اخبار داغ

استفاده از خودروی انتحاری در رزمایش نزاجا

استفاده از خودروی انتحاری در رزمایش نزاجا
معاون عملیات نیروی زمینی ارتش از به‌کارگیری پهپادهای پدافندی و تست موفقیت‌آمیز خودروی انتحاری «حیدر ۱» در رزمایش «ذوالفقار ولایت» خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر کیومرث شرفی معاون عملیات نیروی زمینی ارتش با اشاره به برگزاری رزمایش ذوالفقار ولایت نزاجا در منطقه عمومی شمال‌غرب کشور اظهار داشت: این رزمایش برای نخستین بار با رویکرد غافلگیری و آفندی در سطح نیروی زمینی ارتش برگزار شد و تیپ‌های متحرک هجومی در این رزمایش به عنوان نیروهای محوری به اجرای عملیات پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان اینکه در این رزمایش از تسلیحات نوین طراحی شده در ستاد رزم نزاجا استفاده شده است، گفت: در حوزه توپخانه از گلوله‌های هوشمند با قابلیت نقطه‌زنی و همچنین در حوزه سلاح‌های ضد زره از موشک «دهلاویه» جهت انهدام اهداف استفاده کردیم.
,
 
,
معاون عملیات نزاجا با اشاره به اینکه از سامانه‌های پهپادی در این رزمایش به طور ویژه استفاده کردیم، افزود: در این رزمایش قدرت پهپادهای تهاجمی مورد ارزیابی قرار گرفت و همچنین یگان پهپاد نزاجا برای نخستین بار از پهپادهای پدافندی که اخیراً وارد چرخه دفاعی و ستاد رزم نزاجا شده‌اند، استفاده کرد که توانستند اهداف هوایی را به خوبی شناسایی کنند و مورد اصابت قرار دهند.
,
 
,
امیر شرفی در ادامه گفت: یکی از تجهیزات مورد استفاده در این رزمایش، خودروی انتحاری «حیدر ۱» بود که برای نخستین بار در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفت و توانست با موفقیت عملیات، و آسیب‌های جدی به تسلیحات زرهی نیروهای هدف وارد کند. 
,
 
,
وی استفاده از شبکه امن ارتباطی و سامانه «جنگال» را یکی دیگر از برنامه‌های این رزمایش عنوان و تصریح کرد: نیروی زمینی تاکنون در عرصه جنگال (جنگ الکترونیک) گام‌های مؤثری برداشته و با ایجاد شبکه امن ارتباطی، قابلیت هماهنگی نیروها را به طور فزاینده‌ای ارتقا داده است.
,
 
,
معاون عملیات نزاجا در پایان تأکید کرد: یگان‌های متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش امروز متناسب با تهدیداتِ پیش رو، آموزش‌های لازم را دیده‌اند و قابلیت رزم زمینی در سطوح مختلف عملیاتی و ترسیمی از سوی فرماندهان را دارند.
,
 
,
منبع: دفاع پرس
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه