اخبار داغ

دبیر شورای عالی فضای مجازی:

100 میلیون ابزار متصل به اینترنت در ایران است/ نظام کهنه پولی و بانکی نمی تواند در دوره فناوری های نو و هوش مصنوعی موثر باشد

100 میلیون ابزار متصل به اینترنت در ایران است/ نظام کهنه پولی و بانکی نمی تواند در دوره فناوری های نو و هوش مصنوعی موثر باشد
دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در حال حاضر 100 میلیون وسیله و ابزار در ایران به اینترنت متصل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی امروز در مراسم آغاز به کار بنیاد ملی توسعه فناوری گفت: در حال حاضر در دنیا 15 میلیارد ابزار برای ارتباطات وجود دارد که تا 5 سال آینده به 50 میلیارد ابزار می‌رسد و در ایران 100 میلیون ابزار ارتباطی وجود دارد که باید 500 میلیون ابزار باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه نظام کهنه پولی و بانکی که مربوط به دوره صنعتی است نمی‌تواند در دوره فناوری‌های نو و هوش مصنوعی موثر باشد، گفت: باید ارزهای دیجیتال برای این دوره طراحی شود.

,

وی گفت: حتی با فناوری بلاک‌چین زنبور هم برای تولید عسل از این تکنولوژی بی‌نصیب نشده و باید طبق این فناوری تولید کند و یکی از خصلت‌های جدید جهانی شدن این است که مرزهای سیاسی و جغرافیایی در حال فرو ریختن است.

,

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: شرکت‌های بزرگ جهانی در برخی از کشورها پلتفرم‌هایی را ایجاد می‌کنند که کاربران این پلتفرم‌ها در حد مطرح‌کننده هستند اما این موضوع قابل چالش است و ما گرچه به دنبال نفی جهانی شدن نیستیم، اما در عین حال باید بدانیم پلتفرم‌های جهانی را چگونه به کار بگیریم.

,

به گفته فیروزآبادی، شبکه ملی اینترنت یک شبکه یکپارچه است که در چارچوب سرزمینی ما کار می‌کند. باید همه به آن بپیوندند و شرایطی که برای این شبکه گذاشتیم ساده است و روابط بین بخش خصوصی و مدل‌های اقتصادی با دولت در حال تغییر و تحول است.

,

به گفته فیروزآبادی امروزه تنها تولید کالا نیست که مولد ارزش است، بلکه نیازهای بشر پیچیده شده و رشد اقتصادی از سه قرن قبل تاکنون مبتنی بر بزرگ شدن حجم بازار بود، اما اکنون بحث تنوع‌گرایی و توسعه همزمان کالا، خدمات، فرایند‌ها و اطلاعات مدنظر است.

,

به گزارش فارس، فیروزآبادی همچنین از دیتا و آمار و اطلاعات به عنوان منبع جدید تولید ثروت (نفت جدید) یاد کرد و گفت: تنظیم روابط ملی در پلتفرم‌ها، اندازه بازار، روابط دولت‌ها و ملت‌ها نیاز به بازتعریف دارد و باید مقررات‌گذاری جدیدی صورت گیرد.

,

وی این را هم گفت: در اواخر قرن بیستم سرمایه‌گذار تابع مقررات بود. در دوره جدید در کنار مقررات‌گذاری بحث نظام توصیه‌گذاری نیز مورد توجه است.

,

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: کنسرسیوم‌های پرقدرت بر روی پلتفرم‌های پرقدرت ایجاد می‌شوند و امروز فناوری بلاک‌چین افسارگسیخته است، چون این فناوری دولت‌گریز است. در عین حال ما باید تلاش کنیم، هویت ملی ما بر روی پلتفرم‌ها و ساختارها قرار گیرد.

,

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه