اخبار داغ

چگونه خشممان را در مقابل همسرمان کنترل کنیم؟

چگونه خشممان را در مقابل همسرمان کنترل کنیم؟
یک روانشناس درباره مدیریت خشم و کنترل هیجانات در زندگی زناشویی توضیحاتی داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شکوفه اویار حسینی روانشناس و مشاور درباره مدیریت خشم در بین زوجین اظهار کرد: زمانی که فردی ارتباط خود را با دیگران قطع می‌کند و به گوشه‌ای می‌رود تا فردی که موجب ناراحتی‌اش شده از او دلجویی کند، به این رفتار «قهر کردن» گفته می‌شود و فرد برای اینکه اعتراض خود را به طرف مقابل نشان دهد این رفتار را انجام می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
اخبار اجتماعی-وی افزود: زمانی که در زندگی زناشویی یکی از طرفین مدام قهر می‌کند، در واقع می‌خواهد این را به همسرش منتقل کند که منتظر هستم تا رابطه قطع شده مجدد شکل گیرد.
,
 
,
این روانشناس با بیان اینکه قهر چند مولفه دارد، گفت: فردی که قهر کرده فکر می‌کند حرف زدن درباره موضوع و آسیب وارد شده بر او سخت و غیر ممکن است؛ همچنین این فرد نمی‌تواند هیجانات خود را به کلمات تبدیل و موقعیت مناسب برای حرف زدن پیدا کند.
,
 
,
اویار حسینی با بیان اینکه در زوج‌ها قهر بعد از خشم ایجاد می‌شود، افزود: قهر چرخه خشم را خاموش می‌کند و اگر تکرار شود، انجام این رفتار در زندگی مشترک ادامه می‌یابد.
,
 
,
وی با بیان اینکه خشم انواعی دارد، گفت: خشم جسمی، روانی، ابزاری از جمله انواع خشم هستند و در آموزش مدیریت خشم به زوجین این موضوع را به آن‌ها اطلاع می‌دهیم که در ابتدا باید بدانید که چه چیزی موجب خشم می‌شود.
,
 
,
این روانشناس ادامه داد: زوجین باید موضوعاتی که باعث خشم می‌شوند را شناسایی کنند و زمانی که شرایط مشابه تکرار شد و نشانه‌های خشم در آن شرایط مشهود شد، به یکدیگر هشدار دهند که ادامه بحث ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.
,
 
,
 
,
اویار حسینی اضافه کرد: زوجین در زمان بروز خشم باید به یکدیگر بگویند که اگر به صحبت‌های خود در این لحظه ادامه دهیم ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری به زندگی زناشویی‌مان وارد شود.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه زوجین یک جمله رمزی بین خود مشخص کنند، تصریح کرد: زوجین با بیان جملاتی از قبیل: "من دارم عصبانی می‌شوم"، "بگذار بعدا درباره این موضوع صحبت کنیم" باید به یکدیگر هشدار دهند که با ادامه بحث فاجعه روی می‌دهد.
,
 
,
این روانشناس بیان کرد: زمانی که به هنگام بروز خشم به بحث ادامه ندهیم و فاصله ایجاد کنیم و زمان دیگری را برای حل مشکلات مشخص کنیم، «کنترل خشم» می‌گویند و باید بدانید که قهر کردن زوجین با یکدیگر مشکلی را حل نمی‌کند.
,
 
,
اویار حسینی گفت: قهر کردن شیوه نامناسبی برای بروز خشم و بیان احساسات است، زمانی که زوجین دائم قهر می‌کنند به این معناست که مهارت کنترل هیجان ندارند و باید آموزش‌های لازم را در این زمینه ببینند.
,
 
,
وی افزود: اغلب زوجینی که شیوه مناسبی برای بیان خواسته‌های خود ندارند، قهر می‌کنند و این افراد باید در ابتدا یاد بگیرند که چگونه هیجانات خود را به کلمات تبدیل کنند تا مسئله‌ای که باعث اختلاف میان آن‌ها شده است را بتوانند حل کنند.
,
 
,
این روانشناس ادامه داد: افزایش هوش هیجانی، مدیریت خشم، کنترل هیجانات به حل اختلافات زناشویی کمک می‌کند و اگر فردی این توانایی را ندارد باید از یک مشاور در این زمینه کمک بگیرد.
,
 
,
منبع: افکار نیوز
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه