اخبار داغ

استاندار خراسان شمالی دستور داد؛

گرانی و احتکار؛ ممنوع/ مسافربرهای شخصی ساماندهی و مراکز ال پی جی برچیده شوند

گرانی و احتکار؛ ممنوع/ مسافربرهای شخصی ساماندهی و مراکز ال پی جی برچیده شوند
استاندار خراسان شمالی اعلام کرد: در راستای اجرای طرح مدیریت مصرف بنزین، هیچ صنفی حق افزایش نرخ همچنین احتکار کالا را ندارد که در این زمینه با اخلال گران برخورد خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از عصر اترک، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی در جلسه ستاد هماهنگی امور اقتصادی خراسان شمالی اظهار کرد: از بصیرت و همراهی مردم، از پای کار بودن مدیران اجرایی، اعضای شورای تامین استان از همراهی کسبه و رسانه ها برای حفظ نظم و امنیت در استان در راستای اجرای طرح مدیریت سوخت بنزین قدردانی می کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک،,

شجاعی در ادامه مدیران اجرایی و فرمانداران استان را مخاطب قرار داد و اعلام کرد: هر گونه افزایش قیمت، گرانی و احتکار کالا در استان ممنوع است و درصورتیکه این اتفاق رخ دهد برخورد خواهد شد.

,

وی درباره افزایش نرخ دام سبک زنده در شهرستان گرمه که پس از افزایش نرخ بنزین در استان اتفاق افتاده است نیز دستور داد: معاون امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی به همراه روسای سازمان های صمت و جهاد کشاورزی همچنین مدیران عامل اتحادیه های دامداران استان نسبت به تعیین تکلیف قیمت دام زنده اقدام کنند تا از افزایش قیمت دام زنده جلوگیری شود.

,

وی تاکید کرد: درصورتیکه افزایش قیمت دام سبک زنده در استان ادامه داشته باشد مانع خروج دام زنده از استان خواهیم شد.

,

شجاعی در ادامه درباره توزیع برنج هندی در استان نیز اعلام کرد: شرکت غله نسبت به توزیع برنج هندی به مقدار 500 تن با قیمت کیلویی شش هزار و 300 تومان برای اقشار کم درآمد روستایی و حاشیه شهرهای استان موظف شده است.

,

وی همچنین یادآور شد: شرکت غله استان در زمینه ساماندهی و تدوین برنامه ای برای توزیع این کالا در سطح استان طی چهار روز پیشرو موظف شده است.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره گرایش بیشتر خودروهای سواری در استان نسبت به مصرف گاز مایع ال پی جی نیز اعلام کرد: این محصول فقط برای مصرف خانگی منازلی است که هنوز به شبکه گاز متصل نشده اند باید تامین و توزیع شود.

,

استاندار خراسان شمالی با یادآوری این مطلب که مصرف این محصول برای مصارفی غیرخانگی، غیر مجاز و صد در صد خطرناک است، گفت: این محصول نباید در اختیار خودروها قرار گیرد درحالیکه پس از اجرای طرح مدیریت مصرف بنزین گرایش خودروها به این سوخت بیشتر شده است.

,

وی با اعلام اینکه باید مراکز عرضه ال پی جی در سطح استان برچیده شوند، گفت: سازمان صمت استان موظف است به موزعان گاز ال پی جی اخطار دهد تا فعالیت خود را متوقف کنند، شرکت پخش فرآورده های نفتی استان موظف است که از این پس به موزعان گاز ال پی جی این محصول را اختصاص ندهد همچنین اداره کل تعزیرات حکومتی استان نیز موظف است نسبت به این موزعان اعمال قانون کند.

,

وی تاکید کرد: مراکز عرضه ال پی جی در استان باید برچیده شوند و خودروها  سوخت ال پی جی خود را به سی ان جی تغییر دهند.

,

شجاعی در خاتمه درباره افزایش نرخ حمل مسافر توسط مسافربرهای شخصی در مسیر تردد میان روستایی و روستاها به شهرها که پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت بنزین رخ داده است، اظهار کرد: شهرداران، شورهای شهرها، فرمانداران و معاون امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در سطح استان باید فعالیت مسافربرهای شخصی برای انجام حمل و نقل مسافران را ساماندهی کنند در حالیکه در گذشته از این مسئله غفلت شده است.

,

وی همچنین تصریح کرد: شهرداری ها و فرمانداری ها بر عملکرد تاکسی های تلفنی نظارت قوی داشته باشند.

,

وی افزود: با توجه به اینکه تاکسی های تلفنی سهمیه سوخت دریافت می کنند آنان نباید از کار دست بکشند و به فروش سهمیه سوخت خود اقدام کنند.

,

استاندار خراسان شمالی اعلام کرد: 13 میلیارد تومان اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده استان برای ساماندهی حمل و نقل عمومی درون شهری استان هزینه خواهد شد و این اعتبار در اختیار شهرداری ها قرار نخواهد گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه