اخبار داغ

ابراز نگرانی پوتین از فعالیت های موشکی آمریکا و ناتو

ابراز نگرانی پوتین از فعالیت های موشکی آمریکا و ناتو
رئیس‌جمهور روسیه در جلسه امروز شورای امنیت ملی این کشور، درباره مسائل مختلفی از جمله فعالیت‌های موشکی آمریکا و ناتو و همچنین وضعیت میدانی در سوریه صحبت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (جمعه) به انتقاد از سیاست‌های آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درخصوص تولید و استقرار موشک‌های میان‌بُرد پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
پوتین طی سخنرانی در جلسه شورای امنیت ملی روسیه گفت: «تهدید اشاعه موشک‌های کوتاه و میان‌بُرد بعد از خروج آمریکا از توافق INF باعث افزایش بی‌ثباتی جهانی شده است... روسیه نیز به همین دلیل، پتانسیل نظامی خود را توسعه خواهد داد».
,
 
,
به نوشته خبرگزاری «اینترفکس» وی درباره توسعه توانمندی‌های نظامی روسیه توضیح داد:‌ «سهم تسلیحات پیشرفته در نیروهای هسته‌ای، باید طی ده سال آینده به هفتاد درصد یا حتی بیشتر ارتقا یابد. خط تولید پهپادها و تسلیحات لیزری و فراصوت و همچنین سیستم‌های رباتیک باید گسترش یابد».
,
 
,
رئیس‌جمهور روسیه با تهدید دانستن تصمیم آمریکا و ناتو برای استقرار سامانه‌های موشکی در اروپا و آسیا، تاکید کرد: «نزدیک شدن زیرساخت‌های نظامی ناتو به مرزهای ما یک نگرانی جدی است. همچنین تلاش‌های آنها برای نظامی کردن فضا».
,
 
,
کشورهای آمریکا و روسیه بعد از ماه‌ها متهم کردن یکدیگر به نقض مفاد معاهده «منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» موسوم به INF، در یازدهم مرداد رسما از آن خارج شدند (+). پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های زمین‌پایه میان‌برد (۱۰۰۰ - ۵۰۰۰ کیلومتر) و کوتاه‌بردتر (۱۰۰-۵۰۰ کیلومتر) منع می‌کند. این پیمان در دهه هشتاد میلادی و در دوران ریاست‌جمهوری «رونالد ریگان» و «میخائیل گورباچف» روسای جمهوری وقت آمریکا و شوروی سابق منعقد شد.
,
 
,
به نوشته خبرگزاری «ریانووستی» پوتین با بیان اینکه روسیه سلاح‌های پیشرفته جدیدی را آزمایش کرده است، افزود: «کشورهای پیش‌رو جهانی به شکل فعالانه در حال تقویت تسلیحات تهاجمی خود هستند... آنچه که به باشگاه موشک‌های هسته‌ای معروف است، در حال جذب اعضای جدید است».
,
 
,
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع سوریه پرداخته و اظهار داشت: «نظامیان روس در سوریه توانستند مانع مهاجرت تروریست‌ها به روسیه شوند... البته خصومت‌های شدید در سوریه دیگر به پایان رسیده است».
,
 
,
پیش از پوتین، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز ضمن ابراز نگرانی از بیانیه وزرای خارجه ناتو درباره نظامی کردن فضا، گفته بود: «برنامه‌ریزی نظامی ناتو به دنبال دستیابی به برتری در تمامی عرصه‌ها از طریق استفاده از تمامی ابزارها از جمله نظامی‌گری و تشدید تنش‌ها است».
,
 
,
منبع: فارس
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه