اخبار داغ

کدام استان‌ها با ملخ‌ها درگیر هستند؟

کدام استان‌ها با ملخ‌ها درگیر هستند؟
سخنگوی سازمان حفظ نباتات با اشاره به ورود ملخ‌های برگشتی از پاکستان و هند به کشور گفت: ۲ استان درگیر ورود ملخ به کشور شدند، اما فاز ملخ‌ها فعلا تهاجمی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا میر، سخنگوی سازمان حفظ نباتات درباره هجوم مجدد ملخ‌ها به کشور اظهار کرد: در حال حاضر مناطقی از جمله جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان درگیر ملخ‌های برگشتی از هند و پاکستان هستند که البته این ملخ‌ها در فاز تهاجمی نیستند و لیکن به محض ورود مبارزه با ملخ‌ها انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
میر در خصوص مبارزه با ملخ‌های ورودی به کشور گفت: در هریک از استان‌های درگیر حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هکتار مبارزه صورت گرفته است.
,
 
,
وی در مورد رقم مبارزه با ملخ‌ها در هر هکتار بیان کرد: در دوره گذشته برای مبارزه با ملخ‌ها در هر هکتار به طور متوسط حدود ۵۰ هزار تومان هزینه شده است.
,
 
,
سخنگوی سازمان حفظ نباتات در رابطه با احتمال افزایش استان‌های درگیر با ملخ‌ها اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌های سازمان فائو شواهد نشان می‌دهد که هجوم ملخ‌ها امسال بیشتر شود، اما برای اظهار نظر قطعی و کارشناسی هنوز زود است.
,
 
,
وی افزود: سال گذشته حدود ۷۵۰ هزار هکتار مبارزه با ملخ‌ها انجام شد که احتمال می‌رود  این رقم به حدود ۹۰۰ هزار هکتار تا یک میلیون هکتار افزایش یابد، آمادگی لازم برای مبارزه با ملخ‌های ورودی به کشور تا حد پیش بینی‌ها وجود دارد.
,
 
,
میر با اشاره به اینکه هنوز فاز ملخ‌های ورودی به کشور تهاجمی نشده تصریح کرد: این موضوع بستگی به شرایط آب و هوایی دارد و در حال حاضر با توجه به اینکه هنوز هوا برای فعالیت ملخ‌ها به صورت تهاجمی در استان‌های جنوبی سرد است پیش بینی می‌شود از حدود یک ماه تا یک ماه و نیم آینده فاز ملخ‌ها تهاجمی شود.
,
 
,
پیش بینی ورود ملخ ها به ۱۰ استان
,
 
,
سخنگوی سازمان حفظ نباتات در مورد امکان افزایش استان‌های درگیر ملخ‌ها تاکید کرد: پیش بینی می‌شود در این دوره سطح آلودگی ملخ‌ها به همان ۱۰ استان دوره گذشته افزایش یابد و امیدواریم سطح هجوم ملخ‌ها از این ۱۰ استان فراتر نرود و با همکاری کشاورزان و بهره برداران به حداقل برسد.
,
 
,
منبع: میزان
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه