اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج رسانه‌ استان قزوین:

حوادث روزهای اخیر کام خبرنگاران را تلخ کرد/ اصحاب رسانه قلمشان را در دفاع از مردم و انقلاب تیز کنند

حوادث روزهای اخیر کام خبرنگاران را تلخ کرد/ اصحاب رسانه قلمشان را در دفاع از مردم و انقلاب تیز کنند
رئیس سازمان بسیج رسانه‌ی استان قزوین با اشاره به صحبت رهبری درباره‌ی لزوم جلوگیری از گرانی بیش‌تر گفت: پس از پایان ناآرامی‌ اصحاب رسانه باید با تحلیل‌های کارشناسی و آگاهانه این موضوع را بررسی کنند، خبرنگاران انقلابی نگاه جناحی ندارند و باید قلم‌هایشان را برا ی دفاع از مردم و انقلاب تیز کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ به مناسبت فرا رسیدن هفته‌ی بسیج جلسه‌ی اخلاق و رسانه با حضور خبرنگاران و اعضای بسیج رسانه‌ی استان قزوین ظهر امروز در دفتر آیت‌الله عابدینی امام جمعه و نماینده‌ی ولی فقیه در استان قزوین برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین؛,

در ابتدای این دیدار محمد کشاورز رئیس سازمان بسیج رسانه‌ی استان قزوین با اشاره به فرا رسیدن هفته‌ی بسیج اظهار کرد: رهبر انقلاب فرموده‌اند بسیجی یعنی علی (ع) که تمام وجودش را وقف اسلام کرد و امروز نیز به مناسبت چهلمین سالروز تشکیل بسیج، این جلسه برگزار شده است.

,

وی افزود: اتفاقاتی که این روزها در کشور افتاد، کام اصحاب رسانه را تلخ کرد و امیدواریم اوضاع بهبود یابد.

,

لزوم اقناع افکار عمومی قبل از افزایش قیمت‌ها

, لزوم اقناع افکار عمومی قبل از افزایش قیمت‌ها,

کشاورز با اشاره به افزایش قیمت بنزین، عنوان کرد: اصل افزایش قیمت کار صحیحی بود، زیرا پیش از این قیمت بنزین ناچیز بود و باید مسئولان آن را مدیریت می‌کردند، با این وجود اشتباه در شیوه‌ی اجرای طرح کشور را به این مشکلات کشاند.

,

رئیس سازمان بسیج رسانه‌ی استان قزوین اضافه کرد: اقناع افکار عمومی باید قبل از اجرای طرح انجام شده و توجیهات اقتصادی برای آن مطرح می‌شد، همچنین کمک هزینه‌ی معیشتی باید برای مردم واریز شده و در مرحله‌ی آخر افزایش قیمت اتفاق می‌افتاد.

,

کشاورز با تاکید بر اهمیت حفظ کرامت مردم، تصریح کرد: برخی گفته‌اند که اگر افزایش قیمت را از قبل اطلاع می‌دادیم، مردم پمپ بنزین را به خانه‌های خود می‌بردند؛ بیان چنین صحبتی صحیح نیست و توهین به شعور مردم است.

,

وی ادامه داد: در این چند روز خسارت زیادی به کشور وارد شد؛ اما مطالبات به حق مردم نباید در این فضای امنیتی نادیده گرفته شود، مردم زیر بار فشار اقتصادی هستند و باید مطالباتشان پیگیری شود.

,

رئیس سازمان بسیج رسانه‌ی استان قزوین با اشاره به صحبت رهبری درباره‌ی لزوم جلوگیری از گرانی بیش‌تر تشریح کرد: پس از پایان ناآرامی‌ خبرنگاران باید با تحلیل‌های کارشناسی و آگاهانه این موضوع را بررسی کنند، خبرنگاران بسیجی و انقلابی نگاه جناحی ندارند و باید قلم‌هایشان را برا ی دفاع از مردم و انقلاب تیز کنند.

,

, ,

خبرنگاران میان مردم و طلاب پیوند برقرار کنند

, خبرنگاران میان مردم و طلاب پیوند برقرار کنند,

در بخش دیگری از این دیدار محمدتقی سبحانی‌نیا رئیس حوزه‌ی علمیه برادران قزوین با تاکید بر رویکرد حوزه‌ی علمیه در برقراری ارتباط با مردم، اظهار کرد کرد: مردم از فضای حوزه‌ها مطلع نیستند و همین ابهام موجب دوری آن‌ها از طلاب و حوزه‌های علمیه می‌شود.

,

وی افزود: اگر میان مردم و طلاب قرابت برقرار شود، مردم حوزه را از خود می‌دانند و به طلبه‌ها مانند فرزندان خود محبت می‌ورزند. طلاب در این فضای مسمومی که وجود دارد ایثار و جهاد می‌کنند و ما نیز باید آن‌ها را همچون خواهران و برادران خود بدانیم.

,

سبحانی‌نیا در پایان گفت: در رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب استان اخبار کمی از حوزه‌های علمیه می‌بینیم، از خبرنگاران و اصحاب رسانه درخواست می‌کنیم فعالیت بیش‌تری در این زمینه داشته و به این ترتیب بین مردم و حوزه‌ها پیوند برقرار کنند.

,

اصحاب رسانه به عرصه‌ی خبرنگاری تحقیقی ورود کنند

, اصحاب رسانه به عرصه‌ی خبرنگاری تحقیقی ورود کنند,

در ادا‌مه‌ی این دیدار تعدادی از خبرنگاران دیدگاه‌های خود را در گفت‌وگو با امام جمعه‌ی قزوین مطرح کردند.

,

یکی از خبرنگاران با اشاره به حضور آیت‌الله عابدینی در برنامه‌ی تلویزیونی ثریا اظهار کرد: مقدمه‌ی مبارزه با فساد این است که خود فرد پاکدست باشد و شجاعت ایستدگی در برابر فساد را داشته باشد، زیرا در غیر این صورت فرد پس از افشاگری با انوع هجمه‌ها روبرو خواهد شد. 

,

وی افزود: خدا را شکر می‌کنیم که امام جمعه‌ی قزوین این پاک‌ دستی و شجاعت را دارند. مشکل اصلی کشور ما منفعت‌طلبی و فساد است، اگر نهادهای مسئول ما اقتدار لازم را نداشته و ضعیف هستند، ریشه در فسادهای موجود دارد.

,

, ,

 

,

یکی دیگر از فعالان رسانه‌ای با اشاره به ایستادگی آیت‌الله عابدینی در برابر فساد، مطرح کرد: وظیفه‌ی مهم فعالان سانه‌ای قدم گذاشتن به عرصه‌ی خبرنگاری تحقیقی است؛ به این معنا که خبرنگاران باید وارد میدان شده و گزارش‌های تحقیقی بگیرند.

,

وی خطاب به امام جمعه‌ی قزوین اضافه کرد: وقتی شما در تریبون‌های مختلف از فساد سخن می‌گویید، خبرنگاران نیز باید به وظیفه‌ی خود آگاه شده، به عرصه‌ی مغفول خبرنگاری تحقیقی وارد شوند و هزینه‌ی مبارزه با فساد را بپردازند.

,

جناحی نبودن موضع آیت‌الله عابدینی درباره هفت سنگان

, جناحی نبودن موضع آیت‌الله عابدینی درباره هفت سنگان,

 در ادامه‌ی این دیدار خبرنگار دیگری با اظهار تشکر از از برگزاری جلسه‌ی اخلاق و رسانه عنوان کرد: ما بیش از هر چیزی نیازمند اخلاق هستیم، اگر هیچ چیز نداشته باشیم و اخلاق داشته باشیم برنده شده‌ایم؛ از سوی دیگر اگر همه چیز داشته باشیم و اخلاق نباشد، هیچ چیز نداریم.

,

وی تاکید کرد: مهم‌ترین خصوصیت موضع‌گیری امام جمعه‌ی قزوین درباره‌ی هفت سنگان، این بود که شائبه‌ی جناحی نداشت؛ این در حالی است که بسیاری افراد وقتی د رکشور علیه فساد موضع می‌گیرند، در واقع به نفع جناح خود کار می‌کنند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه