اخبار داغ

فرمانده سپاه امام رضا(ع):

امام(ره) بر مبنای تفکر بسیجی انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کردند/ حضور بسیج در هر میدانی مشکل‌گشا است

امام(ره) بر مبنای تفکر بسیجی انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کردند/ حضور بسیج در هر میدانی مشکل‌گشا است
سردار نظری با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) بر مبنای تفکر و اندیشه بسیجی نهضت انقلابی اسلامی را پایه‌گذاری کردند و نهایتا به پیروزی رساندند گفت: بسیج و بسیجیان از بطن این ملت هستند اما در خطوط مقدم همه عرصه‌ها پیشتاز هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سردار یعقوب‌علی نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع) ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه مشهد مقدس در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی اظهار داشت: در آستانه چهل ساله شدن شجره طیبه بسیج هستیم، 40 سال قبل امام راحل ما با یک نگاه بلند و دوراندیشی ژرف و دیدن آنچه که اشخاص عادی معمولا نمی‌بینند، در 5 آذر ماه سال 1358 با یک فرمان الهی بسیج را رسما بنیان‌گذاری کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: خود حضرت امام بر مبنای تفکر و اندیشه بسیجی نهضت انقلابی اسلامی را پایه‌گذاری کردند و نهایتا به پیروزی رساندند.

,

فرمانده سپاه امام رضا(ع) در ادامه گفت: این تفکر بسیجی در نظام مقدس اسلامی نهادینه شد و در قالب یک تشکیلات درآمد، پس بنا به فرمایش حضرت آقا، همه مردم ما بسیجی هستند و همه کسانی که اندیشه، فکر و نگاه بسیجی دارند، در واقع بسیجی هستند، اما مقصود از 5 آذر تشکلات بسیج است، یعنی همه کسانی که با این اندیشه بنا دارند در خدمت نظام انقلاب اسلامی باشند، دورهم باید جمع بشوند و تشکلات مختلف را ایجاد بکنند و براساس نیازهایی که مسیر انقلاب اسلامی پیدا می‌کند، وظایف خودشان را انجام بدهند.

,

نظری با اشاره به اینکه حضور بسیج در هر میدانی به معنای حل آن مشکل و تمام شدن یک مسئله است، گفت: 40 سال از آن فرمان می‌گذرد، در طول 40 سال همه مردم به اندازه‌های مختلف بخاطر دارند در طی این 40 سال چه میدان‌هایی سختی را با حضور بسیج پشت سر گذاشتیم.

,

وی ادامه داد: بسیج چیزی جز ملت نیست، جز مردم نیست، ما به عنوان یک ملت وقتی بنا داریم در مسیر اهداف عالیه و آرمان‌ها حرکت بکنیم، حتما به عنوان یک ملت حرکت می‌کنیم، حرکت ما حرکت جمعی است، در یک حرکت جمعی همه نمی‌توانند در صف اول قرار بگیرند، یک عده‌ایی باید پیشتاز باشند، یک عده‌ایی باید صف مقدم را تشکیل بدهند از همین مردم، یک عده‌ایی پرچم‌ها را در خطوط مقدم برای هدایت خیل گسترده مردم پیشاپیش به احتزاز دربیارند و حرکت کنند، آن‌ها بسیجیان این مردم هستند.

,

فرمانده سپاه امام رضا(ع) در ادامه خاطرنشان کرد: بسیج و بسیجیان از بطن این ملت هستند اما در خطوط مقدم همه عرصه‌ها پیشتاز هستند، بدیهی است در همه عرصه‌ها با حضور مردم، این پیشتازی توسط بدنه‌ایی از مردم و جمعی از مردم به عنوان بسیج صورت می‌گیرد، البته ما طی 40 سال گذشته به خوبی و موثر و با سربلندی حضور عصاره ملت به عنوان عزیزان بسیجی شاهد بودیم و این است که بسیج می‌شود افتخارآمیز، این است که امام فرمودند بسیج مدرسه عشق است، آن‌هایی که جلودار هستند بسیجی هستند، آن‌هایی که بنا دارند پرچم ها را در خطوط مقدم به دوش بکشند، بسیجی هستند.

,

نظری با تاکید بر اینکه پایه قدرت نظام اسلامی مردم است، گفت: دشمنان این نظام هر آنچه که می‌زنند به در بسته می‌خورند، این به برکت قائده قدرت در نظام اسلامی است که مردم است.

,

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از نیازمندی‌ها جدی هر ملت اقتدار دفاعی است، شما اگر قدرت دفاعی به معنی حقیقی کلمه نداشته باشد، حیات  و هویت آن ملت زیر سوال است، پایه قدرت دفاعی این کشور و این نظام مردم هستند، راهبرد دفاعی و نظامی این کشور و نظام براساس مردم تنظیم شده است، تجربه آن هم هشت سال دفاع مقدس است.

,

نظری با بیان اینکه وقتی آمریکا غرش موشک‌های فرزندان شما را می‌شنود و جرات عرض و اندام ندارد، نه آن موشک است، بلکه پشتوانه‌ایی است که آن موشک دارد که آن مردم است و خیلی مهم است افزود: امروز براساس همین راهبرد، در حوزه دفاعی حضور عزیزان بسیجی در گردان‌های امام حسین(ع) نمادی از این اتصال قدرت به قائده قدرت یعنی مردم است.

,

وی با اشاره به 23 گردان امام حسین(ع) که در این استان مرتب در حال تمرین و آمادگی هستند، گفت: در کل کشور هزاران گردان امام حسین(ع) با حضور بسیجیان عزیز فعالیت می‌کنند که یک روزی اگر دشمن دست از پا خطا کند، آن موقع خواهد دید پیشتازان این ملت در مقابل آن‌ها چه خواهند کرد، این توان و قدرت نظامی است که مبتنی بر مردم است.

,

فرمانده سپاه امام رضا(ع) در ادامه تصریح کرد: حضور عزیزان بسیجی فقط برای دفاع نیست، یکی از تهدیداتی که برای این مردم مدتی است نظام استکبار تاکید دارد، حوزه فرهنگی است، حضور برادران عزیز بسیجی ما در عرصه فرهنگی، باعث شده امروز علیرغم اینکه دنیای استکبار از ابزارهای زیادی در عرصه فرهنگی استفاده می‌کنند، و ما نمی‌توانیم براساس اعتقاداتی که داریم در این عرصه از همه ابزارهایی که آن‌ها استفاده می‌کنند، بکنیم، اما مبتنی بر همان تفکر اسلام ناب موفق می‌شود.

,

نظری با اشاره به اینکه توسل به فرهنگ دفاع مقدس واکسینه کننده و ایمن خواهند بود، اضافه کرد: در گسترش فرهنگ شهدا مکرر در این استان در سطح کشور برنامه‌های متعددی اجرا می‌شود، که یکی از آن ها راهیان نور است، در همین استان تا 30 هزار اعزام به راهیان نور به صورت عمده به جنوب و غرب کشور داشتیم.

,

فرمانده سپاه امام رضا(ع) در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از تهدیدات دشمن، تهدیدات امنیتی است، بسیار دشمن فکر و توان خودش را متمرکز کرده است که  امنیت این جامعه را به هم بریزد، اما این کشور به لطف الهی مسیر خودش را طی می‌کند و دشمن از این موضوع عصبانی است.

,

وی افزود: بنابراین این یک موضوع جدی در دستور کار دشمن است، ما نگران اقدامات دشمن نیستیم، ما نگران گروه‌های سازمان یافته منافقین و سلطنت طلب‌ها نیستیم، نظام به راحتی از پس آن‌ها برمیاد، اشراف کامل بر آن‌ها وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه