اخبار داغ

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران:

90 درصد کارخانجات با مشکل مواجه هستند/ دولت و مجلس قانون همسان‌سازی را اجرا کنند

90 درصد کارخانجات با مشکل مواجه هستند/ دولت و مجلس قانون همسان‌سازی را اجرا کنند
دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: 90 درصد کارخانجات استان با مشکل مواجه هستند؛ یعنی کارخانه‌ای نیست، بنگاهی نیست که با ظرفیت کامل تولید کند؛ همه‌شان مشکل دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، نصرالله دریابیگی در بازدید از غرفه بلاغ در نمایشگاه مطبوعات مازندران در ساری، ضمن اشاره به مشکلات عدیده کارگران، اظهار کرد: اجرای بعضی از قوانین کشور همانند اصل 44 قانون اساسی که نظر حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بر تحقق عدالت اجتماعی و تقسیم عادلانه ثروت است، در مازندران متاسفانه، برعکس شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران خاطرنشان کرد: هر واحدی که واگذار شد، جز یاس و ناامیدی و تعطیلی و اخراج و تغییر کاربری زمین کارخانه، چیزی دیگری، حاصل نداشت.

این مسئول بیان کرد: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها هم در دولت‌های گذشته، که تفکرشان خیرخواهانه بود و قرار بود با آزادسازی قیمت‌ها و واقعی کردن قیمت حامل‌های انرژی مثل بنزین، 30 درصد درآمد حاصله به تولید و اشتغال اختصاص یاید، متاسفانه نه تنها یک ریال هم تخصیص پیدا نکرد بلکه باعث مشکلاتی در بنگاه‌های اقتصادی نظیر تورم، رکود، بالارفتن قیمت انرژی شد و منجر به پایین آمدن نقدینگی کارخانجات شد که اولین قربانیان این ماجرا، بیکاری کارگران مازندران است.

دریابیگی تصریح کرد: 90 درصد کارخانجات استان با مشکل مواجه هستند؛ یعنی کارخانه‌ای نیست، بنگاهی نیست که با ظرفیت کامل تولید کند؛ همه‌شان مشکل دارند.

وی ادامه داد: یکی از علت‌ها، تحریم است؛ دوم عدم حمایت از کارخانجات و تولیدکنندگان است؛ امسال با نام رونق تولید نامگذاری شده است و باید فرمایشات رهبری دقیقا مورد اجرا و حمایت قرار بگیرد؛ اما می‌بینیم در فضایی که به وجود آمده، کارخانجات با مشکلات بسیاری روبرو هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران عنوان کرد: خیلی از کارخانجات، چندین ماه است که حقوقی پرداخت نکردند، بحران دارند، گرفتارند و امیدواریم صدای مظلومیت تولیدکنندگان، کارگران و بازنشستگان به گوش دولت و مجلسی‌ها برسد.

این مسئول یادآور شد: بی شک گرانی بنزین روی سفره کارگران تاثیر می‌گذارد و دولت و مجلسی‌ها باید قانون همسان سازی را اجرا کنند و قانون کارگران و بازنشستگان را بر اساس، قانون افزایش دهند.

دریابیگی اعلام کرد: پس از انقلاب، بر اساس قانون اجرا نشده است و عمل به قانون همسان سازی بازنشستگان، قانون کار و قوانینی از این دست باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه