اخبار داغ

عضو شورای شهر یزد:

تمام تلاشمان را برای رفع آب‌گرفتگی معابر داشتیم

تمام تلاشمان را برای رفع آب‌گرفتگی معابر داشتیم
عضو شورای شهر یزد با اشاره به بی‌نظیر بودن حجم بارندگی اخیر، گفت: یزد شهر مسطحی است و هیچ گریزی از آب‌گرفتگی به‌طور کامل در کوتاه مدت نداریم و نیاز به چندسال کار مداوم در این زمینه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن عباسی هرفته در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص آب‌گرفتگی معابر شهر یزد در بارندگی اخیر اظهار کرد: یزد شهر مسطحی است و هیچ گریزی از آب‌گرفتگی به‌طور کامل نداریم، اما نسبت به گذشته در رابطه با بارندگی‌ها خیلی بهتر عمل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی خاطرنشان کرد: پارسال در مناطق مختلفی چون کوی سعدی، حسن‌آباد، میدان غدیر، زیر پل قطار خیابان کاشانی با بحران مواجه بودیم اما امسال آب‌گرفتگی در این مناطق رفع شده است.

,

تمام تلاشمان را برای رفع آب‌گرفتگی معابر داشتیم

, تمام تلاشمان را برای رفع آب‌گرفتگی معابر داشتیم,

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه در طول 11 ساعت 33 میلی‌متر بارندگی را شاهد بوده‌ایم و این بارندگی بنا بر اعلام هواشناسی بی‌سابقه بوده است، تصریح کرد: ما تمام تلاشمان را ظرف یک سال گذشته برای رفع آب‌گرفتگی معابر داشتیم؛ ساخت سیل بند، احیای مسیل، رفع مشکل چاه‌های جذبی ازجمله اقداماتی بوده  صورت گرفته طی این مدت است.

,

در طراحی 50 سال اخیر یزد، مسئله بارندگی موردتوجه قرار نگرفته است

, در طراحی 50 سال اخیر یزد، مسئله بارندگی موردتوجه قرار نگرفته است,

عباسی هرفته در پاسخ به این سؤال که چرا تاکنون اقدامی برای رفع کامل آب‌گرفتگی در سطح تمام معابر شهر یزد صورت نگرفته است، اذعان کرد: با توجه به حجم زیاد بارندگی و اینکه اساساً در طراحی و توسعه 50 سال اخیر شهر یزد، مسئله بارندگی به‌صورت جدی موردتوجه قرار نگرفته است؛ حل این مشکل در کوتاه مدت دشوار بوده و حداقل چهار سال زمان نیاز است تا با کار مداوم شهر امکان تاب‌آوری در مقابل این حجم از بارندگی را داشته باشد.

,

عضو شورای شهر یزد ادامه داد: بخش قابل توجهی از مسیل شهر یزد احیا شد و الان پر از آب بوده و آب باران به این مسیل هدایت می‌شود؛ اگر این مسیل نبود با بحران مواجه بودیم. ولی برای مدیریت و رفع آب‌گرفتگی نیاز به برنامه چهار‌ساله است تا بگوییم که آب‌گرفتگی نخواهیم داشت.

,

انتهای پیام/3857

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه