اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت مازندران عنوان کرد

احیای 77 واحد صنعتی مازندران طی دو سال اخیر

احیای 77 واحد صنعتی مازندران طی دو سال اخیر
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: طی امسال و سال گذشته نزدیک به 77 واحد تعطیل صنعتی استان، احیا و به چرخه تولید برگشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حسین‌قلی قوانلو در حاشیه نشست خبری با اصخاب رسانه مازندران در محل برگزاری نمایشگاه کتاب و مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار ما در پاسخ به این سوال که چند درصد از واحدهای صنعتی استان با ظرفیت 100 درصدی مشغول فعالیت هستند؛ پاسخ داد: با صد درصد ظرفیت؛ چیزی حدود 20 درصد از کارخانه‌های استان فعال و مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: این وضع نه در استان و کشور بلکه در تمام دنیا به این نحو است و وقتی می‌گوییم صد در صد ظرفیت، یعنی واحدها با سه شیفت، مشغول کار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص وضعیت 80 درصد مابقی واحدهای صنعتی استان، خاطرنشان کرد: بقیه واحدهای صنعتی، برخی بین 50 تا 70 درصد، برخی 30 تا 50 درصد، برخی واحدهای فصلی هستند و در کل هم، تعداد واحدهای تعطیل ما در کل کشور هم به 20 تا 25 درصد می‌رسد.

این مسئول متذکر شد: طی سالیان اخیر، خیلی از این واحدها احیا شدند و سال گذشته نیز در همین استان مازندران تعداد 53 واحد صنعتی احیا و به چرخه تولید برگشتند.

قوانلو با اشاره به احیای 24 واحد صنعتی طی 7 ماهه نخست امسال، عنوان کرد: واحدهای خوبی در استان احیا شدند و این دست از فعالیت‌ها، فعالیت‌های خوبی است.

وی اعلام کرد: امروز نساجی مازندران که برند ما است دارد کار می‌کند با هزار مشکل، چوب و کاغذ با این همه مشکلات امروز دارد کار می‌کند و روز به روز هم تولید آن در حال افزایش است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران متذکر شد: دو واحد فولادسازی در امیرآباد که تعطیل بود، راه اندازی شد و اینگونه خیلی از واحدهای تعطیل راه افتادند و همه باید تلاش کنیم تا ظرفیت ما در این بخش اضافه شود.

قوانلو در پایان گفت: بهبود شرایط کسب و کار انجام شود، امیدواریم رونق هم به واحدهای صنعتی باز گردد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه