اخبار داغ

آیت‌الله خاتمی در نماز جمعه تهران:

خود دشمنان می‌گویند سه سال برای اغتشاشات اخیر برنامه‌ریزی کرده بودند/ نظام اسلامی با شرارت احمقانه نمی لرزد

خود دشمنان می‌گویند سه سال برای اغتشاشات اخیر برنامه‌ریزی کرده بودند/ نظام اسلامی با شرارت احمقانه نمی لرزد
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: خود دشمنان می‌گویند که سه سال برنامه‌ریزی کرده بودند و آدم‌هایشان را در خارج و داخل آموزش داده بودند اما خدا همه توطئه‌هایشان را خنثی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه تهران با بیان اینکه خودم و شما خوبان را دعوت به تقوا می کنم، اظهار داشت: حضرت علی (ع) وقتی می خواهد یاران مخلص پیامبر(ص) را توصیف کند از صداقت، ایثار و فداکاریشان در راه خدا می گوید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: وقتی خدا صداقت ما را دید دشمنان را ذلیل کرد و ما را پیروز.

,

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه وقتی شما خدا را یاری کنید خدا به شما آرامش و سکینه می دهد و توطئه های دشمن را بر ضد شما خنثی خواهد کرد، افزود: بر علیه ابراهیم هر چه توانستند توطئه کردند اما هیچ غلطی نتوانستند کنند؛ کافران بدانند همانگونه که توطئه می کنند خدا هم بر علیه آنها توطئه خواهد کرد.

,

آیت الله خاتمی با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: ملت بزرگ ایران بار دیگر هفته گذشته جلوه نقش بر آب شدن توطئه های دشمنان را دیدند. خودشان می گویند آدمهایشان را در داخل و خارج ۳ سال آموزش داده و برنامه ریزی کرده بودند.

,

وی افزود: قارون منطقه، گاو شیرده ترامپ، عربستان سعودی پول هایش را در این این آشوب ها خرج کرد و رسانه در اختیارشان قرار داد و هرکاری توانستند کردند، اما خدا همه توطئه‌هایشان را خنثی کرد. این یاری خداست که رهبر این ملت بیاید بگوید با یاری خداوند دشمن را عقب زدیم؛ خدا باور بشیم و بدانیم که اگر خدا را باور کردیم خدا هم با ماست.

,

دولت نباید بگذارد کالاها گران شود

,

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم اظهار داشت: تقوا یک‌بعدی نیست. تقوای سیاسی و اجتماعی هم ابعادی از این تقوا است.

,

وی با گرامیداشت یاد همه شهیدان به ویژه شهیدان امنیت که در این هفته به دیدار خدا رفته و به دست اراذل شهید شدند، گفت: این شهیدان، مایه عزت اسلام و تشیع هستند و نزد خداوند سربلند هستند

,

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: چهلمین سالگرد تشکیل بسیج را گرامی باید داشت. بسیج دو مدال افتخار ابدی دارد. امام فرمود بسیج لشکر مخلص خدا است و رهبر نیز گفتند که بسیجیان گل های سرسبد انقلاب هستند و این مدال های افتخار برای بسیج است.

,

خاتمی با گرامیداشت هفت آذر روز نیروی دریایی که به تعبیر رهبری، نیروی راهبردی است، گفت: حوادث اخیر در پی گران شدن قیمت بنزین بوده و باید بگویم نکته اول این است که این تصمیم سران قوا بود و رهبری به دلیل اعتماد به آنها، آن را تایید فرمودند. این تصمیم داهیانه بود و اگر رهبری تایید نمی فرمودند شرایط بدتر می شد.

,

 امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: نکته دوم این است که مسئولان باید مردم را اقناع می کردند. مردم ما عاقل و بالغ و بسیار فهمیده هستند. مسئولان در روشنگری در این زمینه نباید قافل شوند.

,

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: دولت نباید بگذارد کالاها گران شود، هم جلوی گران شدن را بگیرد، هم نظارت کند و هم با متخلفان برخورد قاطع کند. مردم به حد کافی رنج دارند و مسئولان برای رضای خدا کاری کنند که بر این رنج افزوده نشود.

,

آیت‌الله احمد خاتمی ادامه داد: اصل ۲۷ قانون اساسی تجمع مسالمت آمیز را قبول دارد و کسی با اعتراض مسالمت آمیز مخالفت ندارد. مانند آفتاب مشخص است که اشرار با سوار شدن بر موج نگرانی مردم سو استفاده کرده و هزاران میلیارد ضرر زدند.

,

وی تصریح کرد: اشرار می خواستند از اسلام انتقام بگیرند، قرآن سوزاندند، به مساجد و حوزه ها حمله کردند و کتابخانه ای با ۱۳ هزار کتاب را سوزاندند.

,

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اشرار می خواستند از مردم انتقام بگیرند که پشت نظام و انقلاب ایستاده اند و باید بگویم به کوری شما مردم همچنان پشت انقلاب خواهند ایستاد.

,

خاتمی افزود: سازماندهی شرارت بر همگان روشن است. در راس شرارت آمریکا بود و آنها اعتراف  به این موضوع کردند. در این قصه شرارت ها آلمان و فرانسه نیز متاسفانه همراهی کردند و امیدوارم آنان که به آنها نگاهی داشتتند، دیگر اعتماد نکنند.

,

وی بیان کرد: از نگاه مردم آنها اشرار، غارتگران اموال مردم و جنایتکاران هستند و باید بگویم که آنان حامی آدم کش ها بوده و ننگتان باد با این نگاه.

,

نظام اسلامی با شرارت احمقانه نمی لرزد

,

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: ایادی این حرکات یعنی رژیم صهیونیستی و خائنین حرمین شریفین بودند که پول و رسانه در اختیار اشرار گذاشتند. من به مردم عربستان می گویم تا کی می خواهید از سوی حکام خود خار شوید، بپا خیزید و آنها را به زیر بکشید.

,

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: منافقین پست آدم کش که ۱۷ هزار نفر را ترور کرده و پاسدار کمیته را زنده پوست کندند و کشتند؛ این، یعنی داعش هم دخیل بودند. همچنین ایادی بازماندگان پهلوی بودند که هیچ طرفداری در کشور ندارند.  

,

وی افزود: از حافظان امنیت کشور مانند سپاه، نیروی انتظامی، بسیج، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه و آحاد ملت تشکر می کنیم.

,

آیت‌الله احمد خاتمی ادامه داد: همه در این موضوع متفق القول بودند که باید با اشرار برخورد شود. برخی فعالان فتنه ۷۸ و۸۸ بیانیه دادند و جای جلاد و شهید را عوض کردند و گفتند که با معترضان برخورد شد. خجالت باید بکشند آنهایی که این بیانیه را امضا کردند، جنایتشان همانند جنایت آشوب گران بود.  

,

وی تصریح کرد: از شعارهای خوب مردم در این راهپیمایی ها مرگ بر آشوب گر بود.

,

خطیب نماز جمعه تهران گفت: یک خطاب به دنیا و جهانیان دارم، جهانیان بدانند که نظام اسلامی نظامی مقتدر است و این نظام بیدی نیست که با شرارت احمقانه بلرزد. تاکنون نلرزیده و اگر بخواهید باز هم شرارت کنید، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

,

خاتمی افزود: این مردم وفادار از امام خود یادگرفته اند که حفظ نظام اوجب واجبات است و تا آخرین نفس و قطره خون پای نظام هستند.

,

مردم اشرار را شناسایی کنند

,

وی بیان کرد: به مردم هم می گویم که آفرین بر شما که قلب امام زمان را شاد کردید. مردم از اسلام و قرآن دفاع کردند. تظاهرات های بزرگی برگزار شده و طی هفته آینده برگزار خواهد شد و از شما ممنونم. از شما انتظار داریم که اشرار را شناسایی کنید.

,

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: اشرار را بدون کمترین دلسوزی معرفی کنید. همانگونه که اول انقلاب منافقین را مردم معرفی کردند و کلک آنها کنده شد، باید آنها را خانه به خانه دنبال کنیم. بر هم زنندگان امنیت و اشرار داعش هستند و باید با آنها برخورد قاطع شود.

,

بنابر گزارش مهر، آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: به دستگاه قضایی می گویم که از برخورد با مفسدان اقتصادی تشکر می کنم. اما در مسایل اخیر انتظار داریم که با لیدرهای این شرارت ها که فتنه کرده و امنیت را برهم زده اند، برخورد شود. این ها باغی هستند و باید به اشد مجازات برسند.  

,

وی افزود: به دستگاه قضایی می گویم که به طوری قاطع برخورد کنید که سیاه لشکر آنها عبرت گرفته و جرات چنین شرارتی نداشته باشند.

,

آیت‌الله احمد خاتمی ادامه داد: از تدبیر های ستودنی در این موضوع قطع اینترنت و شبکه های خارجی پیام رسان بود. همین تدبیر ستودنی است که باعث خشک شدن دشمن شده است. لانه زنبور پیدا شده است.

,

وی تصریح کرد: هرچه زودتر اینترنت ملی را راه بیاندازید و پیام رسان بومی را فعال کنید. شبکه های پیام رسان خارجی نباید کاملا باز شود و مسولان ارتباطات نباید قصور کنند و آنها مسول هستند در این زمینه.

,

امام جمعه موقت تهران گفت: دیدار چند ساعته کارآفرینان با مقام معظم رهبری از جلسات خوب بود و تولید کنندگان گفتند که عمده مشکلات خارجی نبوده و داخلی است و اگر آنها حل شود، تولید شکوفا شده و دشمن شکست می خورد.

,

وی افزود: رهبری فرمودند که با شناختی که از دشمن دارم تحریم ها به زودی برداشته نمی‌شود و باید با توسل به قدرت داخلی و توان بومی بر مشکلات غلبه کرد.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه