اخبار داغ

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد:

فرهنگ بسیج از زندگی علی(ع) برخاسته است/ 20 قشر بسیج برای خدمت به مردم پای کار هستند

فرهنگ بسیج از زندگی علی(ع) برخاسته است/ 20 قشر بسیج برای خدمت به مردم پای کار هستند
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در دیدار بسیجیان یزدی با امام جمعه این استان گفت: نگاه بسیج نگاه ناشی ازفرهنگ علوی است که مبتنی بر یتیم نوازی، کمک به اقشار مستضعف جامعه، محرومیت زدایی و کمک به مردم بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش یزدرسا، در آستانه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل ظهرامروز جمعی از بسیجیان استان با نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه یزد دیدار کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
در این دیدار سرهنگ رضا پورشمسی گفت: خدارا شاکریم که در طلیعه چهل سالگی بسیج؛ امروز جمعی از فرهیختگان بسیجی در این دیدار حضور افته تا آمادگی خود را برای تحقق فرمایشات ارزنده حضرتعالی که قطعا راهگشای گام چهل ساله دوم بسیج در مسیر محقق ساختن تمدن اسلامی است اعلام  دارند.
,
 
,
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به سخنان آیت الله ناصری در جریان سفر رئیس جمهور به استان ابراز داشت: سخنان حضرتعالی در جریان سفر رئیس جمهور و تاکید براجرای مصوبات سفر قبل هیئت دولت و نگاه بلند به مباحث زیر ساختی و اولویت دار استان و همچنین توجه به فرهنگ اصیل دین داری و دین باوری مردم یزد که ریشه در فرهنگ عاشورا وولایت مداری آنان دارد بسیار ارزشمند بود و بر همین اساس از طرف خودم و همه بیسجیان استان از حضرتعالی کمال تشکر و قدردانی را دارم.
,
 
,
پورشمسی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: آن چه رهبر انقلاب در این بیانیه از همه انتظار دارند ادامه راه انقلاب اسلامی در گام دوم پس از پشت سرگذاشتن تمام فراز و نشیب های چهل ساله اول انقلاب و حرکت جهانی به سمت تشکیل تمدن بزرگ اسلامی است که بحمدالله بسیجیان استان برای بستر سازی شکل گیری این تمدن آمادگی کامل دارند.
,
 
,
وی در ادامه؛ تمدن را بر اساس تعریف دانشمندان علوم اجتماعی مجموعه ای از سخت افزارهای مورد نظر برای جاری شدن فرهنگ در جامعه مطرح کرد و ابراز داشت: فرهنگ، ناشی از باورها و بینش هایی است که از یک نوع تفکر تشکیل شده و تفکر بالاترین سطح نگاه به آدم و عالم تعریف می شود.
,
 
,
فرمانده سپاه الغدیر استان ادامه داد:فرهنگ ما مجموعه ای از بینش ها و باورهایی است که ناشی از تفکر ماست بنابراین اگر فرهنگ را فروکاستی معنا بدهیم به عرصه تمدن می رسیم که مجموع سخت افزارهای مورد نیاز است تا فرهنگ مد نظر ما را در جامعه جاری و ساری سازد.
,
 
,
پورشمسی با بیان این مطلب که مدعی هستیم به زودی تمدن اسلامی را بر اساس تفکر الهی و ولایی تشکیل خواهیم داد ابراز داشت:نگاه بسیج نگاه ناشی ازفرهنگ علوی است که مبتنی بر یتیم نوازی، کمک به اقشار مستضعف جامعه، محرومیت زدایی و کمک به مردم بوده و برگرفته از فرهنگ عاشوراست همان فرهنگی که مبتنی بر فداکردن جان، مال،همسر وزندگی یک انسان برای جاری شدن واژه مقدس اسلام و و لایت در جامعه است.
,
 
,
وی با اشاره به شکل گیری نهادهای مختلف در بسیج که بر مبنای نظامات الهی جاری و ساری شده اذعان داشت: برهمین اساس امروزدر بدنه بسیج برای خدمت به مردم بیش از 20 قشر متفاوت براساس نظامات دینی و ولایی مانند بسیج مداحان، کارگری، فرهنگیان ،ورزشکاران ،کارمندان و... شکل داده شده است.
,
 
,
فرمانده سپاه استان با اشاره به منویات رهبرمعظم انقلاب در جمع فرماندهان سپاه کشور؛سپاه و بسیج را دو واژه درقالب یک فرهنگ و تفکر دانست و گفت: حضرت آقا در آن دیدار 8 نکته اساسی را مطرح کردند که اولین نکته این بود که شما جوان بمانید و محافظه کار نشوید یعنی انرژی و نشاط یک جوان و پرهیز از محافظه کاری در کنار راهبردهایی که بزرگتران جامعه مطرح می کنند گره گشاست واین به معنی پیرزدایی نیست.
,
 
,
وی ادامه داد: دومین نکته ای که حضرت آقا فرمودند این بود که برای نقش آفرینی و حوادث بزرگ در حوزه های علمی و عملی ،استحکام سازمانی،آگاهی سیاسی و ... آماده شوید که  این مطلب وسعت دید رهبر معظم انقلاب را در جریان شکل گیری  تمدن اسلامی نشان می دهد همچنین معظم له به هوشیاری و ارزیابی واقع بینانه و دقیق از دشمن اشاره کردند و فرمودند البته ازدشمن نباید ترسید چرا که در حدی نیست که بتواند با فرهنگ و تفکر ما مبارزه کند.
,
 
,
پورشمسی در پایان اظهار داشت: حضرت آقا همکاری و تعامل با دستگاه ها و هم افزایی با همه ارکان نظام را با حفظ 100 درصدی مبانی و اصول ارزشمند سپاه و بسیج خواستار شدند و همچنین بر مردمی بودن و جهادی کار کردن و حفظ معنویت به عنوان جوهره اساسی سپاه و بسبج تاکید داشتند که الحمد الله بسیجیان استان در این زمینه ها از آمادگی کامل برخوردار هستند.
,
انتهای پیام/م*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه