اخبار داغ

رئیس سازمان سنجش خبر داد:

پیشنهاد حذف تسهیلات و سهمیه های محل اعتراض کنکور

پیشنهاد حذف تسهیلات و سهمیه های محل اعتراض کنکور
رئیس سازمان سنجش از ساماندهی سهمیه های کنکور خبر داد و گفت: پیشنهادات ارائه شده در جلسه روسای دانشگاهها در خصوص حذف برخی تسهیلات و ساده سازی آن ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت بررسی امتیاز فرزندان هیات علمی در کنکور گفت: قرار بر این شده است که موضوع امتیاز فرزندان هیات علمی در بحث ساماندهی سهمیه ها گنجانده شود و مورد بررسی قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار مهر,

وی با اشاره به اینکه در جلسه امروز روسای دانشگاهها وضعیت ورودی ها در کنکور ارشد و دکتری مورد بررسی قرار گرفت، افزود: خواست عموم و داوطلبان این است که سهمیه بندی ها کلا باید ساماندهی شود و در این خصوص اجماع نظری در مراجع سیاست گذاری و تصمیم گیری از جمله مجلس، شورای انقلاب فرهنگی و دولت وجود دارد که انشاءالله این مباحث ساماندهی شود.

,

خدایی اضافه کرد: پیشنهادها در این خصوص اعلام شده اما هنوز نهایی نشده است و باید لایحه مورد نظر به امضای دو وزیر برسد.

,

وی درباره جزئیات پیشنهادات به مهر گفت: پیشنهادها در جهت ساده سازی و حذف تسهیلات و سهمیه هایی است که اعتراض داوطلبان را به دنبال داشته است و امیدواریم با این اصلاح قیدهای ورود به دانشگاه کمتر شود.

,

به گزارش مهر، وی ادامه داد: این موضوع جزو مباحث روز جامعه است و بحث عدالت آموزشی در احکام برنامه ششم، نقشه جامع علمی کشور، احکام ابلاغی مقام معظم رهبری تاکید شده است. فعلا نمی توان جزئیات بحث ساماندهی کنکور را اعلام کرد و قرار است اصلاحات در لایحه ارسالی به دولت تقدیم شود.

,

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره اخرین وضعیت بررسی ها در خصوص تغییر رشته برخی دانشجویان آزاد از دامپزشکی به پزشکی گفت: قرار شده این موضوع در شورای سنجش و پذیرش دانشجو بررسی شود. تغییر رشته این افراد کار خلافی بوده است. این موضوع به زودی در دستور کار شورا قرار می گیرد.

,

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان اخراج این دانشجویان وجود دارد؟گفت: بالاخره باید ببینیم شورا چه تصمیمی در ارتباط با این دانشجویان می گیرد و باید منتظر ماند. به هر حال این دانشجویان حد نصاب نمره را نگرفته بودند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه