اخبار داغ

در گفتگو با بزرگترین پرورش دهنده آلوئه ورا مطرح شد؛

اشتغالزایی 17 هزار نفری با کاشت طلای سبز/ مسئولین حمایتی نمی‌کنند

اشتغالزایی 17 هزار نفری با کاشت طلای سبز/ مسئولین حمایتی نمی‌کنند
ملک گفت: نبود کارخانه های فرآوری آلوئه ورا در هرمزگان سنگ بزرگی پیش روی جوانان کشاورز است چرا که اگر مسئولان شرایط را فراهم کنند ارزش افزوده فرآورده های کشور نیز بیشتر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود ملک، پرورش دهنده آلوئه ورا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه تجربه زیادی در زمینه کشاورزی و کشت آلوئه ورا دارد، اظهار کرد: قبل از شروع فعالیت در شهرستان میناب تجربه های زیادی در زمینه کشت آلوئه ورا داشتم و بنا بر مطلوب بودن هوا در این منطقه به اینجا آمده و از سال ۱۳۹۶ تا به امروز وضعیت خوبی را پشت سر گذاشته ایم.

این کارآفرین موفق با بیان اینکه کارشکنی مسئولان و همکاری نکردن آنها باعث دلسردی او نشده است، تصریح کرد: ما در هرمزگان غریب افتاده ایم و مسئولان هیچ حمایتی از ما نمی کنند علاوه بر این بانک ها نیز تسهیلات خود را یا به افراد غیر مربوط می دهند یا آنقدر سنگ جلوی پای جوانان می اندازند که کسی تمایل به گرفتن تسهیلات بانکی ندارد و این یک درد بزرگ پیش روی جوانان کار آفرین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,
,

ملک گفت: روند افزایش درآمد در دوسال گذشته مطلوب بوده و امید است که با ایجاد بازار های فروش مناسب این محصول و فرآورده های آن روند به بهترین شکل مطوب دست یابد.

,

وی ادامه داد: در مزرعه های کشت آلوئه ورا بطور میانگین در روز ۱۰ نفر و در سال 3 هزار و۶۰۰ نفر بصورت مستقیم و حدود 14 هزار نفر غیر مستقیم مشغول کار هستند که این امر در تولید ملی و اشتغال زایی برای جوانان بسیار موثر است.

,

این کار آفرین تصریح کرد: امید است که مسئولان استانی به این ظرفیت نگاه ویژه ای بیندازند و زمینه هایی را فراهم کنند که سرمایه گزاران به هرمزگان بیایند تا مجبور نباشیم برای پیدا کرن بازار هایی مناسب برای فروش به استان های دیگر برویم و در همین استان بستر این کار بوجود بیاید چه بسا با این کار اشتغال فراوان نیز بوجود می آید.

,

ملک گفت: جوانان خوش ذوق این استان مراجعه فراوانی برای یاد گیری این کشت به بنده دارند اما دغدغه و ترس بیشتر آنها این است که فروش محصولات چگونه انجام می شود و آیا توسط مسئولان حمایتی می شوند یا خیر که این بسیار دغدغه به جا و درستی است و همت مسئولان مربوط را می رساند که بستر های لازم را فراهم کنند.

,

وی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری که امسال را سال رونق تولید اعلام کرده اند افزود: همانطور که امسال سال رونق تولید و بارندگی ها هم در منطقه بسیار خوب بوده است ما می توانیم با تولید فرآورده های آلوئه ورا و ایجاد بستر صادرات آن دری بر اشتغال این مرز وبوم باز کنیم چرا که ارزش این محصول درصورت فرآوری شده بیشتر از خام آن است.

,

بزرگترین پرورش دهنده آلوئه ورا در کشور در پایان خاطرنشان کرد: مرزعه ما بزرگ ترین مزرعه کشت آلوئه ورا در سطح کشور اس ت ولی متاسفانه هیچ کارخانه فرآوری آلوئه ورا در هرمزگان وجود ندارد، این در صورتی که ت که  نبود بستر های فرآوری  سنگ بزرگی پیش روی جوانان کشاورز است چرا که اگر مسئولان شرایط را فراهم کنند ارزش افزوده فرآورده های کشور بیشتر می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه