اخبار داغ

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان مطرح کرد؛

بازرسی مستمر از بازار به دنبال جلوگیری از افزایش قیمت کالاها و خدمات/ اصل اصلاح قیمت‌ حامل‌های انرژی در راستای بهبود ساختار اقتصادی کشور

بازرسی مستمر از بازار به دنبال جلوگیری از افزایش قیمت کالاها و خدمات/ اصل اصلاح قیمت‌ حامل‌های انرژی در راستای بهبود ساختار اقتصادی کشور
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: برای جلوگیری از اثر افزایش نرخ بنزین بر قیمت سایر کالاها و خدمات، بازرسی‌ها به صورت مستمر در جهت جلوگیری از افزایش قیمت ناخواسته انجام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصلاح قیمت بنزین سال‌هاست که در کشور مطرح بوده و بارها از طرف کارشناسان اقتصادی مطرح شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: هزینه‌های مربوط به یارانه پنهانی که دولت به حامل‌های انرژی اختصاص می‌دهد و همچنین شکل گیری جریان‌های سالم اقتصادی ازمهمترین مباحث این طرح هستند.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان یادآور شد: وقتی قیمت انرژی پایین باشد، به دنبال آن مصرف بی‌رویه انرژی صورت می گیرد به‌ طوری که مصرف بنزین در ایران چند برابر کشورهایی همچون ترکیه است.

,

رودری مطرح کرد: این یارانه پنهان به جای آن که صرف رفاه و افزایش قدرت اقتصادی خانوار شود، از طریق قاچاق سوخت سهم کشورهای دیگر می شود و ریشه بسیاری از مسائل اقتصادی کشور به این مساله بر می‌ گردد.

,

وی با بیان این مطلب که ارزانی حامل‌ های انرژی انحراف سرمایه‌ ها و جهت‌ گیری تکنولوژی از مسیر اصلی را در پی خواهد داشت، ادامه داد: با این وجود، احساس نیاز به پیشرفت تکنولوژی در مسائل اقتصادی کمتر شکل می‌ گیرد و پیشرفت تکنولوژی در فعالیت‌های اقتصادی نیز به انحراف می‌رود.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان تصریح کرد: اصلاح قیمت انرژی یکی از اصلاحات پایه و ساختاری در اقتصاد کشور است و منفعت این طرح به همه جامعه می‌رسد.

,

رودری بیان داشت: عدالت‌مندی توزیع یارانه‌های پنهان از دیگر نتایج این طرح خواهد بود چرا که سهم ثروتمندان و اقشار بالای جامعه از یارانه پرداختی کمتر خواهد شد.

,

وی خاطرنشان کرد: در دولت‌های مختلف این موضوع مطرح بود اما به دلایل خاصی در آن زمان اجرا نشد و هر چه این موضوع به تعویق بیفتد هزینه بیشتری به جامعه تحمیل خواهد شد.

,

اصل اصلاح قیمت‌ حامل‌های انرژی در راستای بهبود ساختار اقتصادی کشور

, اصل اصلاح قیمت‌ حامل‌های انرژی در راستای بهبود ساختار اقتصادی کشور ,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان اصل اصلاح قیمت‌ حامل‌های انرژی را یک حرکت منطبق بر نگاه کارشناسی در راستای بهبود ساختار اقتصادی کشور دانست و افزود: این مهم به نفع منافع ملی و اجتماعی است.

,

رودری از دغدغه‌های مردم سخن به میان آورد و گفت: در این برهه زمانی که اقتصاد کشور تورم بالایی را پشت سر گذاشته و به واسطه شرایط خاص حاکم بر کشور و تحریم‌های ظالمانه ای که از سوی کشورهای خارجی به اقتصاد ایران تحمیل شد، بخش زیادی از قدرت خرید مردم کاهش یافته است.

,

معیشت مساله اساسی، دغدغه مهم و بحق از سوی خانوارهاست

, معیشت مساله اساسی، دغدغه مهم و بحق از سوی خانوارهاست ,

وی اذعان داشت: افزایش قیمت بنزین اگر چه از نظر اقتصادی به نفع ساختار اقتصاد و منافع اجتماعی است اما این دغدغه برای مردم در زمینه قدرت خرید و معیشت وجود دارد بنابراین موضوع معیشت مساله اساسی، دغدغه مهم و بحق از سوی خانوارهاست.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان ادامه داد: افزایش قیمت بنزین باعث تحمیل افزایش هزینه مستقیم بر خانوارها و جامعه خواهد شد همچنین این طرح به‌ صورت زنجیره‌ای روی سایر کالاها و خدمات تاثیر گذار است که این موضوعات از دغدغه های اساسی مردم بوده از این رو ممکن است تورم و افزایش قیمت برای خانوارها قابل تحمل نباشد.

,

رودری از راهکارهای پیش بینی شده از سوی دولت برای کاهش این دو دغدغه مردم سخن به میان آورد و گفت: تعریف بسته معیشتی که منابع آن از محل افزایش قیمت بنزین تامین می‌شود و عینا به خانوارهایی که مشمول این طرح‌ می‌شوند باز می گردد.

,

وی به تعداد خانوارهای که در استان کرمان مشمول بسته حمایتی دولت می‌شوند اشاره کرد و افزود: ۷۵ تا ۸۰ درصد خانوارهای استان که حدود  ۷۷۸ هزار خانوار هستند، براساس این طرح حمایتی شامل دریافت مبلغ ۵۵ هزار تومان برای خانوارهای تک نفره و ۲۰۵ هزار تومان برای خانوارهای ۵ نفره خواهند شد.

,

بازرسی مستمر از بازار به دنبال جلوگیری از افزایش قیمت کالاها و خدمات

, بازرسی مستمر از بازار به دنبال جلوگیری از افزایش قیمت کالاها و خدمات,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان از نحوه مدیریت بازار سخن به میان آورد و عنوان کرد: برای جلوگیری از اثر افزایش نرخ بنزین بر قیمت سایر کالاها و خدمات با توجه به دستور مقامات ارشد کشور و استان به صورت جدی بازار رصد می‌شود و کلیه بازرسی‌ها مستمر انجام خواهد شد تا از هرگونه تخلفی در زمینه افزایش قیمت کالاها و خدمات ناخواسته جلوگیری به‌ عمل آید.

,

رودری ادامه داد: میزان مصرف بنزین روزانه در استان کرمان ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر اعلام شده است که ۴.۶ کل مصرف کشور را در برمی‌گیرد از این رو سرانه مصرف بنزین در کرمان از سرانه مصرف کشور بالاتر است که با توجه به اصلاح قیمت انرژی شاهد کاهش مصرف بنزین همچنین کاهش قاچاق آن در استان کرمان خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه