اخبار داغ

۵۰۰ واحد مسکونی مددجویان لرستانی افتتاح شد

۵۰۰ واحد مسکونی مددجویان لرستانی افتتاح شد
۵۰۰ واحد مسکونی مددجویان سیل زده لرستانی با حضور رئیس کمیته امداد کشور افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، ۵۰۰ واحد مسکونی مددجویان آسیب دیده سیل ۹۸ استان لرستان عصر امروز با حضور رئیس کمیته امداد کشور به بهره‌برداری رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،,

جاسم محمدی فارسانی مدیرکل کمیته امداد لرستان در آئین افتتاح از مسکن مددجویان اظهار داشت: اگر چه سیل دغدغه و نگرانی هایی برای مردم ایجاد کرد اما امروز شاهد سیل همدلی و محبت مردم نسبت به استان لرستان بوده ایم.

,

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: مقام معظم رهبری در بحبوحه سیل فرمودند تمام خسارت های مربوط به سیل باید جبران شود در همین راستا کمیته امداد از همان روزهای اول در سه بخش وسایل زندگی، مسکن و اشتغال برای مددجویان اطمینان خاطر حاصل کرد.

,

مدیرکل کمیته امداد لرستان عنوان کرد: در همان روزهای نخستوقوع سیل دو ماه مستمری که بالغ بر ۱۱میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود به ۲۰ هزار و ۷۰۰ خانوار مددجویان کمیته امداد پرداخت و همچنین در بحث توزیع لوازم بهداشتی و مواد غذایی امدادرسانی انجام شد.

,

وی با اشاره به بررسی وضعیت اشتغال مددحویان مناطق سیل زده لرستان بیان کرد: پس از آسیب به هزار و ۲۵۰ طرح اشتغال مددجویان در مناطق سیل زده وام های آنها برای یکسال استهمال و ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان وام اشتغال به مددجویان پرداخت شد.

,

محمدی فارسانی در رابطه با مسکن مددجویان کمیته امداد مناطق سیل زده تصریح کرد: پس از سیل براساس برآورد اولیه مسکن حدود پنج هزار خانواده دچار مشکل شدند که از این تعداد دو هزار و ۵۳۸ واحد تعمیری و دو هزار و ۱۰۷ واحد احداثی بوده که علاوه بر تسهیلاتی که از طرف دولت دریافت کردند دو میلیون تومان به صورت بلاعوض و پنج میلیون تومان تسهیلات توسط کمیته امداد به مددجویان پرداخت شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: در مجموع هزار و ۶۵۰ زمین جهت ساخت مسکن مددجویان در اختیار کمیته امداد قرار گرفت و متاسفانه تاکنون برای ۴۵۰ واحد هنوز زمینی در اختیار کمیته امداد قرار نگرفته است.

,

مدیر کل کمیته امداد لرستان گفت: پس از سیل فرورین ماه لرستان خیرین بالغ بر هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جهت ساخت مسکن مددجویان کمک کردند و چنانچه خیرین به نهادی همچون کمیته امداد اعتماد کنند کارهای بزرگی انجام خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه