اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی اسدآباد خبر داد؛

برداشت ۷۵ هزار تن چغندرقند در اسدآباد/بیشتر مطالبات چغندرکاران پرداخت شده

برداشت ۷۵ هزار تن چغندرقند در اسدآباد/بیشتر مطالبات چغندرکاران پرداخت شده
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به برداشت ۷۵ هزار تن از چغندرقند در اسدآباد، گفت: امسال مشکل خاصی را در این زمینه کشت و برداشت این محصول نداشتیم و قسمت اعظم مطالبات چغندرکاران توسط کارخانه ها پرداخت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سقراط بیرنگ در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به اواخر فصل برداشت چغندرقند، اظهار کرد: امسال هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اسدآباد زیر کشت چغندرقند رفته است که پیش بینی میشود ۱۰۰ هزار تن چغندرقند تولید شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با اشاره به آسیب بخشی از اراضی کشاورزی بر اثر سیلاب، گفت: احتمال می رود که با احتساب اراضی آسیب دیده بین ۹۰ الی ۹۵ هزار تن چغندرقند تولید و برداشت شود.

,

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد افزود: تاکنون ۷۵ هزار تن از محصول چغندرقند برداشت و به کارخانه های طرف قرارداد تحویل شده است.

,

وی گفت: کارخانه قند همدان ۴۷ هزار تن، کارخانه قند اصفهان ۱۷ هزار تن و حدود ۱۰ هزار تن نیز به صورت متفرقه تحویل شده که بیشترین میزان این محصول را کارخانه همدان تحویل گرفته است.

,

بیرنگ با اشاره به مشکلات کشت و برداشت و مطالبات چغندرکاران در سالهای گذشته، اذعان داشت: امسال مشکل خاصی را در این زمینه نداشتیم و قسمت اعظم مطالبات چغندرکاران توسط کارخانه ها پرداخت شده است.

,

وی با اشاره به پرآب بر بودن محصول چغندرقند، گفت: هدف ما این است که کشت محصولات جایگزینی چون محصولات کم آب بر داشته باشیم و البته در این زمینه حدود دوسال گذشته کاهش تولید داشتیم و این امر در راستا توجه به محصولات کم آب بر و بهینه سازی مصرف آب بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه