اخبار داغ

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد:

فعالیت 124 استارتاپ در استان یزد/ استارتاپ‌ها از معافیت مالیات و بیمه برخوردار می‌شوند

فعالیت 124 استارتاپ در استان یزد/ استارتاپ‌ها از معافیت مالیات و بیمه برخوردار می‌شوند
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: براساس اطلاعات موجود (گزارش کارگزار) ۱۲۴ استارتاپدر استان یزد در چهار شتابدهنده سند باد، پیشگامان کویر، فرداد و مرکز رشد پارک علم و فناوری در حال فعالیت هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا پاکدل در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص فعالیت‌های استارتاپ‌ها در استان گفت: براساس اطلاعات موجود (گزارش کارگزار) ۱۲۴ استارتاپ در استان یزد در چهار شتابدهنده سند باد، پیشگامان کویر، فرداد و مرکز رشد پارک علم و فناوری در حال فعالیت هستند که شاخص ترین فعالیت این استارتاپ‌ها در حوزه سلامت و گردشگری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به عملکرد موفق استارتاپ‌های استان عنوان کرد: استارتاپ «شهربین» یک سامانه برای رصد و گزارش مشکلات شهری، «پذیرش ۲۴» سامانه‌ای برای نوبت‌دهی و استارتاپ «بازرگام» به عنوان سامانه فروش آنلاین میوه نمونه‌هایی از استارتاپ‌های موفق استان هستند که در سطح ملی نیز فعالیت دارند.

,

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد افزود: برای نمونه سامانه شهربین، با استفاده از مفهوم شهروند سپاری (با به کارگیری شهروندان یک محله یا شهر) به ساماندهی امور شهری می‌پردازد. که شامل رصد و گزارش مشکلات شهری، نظارت شهرداری بر پیمانکاران، ایده‌پردازی برای رفع مسائل شهری، نظارت شهروندان بر عملکرد شهرداری و تشخیص اولویت‌ها و شرکت شهروندان در نظرسنجی‌ها است.

,

پاکدل ادامه داد: استارتاپ بازرگام نیز با سرمایه‌گذاری خرد ۵۱ هزار نفر، محصولات کشاورزی را از دست کشاورزان با ۲۵ درصد زیر قیمت بازار و با کیفیت تضمین شده به مصرف کننده می‌رساند و کار خود را در شهرهای تهران، یزد و اصفهان آغاز کرده است.

,

وی تاکید کرد: امروزه بهبود محیط کسب وکار به عنوان یک راهبرد مؤثر برای تسریع در رشد سرمایه‌گذاری و حل مشکل بیکاری و تورم و به طور کلی خروج غیر تورمی از رکود در کشور مطرح است.

,

پاکدل افزود: بهبود محیط کسب وکار، فرآیندی تدریجی و زمانبر است که موفقیت و تحقق آن به شناخت دقیق و عمیق از مشکلات و موانع برونزای اداره واحدهای اقتصادی و همکاری مستمر دولت و فعالین اقتصادی در تسهیل مقررات و فرآیندهای ناظر بر تولید و سرمایه گذاری در سطوح ملی و استانی نیاز دارد.

,

وی تدوین نقشه جامع سرمایه گذاری استان، ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری و کارآفرینی، تلاش در اجرایی کردن مفاد قانون بهبود مستمر فضای کسب وکار، تاسیس صندوق توسعه منطقه‌ای صندوق توسعه یزد و اجرای طرح نوآفرین از جمله پیشنهاداتی است که برای بهبود فضای کسب وکار در استان یزد ارائه و انجام شده است.

,

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیان اینکه عمده مشکلات استارتاپ‌های استان در زمینه بیمه، مالیات و تامین مالی است، در خصوص حمایت‌هایی که از آنها صورت می‌گیرد، گفت: طرح نوآفرین به عنوان راهکاری مؤثر از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با هدف حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های خصوصی و تعاونی و کسب و کارهای نوپایی است که از زمان ثبت آن‌‌ها کمتر از سه سال گذشته و زمینه فعالیتشان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد.

,

پاکدل افزود: در این طرح، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و صندوق شکوفایی و نوآوری و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، از تیم های نوپا و شرکت‌هایی که به تازگی پا گرفته و در حوزه فناوری‌های نوین و نوآوری فعالیت می‌کنند، حمایت می‌کند با این هدف که اینگونه تیم‌ها و شرکت‌ها بتوانند فعالیت خود را ادامه داده و با استفاده از بسته‌های حمایتی، به رشد و شکوفایی برسند.

,

وی با اشاره به ارائه تسهیلات به استارتاپ‌ها گفت: در «طرح نوآفرین» تسهیلاتی چون معافیت مالیات و بیمه‌ای برای استارتاپ‌ها وجود دارد و استارتاپ‌ها می‌توانند با بهره‌مندی از این تسهیلات و سایر حمایت‌های پیش بینی شده در طرح، درآمد خود را افزایش بدهند، به مرحله بلوغ برسند و روی پای خود بایستند.  متقاضیان می‌توانند برای درخواست و مشاهده شرایط تسهیلات به سامانه «ایران کارفا» به نشانی irankarfa.ir مراجعه کنند.

, irankarfa.ir,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه