اخبار داغ

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نهاوند خبر داد:

کشف ۲۵۷ عدد سکه و ظروف عتیقه در نهاوند+ تصاویر

کشف ۲۵۷ عدد سکه و ظروف عتیقه در نهاوند+ تصاویر
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نهاوند از کشف 257 عدد سکه و ظروف عتیقه در نهاوند خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سرهنگ محسن اقبالیان در گفت و گو با خبرنگار سایت گرو، گفت: دو باند بزرگ قاچاق آثار تاریخی و فرهنگی در نهاوند منهدم و تعداد ۲۵۷ قلم انواع عتیقه‌جات از آنها کشف و ضبط شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سایت گرو, سایت گرو,

وی گفت: این اشیا مربوط به دوره اسلامی، هخامنشی و معاصر است که شامل گردنبند، مجسمه حیوانات، بازوبند، سکه‌های نقره و مفرغ و اشیایی از قبیل شمشیر، سندان، مغار، مهره و پلاک است که در دشت نهاوند کشف شد.

,

فرمانده نیروی انتظامی نهاوند اظهار کرد: ماموران اداره آگاهی نهاوند و مبارزه با قاچاق کالا و اشیا تاریخی پس از یک سال کار تجسسی و اطلاعاتی موفق شدند در یک معامله سوری دونفر قاچاقچی را که قصد فروش این اشیا و سکه ها را داشتند شناسایی و دستگیر کنند.

,

وی گفت: در بازرسی از منزل این افراد، چند قطعه سنگ عتیقه قدیمی، گردنبند یاقوتی طلا،۱۷۸ عدد انواع سکه کوچک و بزرگ دورهای هخامنشیان، ساسانیان و ماقبل از آن تعداد زیادی ظروف شامل گلدان ،حیوانات مفرغی خلخال مفرغی که در مجموع ۲۵۷ عدد بود کشف گردید.

,

اقبالیان اظهار کرد: چند عدد اشکال حیوانان و انسان، ابزار کار مانند چاقو و سنگ، یک رشته گردنبند یاقوتی و طلا، از دیگر اشیا و عتیقه جات کشف شده قدیمی و تاریخی در نهاوند است.

,

وی با اشاره به ارزش ریالی بالای این اشیا گفت: با توجه به نظر کارشناسان میراث فرهنگی، قرار است به زودی قیمت ریالی این اشیا اعلام شود.

,

انتهای پیام/پ

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه