اخبار داغ

در نشست خبری هفته بسیج مطرح شد؛

تشریح برنامه‌های هفته بسیج در کرمانشاه/ دستگیری لیدرهای اغتشاشات با کمک مردم

تشریح برنامه‌های هفته بسیج در کرمانشاه/ دستگیری لیدرهای اغتشاشات با کمک مردم
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه برنامه های هفته بسیج را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز سردار بهمن ریحانی صبح امروز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: بدون شک بسیج به عنوان یک مدل حرکت مردمی از بی نظیرترین تشکل های مردمی در سطح جهان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

وی افزود: هیچ کدام از حرکت های اجتماعی در سطح انقلاب های جهانی به لحاظ شکل و شاکله قابل مقایسه با بسیج نیست و بدون تعارف بسیج را باید یکی از الطاف و معجرات الهی دانست.

,

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه بسیج الگویی برای جنبش های مردمی دنیا شده است، تصریح کرد: بسیج به فرمان امام راحل برای بیمه کردن انقلاب اسلامی شکل گرفت.

,

سردار ریحانی ادامه داد: امام (ره) با ایجاد بسیج به دنیال تشکیل ارتش مردمی برای دفاع از انقلاب و بیمه کردن تفکرات آن بود و امروز بسیج در طراز جهانی مطرح است.

,

وی اشاره ای به اهداف تشکیل بسیج کرد و حراست از اصل انقلاب، هویت و دستاوردهای آن، تربیت افراد طراز انقلاب، مردمی کردن امنیت، پس زدن تفکرات فاسد، بازدارندگی در مقابل تهدیدات نرم و سخت، تحقق بخشی به روحیه و مدیریت جهادی، جامعیت بخشی به مولفه های انسجام ملی و ... را از این اهداف عنوان کرد.

,

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه سپس به برنامه های هفته بسیج اشاره کرد و بیان داشت: شعار محوری هفته بسیج امسال « بسیج، چهل سال خدمت، ایثار و شهادت» است و از 30 آبان آغاز و تا 6 آذر ماه ادامه دارد.

,

سردار ریحانی افزود: چهلمین سال تشکیل بسیج مصادف با صدور بیانیه گام دوم انقلاب است که یک سند راهبردی برای تکمیل موفقیت های بسیج محسوب می شود.

,

وی تجدید پیمان با آرمان های امام(ره) و انقلاب، حضور در بیت امام جمعه کرمانشاه، گلباران مزار شهدا، برگزاری یادواره های شهدا، حضور بسیجیان در میعادگاه های نماز جمعه، تشکیل حلقه های صالحین، تشکیل میز خدمت در حاشیه نماز جمعه، برگزاری یادواره های آبروی محله و برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی را از جمله برنامه های این هفته عنوان کرد.

,

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: افتتاح پروژه های محرومیت زدایی، برگزاری نشست های روشنگری و بصیرت افزایی، افتتاح پروژه های عمرانی، همایش سراسری ایلات و عشایر، به صدا در آمدن زنگ بسیج، برپایی کرسی های آزاد اندیشی و افتتاح نمایشگاه مخترعین و مبتکرین بسیجی در خانه نخبگان نیز از دیگر برنامه های هفته بسیج است.

,

سردار ریحانی از برگزاری تجمع بزرگ بسیجیان با عنوان « شکوه مقاومت» همزمان با پنجم آذر و تشکیل بسیج مستضعفین خبر داد و گفت: همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی نیز از دیگر برنامه های مهم این هفته است.

,

وی با اشاره به اقدامات بسیج در حوزه اجتماعی طی سالهای 90 تا 98 بیان داشت: در این مدت 19 هزار و 266 پروژه عمرانی با اعتبار 158 میلیارد و 920 میلیون تومان در زمینه احداث، مرمت و تعمیر اجرا شده است.

,

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: 10 هزار و 64 پروژه غیرعمرانی(توزیع پوشاک، جهیزیه و سبد معیشتی) با اعتبار 101 میلیارد و 607 میلیون تومان توسط بسیج انجام شده است.

,

سردار ریحانی ادامه داد: در حوزه اشتغال و توانمندسازی به 15 هزار و 341 نفر آموزش ارائه شده و به 5 هزار و 306 به مبلغ 60 میلیارد و 694 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است.

,

وی در خصوص اردوهای جهادی نیز گفت: 330 گروه جهادی ساماندهی و شناسنامه دار شدند و در شرایط خاص به مناطق مختلف اعزام می شوند و تا کنون 4 هزار و 403 اردو با 103 هزار و 188 نفر روز اردوی جهادی برگزار شده است.

,

به گفته فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، در طرح هجرت 3، 51 هزار دانش آموز به کارگیری شده اند و بالغ بر 7 هزار و 37 مدرسه در این مدت مرمت شده است.

,

سردار ریحانی گفت: 2هزار و 90 اردوی جهادی سلامت با ویزیت رایگان 192 هزار و 569 نفر و برپایی 29 بیمارستان صحرایی در این مدت برپا شده است.

,

وی ادامه داد: در اربعین امسال هم با توجه به بازگشایی مرز خسروی حداقل 10 هزار نفر در سطح منطقه توسط سپاه و بسیج اسکان و تغذیه شدند و در زمینه فرهنگی هم در مسیر کرمانشاه تا خسروی اقدامات فرهنگی و نصب تابلو ها انجام شد.

,

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: 40 دستگاه اتوبوس برای بازگشت زوار در مرز مستقر بود و زوار را تا همدان به صورت صواتی منتقل شدند.

,

سردار ریحانی با اشاره به حوادث چند روز پیش در کرمانشاه اظهار داشت: بعد از اغتشاشات چند روز پیش حضور پر صلابت مردم در تشییع شهید جواهری نوعی پشت پا زدن به خواسته های دشمن بود.

,

وی ادامه داد: اعتراضات مردم به شیوه و زمان اصلاح قیمت سوخت بود اما در ادامه برخی آشوبگران و اخلالگران بر اساس سازماندهی نفوذی هایی که همیشه به دنبال دشمنی با انقلاب هستند، این اعتراضات را به حاشیه بردند اما اینها بسیار احمق هستند که فکر می کنند با این کارها می توانند آسیبی به این انقلاب بزنند.

,

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: با این حال با این اخلالگران که با غارت اموال عمومی و قطاع الطریق امنیت را از جامعه سلب کردند به شدت برخورد می شود کما اینکه بسیاری از لیدرها شناسایی و دستگیر شدند و جالبتر اینکه برخی از اینها را مردم معرفی و با این کار صف خود را از آشوبگران جدا کردند.

,

بازدید ۲۸۷ هزار نفر از یادمان های کرمانشاه

, بازدید ۲۸۷ هزار نفر از یادمان های کرمانشاه,

سرهنگ مجتبی بیاتی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج به ارائه آماری از اردوهای راهیان نور در استان پرداخت و اظهار داشت: جبهه های غرب در استان کرمانشاه پذیرای مهمانانی از اقصا نقاط ایران اسلامی و حتی خارج از کشور است.

,

وی افزود: افتتاحیه اردوهیان نور کشور هرساله اردیبهشت ماه و سالگرد عملیات غرورآفرین بازی دراز و در سرپل ذهاب انجام می شود که امسال هم 29 هزار و 123 نفر در این مراسم افتتاحیه حضور داشتند که 10 هزار و 500 نفر از آنها از سایر استانها به کرمانشاه آمده بودند.

,

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: در بحث راهیان نور غرب 38 هزار و 314 نفر از یادمان های استان کرمانشاه بازدید داشته اند.

,

سرهنگ بیاتی اشاره ای به اردوهای دانش آموزی کرد و بیان داشت: تا کنون 6 هزار و 411 دانش آموز دختر به جبهه های غرب اعزام شدند و برای اعزام 7 هزار دانش آموز پسر نیز برنامه ریزی شده است.

,

وی در مورد اعزام به جبهه های جنوب نیز گفت: برای اعرام 5 هزار نفر تا پایان امسال برنامه ریزی شده است.

,

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: امسال  25 هزار و 923 دانش آموز از استان های گیلان، همدان، چهارمحال و بختیاری و تهران از 15 مهر از یادمان های کرمانشاه بازدید کردند و تا پایان سال این اردوها برقرار است و به 50 هزار نفر خواهیم رسید.

,

سرهنگ بیاتی برگزاری 45 شب نمایش فرهنگی_رزمی با افلاکیان را از برنامه های تدارک دیده برای راهیان نور عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط جوی سایر شهرها برای دانش آموزان برگزار می شود.

,

وی ادامه داد: تا کنون 287 هزار نفر از مردم در قالب راهیان نور عمومی، دانش آموزی و دانشجویی از یادمان های کرمانشاه بازدید کردند.

,

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در خصوص اعزام تیم های پزشکی نیز گفت: در سال 97 و 98 ، 413 اعزام تیم های پزشکی داشتیم.

,

وی بیان داشت: در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محلات کرامت 132 تیم پزشکی و 34 تیم دندانپزشکی اعزام شدند.

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/, انتهای پیام/, انتهای پیام/, انتهای پیام/, انتهای پیام/, انتهای پیام/, انتهای پیام/, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه