اخبار داغ

سخنگوی سازمان ثبت احوال:

۵ میلیون ایرانی کارت ملی ندارند

۵ میلیون ایرانی کارت ملی ندارند
سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه تاکنون ۴۶ میلیون و ۱۰۰ هزار کارت ملی هوشمند صادر شده است، گفت: بیش از ۵ میلیون نفر هنوز برای ثبت‌نام کارت ملی جدید اقدام نکردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیف‌الله ابوترابی درباره آخرین آمار افراد ثبت‌نام کننده برای دریافت کارت ملی هوشمند اظهار کرد: درحال حاضر ثبت‌نام بیش از ۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در دفاتر پیشخوان دولت تکمیل شده است و ۴۶ میلیون و ۱۰۰ هزار کارت هوشمند صادر شده است و حدود ۸ میلیون کارت باقی مانده نیز، هم‌اکنون در چاپخانه دولتی است و قبلاً به‌دلیل تحریم شرایط صدور کارت با تأخیر صورت می‌گرفت، اما چاپخانه دولتی این قول را به ما داد تا مانند بدنه کارت‌های خارجی، کارت‌های تولید داخل چاپ کند و تا به امروز نیز ۳۰۰ هزار کارت ملی هوشمند تولید داخل تحویل مردم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه چاپخانه دولتی متولی تأمین بدنه کارت‌های ملی هوشمند است، ادامه داد: دولت این قول را به ما داده است تا قبل از عید، تمام کارت‌های باقی مانده را چاپ و تحویل مردم دهد. اگر این اتفاق رخ دهد، قطعاً ما قادر هستیم تا ماهانه حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کارت ملی هوشمند تولید داخل را صادر کنیم.

,

واکنش سخنگوی سازمان ثبت احوال به انتظار یک ساله مردم برای دریافت کارت ملی هوشمند

, واکنش سخنگوی سازمان ثبت احوال به انتظار یک ساله مردم برای دریافت کارت ملی هوشمند,

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه تمهیداتی درنظر گرفته شده است تا مدت زمان دریافت کارت ملی کاهش پیدا کند، اظهار کرد: مهمترین مشکل ما در این زمینه عدم تأمین بدنه کارت‌ها بود و امیدواریم چاپخانه دولتی هرچه سریع‌تر بدنه کارت‌ها را به ما تحویل دهد تا ما نیز اقدام به صدور کارت‌ها کنیم. البته برخی از مردم به مدت یک سال در صف دریافت کارت‌های ملی بودند و هموطنان نسبت به این موضوع نجابت نشان دادند. این نکته را نیز باید بگویم که رسید ثبت نام که در دفاتر پیشخوان به افراد تحویل داده می‌شود، همان حکم کارت ملی جدید را دارد و افراد می‌توانند تا زمان دریافت کارت ملی هوشمند، کارهای بانکی و ... خود را با همان رسید انجام دهند.

,

ابوترابی با اشاره به اینکه ۵ میلیون نفر از افراد واجدشرایط هنوز برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام نکردند، گفت: کارت‌های ملی طرح قدیم از اول فروردین ۹۸ باطل شده است به این افراد نیز توصیه می‌کنیم برای ثبت نام به دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور رجوع کنند و درحال حاضر بیش از ۱۲ هزار دفتر پیشخوان دولت آماده ارائه خدمت به مردم است.

,

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای ارائه خدمت به افراد در مناطق محروم و صعب‌العبور نیز تدابیری اندیشیده شده است و بیش از ۵۰۰ ایستگاه سیار درنظر گرفته شده است.

,

منبع: آنا

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه