

قربانی ادامه داد:  آزادسازی قیمت حامل های انرژی از مدت ها قبل در کشور مطرح بوده همچنین در قانون هدفمندی یارانه ها و برنامه ششم نیز بیان شده بود اما در رابطه با نحوه اجرای آن بحث بود که به مرحله اجرا رسیده است.

,

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز گذشته گفت: مجلس نیز از این طرح حمایت می کند اما به جد پیگیر است که دولت نظارت را مستمر داشته باشد که منجر به افزایش قیمت کالاها و خدمات برای مردم نشود که باعث ایجاد مشکل شود.

,

قربانی با بیان اینکه خط مردم از اغتشاشگران جداست، افزود: این اغتشاشات توسط گروهی از اشرار، منافقین، ضدانقلاب ها و سلطنت طلب ها ایجاد شده، که بانکها، ساختمان های دولتی و اموال عمومی را تخریب و آتش می زنند و کشور را  به آشوب می کشانند و شعارهای هنجار شکنانه سر می دهند.

,

وی با اشاره به اینکه این اغتشاش گران از مردم نیستند، اضافه کرد: مردمی که به وضعیت گرانی بنزین و بحث اقتصادی جامعه اعتراض دارند به صورت مسالمت امیز نظراتشان را اعلام می کنند.

,

قربانی خاطر نشان کرد: با جدیت از تمام نیروهای نظامی و انتظامی خواستاریم که با آشوبگران برخورد کنند و آگاه باشند که صف آنها از مردم جدا است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه