شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: سیاسی
ساعت: 10:46 منتشر شده در مورخ: 1392/04/11 شناسه خبر: 1604
گزارش/
افشاگری جدید شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان علیه همدیگر+تصاویر
علی رغم ظاهر فریبنده شبکه های فارسی زبان ماهواره ای وابسته به غرب، پشت پرده وحشتناک و عجیبی دارند که هر از چندگاه این شبکه ها علیه هم دست به افشاگری زده و اقدام به آشکارکردن ماهیت واقعی همدیگر می‌کنند.

با گذشت زمان و عیان شدن تمرکز دشمنان ایران اسلامی بر روی قدرت نرم و مبادرت برای تسلط بر اذهان عمومی و در مرتبه ای بالاتر تلاش برای تغییر سبک زندگی مردمان جامعه اسلامی ، شبکه های رنگارنگ ماهواره ای در قد و قامت های متفاوت به معرض ظهور رسیدند.
اگر چه سبک و سیاق برنامه های این شبکه ها متفاوت است اما همگی انها علی رغم اختلافات ظاهری و جزئی یک هدف را دنبال می کنند به نحوی که در سال 73 تنها سه شبکه تلویزیونی فارسی زبان شامل شبکه تلویزیونی منافقین و دو شبکه لس آنجلسی مشغول فعالیت علیه امنیت و فرهنگ مردم کشورمان بودند، در سال 91 این تعداد به 125 شبکه فارسی زبان رسیده که از این تعداد 13 شبکه فقط مخصوص پخش سریال و فیلم های سینمایی بوده و این آمار خود نشان دهنده جنگ تمام عیار شبکه های وابسته به یهود جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام است.
 

شبکه اطلاع رسانی دانا : کیوان عباسی مدیر شبکه من و تو که البته همزمان مدیر شبکه پورنوی‌ هاستلر تی‌وی در کانادا هم هست راه خیلی کثیفی برای درآمدزایی انتخاب کرده و آن راه هم چیزی نیست جز قاچاق دختران فریب‌خورده به کانادا برای سوء‌استفاده از آنها در ‌هاستلر و چند شبکه پورنوی دیگر.

حمید شب خیز، مدیر شبکه آی‌تی‌ان چندی پیش در فیس‌بوک خود مطلبی مبنی بر سنگ‌اندازی شبکه من و تو برای رفتن آی‌تی‌ان روی فرکانس من و تو نوشته بود. شب خیز قصد داشت با رفتن روی فرکانس شبکه من و تو بتواند مخاطبان بیشتری در ایران جذب کند ولی ظاهرا به گفته شب خیز، عوامل شبکه من و تو با لابی قدرتمندی که در دولت انگلیس دارند شب خیز را مجبور کردند فرکانس جدید خود را تغییر دهد.

 شب خیز که به دلیل کم‌بیننده بودن شبکه آی‌تی‌ان و مشکلات عدیده این شبکه به دنبال ‌ترفندهای مختلف جهت جذب مخاطب است قصد داشت با رفتن روی فرکانس من و تو در زمان جابه‌جایی کانال‌ها در زمان پخش برنامه‌های کم‌بازدید شبکه من و تو، تماشاچیان را وادار به بازدید از شبکه خود کند.

اینگونه ‌ترفندهای تبلیغاتی که شب خیز به دنبال آن است از انواعی از تبلیغات تلویزیونی است که معمولا برای فروش کالاهای بنجل و بی‌کیفیت یا مواردی مانند لوازم تقویت قوه باه از سوی فروشنده‌های دوره‌گرد و تقلبی استفاده می‌شود و کار شب خیز به جایی رسیده که حاضر شده از اینگونه کلاهبرداری‌های تلویزیونی برای جمع کردن مخاطب و البته کسب درآمد بیشتر از راه دروغ و دوز و کلک استفاده کند.

شبخیز در فیس‌بوک خود نوشته است: «چند روز پیش آقای اعتمادی از مسؤولان این شبکه با من تماس گرفت و کلی بد و بیراه نثارم کرد و مرا تهدید کرد که درباره لابی شبکه من و تو و مانع‌تراشی برای رفتن ما روی فرکانس حرفی نزنم در غیر این صورت برایم گران تمام می‌شود.

با این تهدید من مصمم‌تر شدم که پشت پرده کثیف این شبکه به ظاهر زیبا را برای مخاطبان عزیزم بیشتر روشن کنم.  کیوان عباسی، مدیر شبکه من و تو که البته همزمان مدیر شبکه پورنوی ‌هاستلر تی‌وی در کانادا هم هست راه خیلی کثیفی برای درآمدزایی انتخاب کرده و آن راه هم چیزی نیست جز قاچاق دختران فریب‌خورده به کانادا برای سوء‌استفاده از آنها در ‌هاستلر و چند شبکه پورنوی دیگر.

                                                             کیوان عباسی

خانم رکسانا که برخی بینندگان شبکه من سال‌ها پیش وقتی خیلی جوان بود در شبکه من دیده بودند، به واسطه دوستی با خانم ایلگار مدت خیلی کوتاهی در آی‌تی‌ان کار کرده بود. هفته پیش رکسانا با من تماس گرفت و با‌ ترس و لرز ماجرای کار کردنش را در شبکه من و تو برایم گفت.

رکسانا که صدای خیلی خوب و قوی داشت به واسطه یکی از دوستان کیوان عباسی به این شبکه برای گویندگی رفته بود که به گفته خودش متاسفانه فریب عوامل این شبکه را خورده و بعد از رفتن به کانادا در دام این فریبکاران افتاده است».

ادامه افشاگری ها

** چندی قبل هم سایت ضدانقلابی "کدوم" با انتشار گزارشی نوشت: «تعداد شبکه‌های تلویزیونی خارج از کشور یک رکورد جهانی محسوب می‌شود، اما تمام آن‌ها ضررده هستند. به عنوان مثال حمید شب خیز از پیشکسوتان تلویزیون‌های ایرانی در لس آنجلس که به عشقی بودن معروف است، ابتدا شبکه‌های "تلویزیون ایران" را افزایش داد، اما با سقوط اقتصادی دوبی و همچنین سریال‌های محبوب تلویزیون جمهوری اسلامی، مجبور شد یکی از این شبکه‌ها را تعطیل کند. مخاطبان از خستگی و بیماری مفرط این مجری سابقا جذاب خسته شده بودند. برخی از منتقدان شب خیز، وی را عامل جمهوری اسلامی می‌دانند.

یکی دیگر از شبکه‌های مخالف جمهوری اسلامی، شبکه "تی آی" (سابقا تپش) به مدیریت امیر قاسمی است که اگرچه برنامه ریزی خوبی داشت، اما به علت بدهی‌های کلان و دعواهای حقوقی متعدد مجبور به توقف فعالیت (ورشکستگی) شد و با نام جدید "تی آی" به کار خود ادامه داد. ۱۵ همکار این شبکه اکنون اخراج شده‌اند. قاسمی در سالهای اخیر درگیر دعواهای حقوقی با گوگوش شده است.»

این سایت ضدانقلابی اضافه می‌کند: «اخیرا بیگدلی مدیر شبکه "ایران زمین" در افشاگری خود گزارش کرد که شبکه "تی آی" شروع به پخش برنامه‌های ترویج مسیحیت در ایران از سوی "بنی هین" کرده است. "بنی هین" که بیماران صعب العلاج را از طریق معجزه مسیحیت شفا می‌دهد! و پول جمع می‌کند، در آمریکا به کلاهبرداری متهم شده است و تلویزیون افشاگر "ایران زمین" با نشان دادن فیلم ویدئویی عقد قرارداد بین "بنی هین" و امیر قاسمی همکاری نزدیک "تی آی" و "بنی هین" را نشانه ادامه سیاست‌های ناراست و متقلبانه "تی آی" و امیر قاسمی خواند.»



                                                                شهرام همایون

گزارش پایگاه اینترنتی "کدوم" درباره شبکه کانال یک وابسته به شهرام همایون حاکی است: «همایون دارای تمایلات سلطنت طلبانه است. او قبلا از حمایت ۳۶۰۰ طرفدار پرچم شیر و خورشید برخوردار بود، اما تحرکات وی و از جمله پرچم مذکور باعث درگیری در تظاهرات حامیان جنبش سبز در آمریکا شد. او دوستان زیادی ندارد. اکثر رسانه‌ها و هنرمندان لس آنجلس از همایون و شبکه وی دوری می‌کنند و برخی نیز مانند تلویزیون "ایران زمین" و "آی پی ان" علنا و‌ گاه "تی آی" و "امید ایران" (در لفافه) و برخی از هنرمندان و شخصیت‌ها (در صحبت‌های خصوصی) وی را به کلاهبرداری و مشکلات زیاد در زندگی شخصی (سفرهای متعدد به لاس و گاس و...) متهم می‌کنند.

این شبکه علیرغم این مشی اولیه خود اکنون در فروش اجناس و حتی برگزاری و تبلیغ کنسرت‌های سالانه لاس و گاس (سال گذشته با همراهی تلویزیون ملی شهرام هاشمی‌نژاد) فعالیت می‌کند که این امر اخیرا مورد تمسخر ویدئوی طنزآمیز مهران مدیری قرار گرفت.

همایون در واکنش به این ویدئو برای مدتی از اجرای برنامه کناره گیری کرد ولی پس از بازگشت با اعتراف به اینکه اکنون فقط کمتر از ۵۰۰ نفر از ۳۶۰۰ حامی وی به او کمک مالی می‌کنند و شبکه اکنون ۲۰۰ هزار دلار بدهی دارد، به نوعی به کاهش محبوبیت و مشکلات مالی شبکه اذعان کرد. منتقدین وی نظیر شبکه "ایران زمین" و "آی پی ان" معتقدند آقای همایون هرچند ماه یک بار با بهانه‌ای جدید طرفداران نظام سلطنتی را "می‌دوشد" و این بازی جدید اوست.»

شبکه ماهواره‌ای دیگری که مورد بررسی پایگاه ضدانقلابی "کدوم" قرار گرفته، شبکه "امید ایران" است. این شبکه به مدیریت "نادر رفیعی" از پیشکسوتان تلویزیونی ایران در لس آنجلس و فرزند کارگردان معروف سینمای قدیم ایران فعالیت کرده، معمولا در مسائل سیاسی و یا مذهبی رویه اعتدال را حفظ می‌کند، اگر چه اخیرا به واسطه مشکلات مادی، تبلیغات ارتش و سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) و برنامه‌های ترویج مسیحیت نیز در این شبکه پخش می‌شود.

 ** برگی دیگر

از برکات این مساله افشاگری های صورت گرفته توسط رسانه های وابسته علیه یکدیگر است؛ امروز به خوبی می‌توان ارتباط سعید کریمیان با منافقین، شرارت های داریوش هامیون و از همه مهم تر اعتراف سعید کریمیان به همجنس باز بودن و بهایی بودن اغلب مجریان و کارمندان شبکه من و تو را دریافت.

یکی از این شبکه ها که رسالت خود را تغییر سبک زندگی مردم ایران قرار داده شبکه جم تی‌وی ( GEM TV)‏ است.
این شبکه از سال ۲۰۰۶ میلادی با شعار «جم همه ی شما را دوست دارد» اغاز به کار کرد و به عنوان یکی از شبکه‌های تلویزیونی «گروه موسیقی و سرگرمی عمومی» (General Entertainment and Music Group) با محتوای برنامه‌هایی نظیر "فیلم‌های سینمایی"، "مجموعه‌ها و سریال‌های تلویزیونی"، "مستندهای تلویزیونی"، "برنامه‌های آموزشی" و سایر برنامه‌های سرگرم‌کننده جهان تشکیل شد.

 


«گروه موسیقی و سرگرمی عمومی» دفاتری در شهرهای دبی، لندن، کوالالامپور و لس‌آنجلس دارد شبکه جم در سال های گذشته با ارتقای شبکه و گسترش آن از دو شبکه معروف خود به بیش از ده شبکه دست پیدا کرد و با ارتقا خود از سطح انالوگ به دیجیتال شبکه HD را در ماهواره یاه ست (Yah sat راه اندازی کرد).

مسئولان این شبکه برای بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲، شبکه "جم اسپورتس"( GEM SPORTS)‏ را راه اندازی کردند که به پخش مسابقات المپیک بصورت HD پرداخت. قبل از آن شبکه جم مووی( GEM MOVIE)‏ برای پخش فیلم و شبکه جم می(GEM ME)‏ برای پخش برنامه‌های متنوع و مسابقات تلوزیونی را تاسیس کرده بودند ، دو شبکه جم میوزیک (GEM MUSIC 1 HD)‏ و جم دری (GEM DARI)‏ به پخش موزیک ویدئوهای گوناگون با کیفیت HD می‌پردازند. مدیران مجموعه همچنین وعده راه اندازی چند کانال جدید با مضوعات مختلف با کیفیت HD و اضافه کردن دو زبان دری و زبان کردی به شبکه‌ها و راه اندازی یک شبکه رادیویی و افتتاح سرویس IP TV تا قبل از پایان سال ۲۰۱۲ داده‌ بوند.

اما طی اتفاقاتی مبهم در تاریخ ۱۳ ژانویه ۲۰۱۳ (24دی-1391)، پخش شبکه به صورت غیرمنتظره‌ای قطع شد و از این تاریخ به بعد مباحث ضد و نقیض در رابطه با چرایی قطع شبکه به وجود امد و حتی شبکه جم نیز در پایگاه های اطلاع رسانی خود دچار تناقض در اعلام مشکل شد و بعد از 12 روز از تاریخ 24 ژانویه(5بهمن-1391) این شبکه پخش خود را مجددا آغاز کرد.

در سال های گذشته شبکه های جم تی وی به مدیریت سعید کریمیان، تلاش های گسترده ای را در هر زمینه ای از جمله ، آگهی های تجارتی ، پخش فیلم سینمایی ، سریال ، موزیک و... برای جذب مخاطبان جدید داشته است و با ورود به سیستم اچ دی از طریق ماهواره یاه ست، به رقیب جدی شبکه ها در جذب مخاطب تبدیل شد، اما اخیرا طبق ظواهر ماجرا ، شبکه جم با مشکل پس گرفتن ماهواره ها و آگهی ها، کاهش درآمد و مشکل پخش برنامه ها مواجه شد وشرکت های مختلف عربی و اروپایی از ادامه همکاری با این شبکه منصرف شدند هر چند که مدیر شبکه موضوعات اقتصادی را تکذیب کرده است.

بررسی شبکه جم از گذشته تا به امروز ، نشان دهنده فرازو نشیب های فراوانی می باشد که این شروع با تقویت روابط با فارسی وان و انتهای ان با جدایی و دعوا های رسانه ای بین اعضای این دو شبکه و دیگر شبکه های وابسته به اوج خود رسید. تا آن جایی که شماری از کسانی که در شبکه فارسی وان فعالیت می کردند برای امکان سفر به ایران به شبکه جم تی وی پیوستند و مدیر این شبکه به این نیروها قول داده بود که امکان تردد آنها به داخل کشور را فراهم می کند و به این دلیل بود که وی توانست افرادی را به استخدام شبکه خود در آورد نقطه گنگ و مبهم تعطیلی چند روزه شبکه جم را باید در سعید کریمیان و اظهارات صورت گرفته در چند ماه اخیر جستجو کرد.

سعید کریمیان کیست و چه می کند؟
سعید کریمیان متولد 1348، در شهر مرزی قائن به دنیا آمد. وی تا آغاز جنگ بین ایران و عراق تحصیلاتش را تا دیپلم در همان شهر گذراند. از آن جایی که پدر وی یکی از اعضای گروهک مجاهدین خلق(منافقین) بود در اواخر جنگ و نزدیک عملیات مرصاد به همراه خانواده اش به پادگان اشرف انتقال یافتند.

 


سعید کریمیان مدیر شبکه جم تی وی


وی بعد از کشته شدن پدرش در عملیات مرصاد به همراه مادرش ، در سال 1375 با حمایت ها و پشتیبانی عموی درباری خود به سوئیس منتقل شد و در آن جا پناهنده گردید. وی که در پادگان اشرف آشنایی اجمالی با زبان های خارجه پیدا کرده بود در رشته معماری دانشگاه بازل این کشور در مقطع کارشناسی به تحصیل خود ادامه داد.علیرضا کریمیان عموی سعید که همسر خود را از دست داده بود با زن برادر خود ازدواج کرد.

سعید کریمیان حدود دو سال در دانشگاه بازل مشغول به تحصیل بود اما از آن جایی که با ازدواج مجدد مادرش مخالف بود با بی مهری عموی خود مواجه گردید و از طرفی نتوانست هزینه های سنگین زندگی و شهریه دانشگاه را تأمین کند. وی سرانجام مجبور به ترک تحصیل شد و در سال 1377 سراغ برادرش هادی کریمیان که در لس آنجلس زندگی می کرد رفت.

هادی کریمیان که در رادیو صدای ایران (اولین رادیوی 24 ساعته فارسی زبان که به منظور مبارزه با نظام جمهوری اسلامی در آمریکا تأسیس شد) فعالیت داشت، به برادرش پیشنهاد کار داد.

 


هادی کریمیان برادر سعید کریمیان


سابقه سیاسی خانواده کریمیان برای مسئولین رادیو صدای ایران ایده آل بود و به همین دلیل مطالب و مقالات سعید کریمیان مورد توجه گردانندگان این رادیو قرار گرفت.

بعد از یکسال و نه ماه فعالیت در رادیو صدای ایران و بهبود وضعیت اقتصادی سعید کریمیان، وی با "رویا رضایی" که از خانواده یکی از سران مجاهدین خلق طلاق گرفته بود ازدواج کرد. فعالیت در رادیو صدای ایران تا زمانی که تلویزیون های لس آنجلسی گسترش پیدا نکرده بود برای هادی و سعید کریمیان شغلی مناسب بود ولی رفته رفته با تأسیس و گسترش قارچ گونه تلویزیون های لس آنجلسی فارسی زبان بازار رادیوهای فارسی زبان خصوصا رادیو صدای ایران تحت تأثیر قرار گرفت. از طرفی پیشنهاد مسئولان سیمای آزادی (تلویزیون ملی ایران و تلویزیون 24 ساعته سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت ایران) می توانست موقعیت خوبی برای وی به حساب آید.

او دوباره نمی خواست تجربه تلخ پادگان اشرف را در لندن تجربه کند اما مشکلات اساسی اقتصادی که هم او و هم برادرش با آن دست و پنجه نرم می کردند آن ها را مجبور ساخت تا به لندن بروند و در سیمای آزادی مشغول به فعالیت شوند. سعید کریمیان که از اعضای مجاهدین خلق به حساب می آمد توانست خیلی زود در اتاق فکر سیمای آزادی صاحب نظر شود و تفکراتش را به تلویزیون ملی ایران القاء کند.

کاهش محبوبیت مجاهدین خلق حتی نزد سلطنت طلبان و مخالفان جمهوری اسلامی و اعتراض ایرانیان به این سازمان از طرفی و موقعیت خوب اقتصادی برادران کریمیان از طرف دیگر سبب شد تا سعید و هادی کریمیان بعد از 3 سال و 7 ماه فعالیت های گسترده در تلویزیون مجاهدین خلق تصمیم بگیرند از این تلویزیون جدا شوند. تجربه های کوتاه و تلخ همکاری در رسانه های مختلف سبب شد تا برادران کریمیان دیگر سراغ رسانه نروند و برای تجارت به دبی نقل مکان کنند. از این زمان به بعد وی فعالیت های اقتصادی خود در داخل و خارج کشور را گسترش داد.

سعید کریمیان با ارتباطات داخلی خود ، سهامدار اصلی سه شرکت بزرگ در تهران بنام های آپولونیا کالج ، دبلیو آی پی ، گروه طلائی آسیا است و با خرید اقامت کشورهای غربی برای تجار ایرانی به طور میانگین سالیانه میلیون ها دلار ارز از کشور خارج می کند و سوال این است که چگونه مدیر شبکه غیر اخلاقی جم به سادگی به داخل کشور تردد دارد و دارای سه شرکت بزرگ می باشد.

 


تصویری از اطلاعات شرکت گروه طلایی اسیا


بررسی گام به گام اظهارات صورت گرفته از چند ماه پیش تا به امروز می تواند شفافیت بیشتری به موضوع دهد. سعید کریمیان تا قبل از اتفاقات روی داده از جمله مدیرانی بود که هیچ نام و نشانی از خود بر جا نمی‌گذاشت و تقریبا به طور خاموش فعالیت های خود را ادامه می داد اما طی اتفاقات چند ماه گذشته در رابطه با شبکه جم نام و حضور او در فضای سایبر پر رنگ تر شد.

 


تصویری از صفحه فیسبوک شبکه جم تی وی و نظر سنجی از از افکار عمومی برای حضور یا عدم حضور مدیر شبکه به خوبی نشان دهنده عدم حضور جدی او در فضای سایبر است.

پرده اول) اظهارات مهدی و علی رضا خزعلی:
شاید بتوان اولین افشاگری در این باره را مربوط به مهدی خزعلی دانست که از ارتباط برادرش علی رضا خزعلی با سعید کریمیان پرده برداشت.

 


مهدی خزعلی که مدتی در اوین به سر برد در تاریخ 28 مهر 1391 در بیانیه ای تحت عنوان آقا زاده و شبکه های ماهواره ای از ارتباط پنهانی سعید کریمیان مدیر شبکه جم با افرادی در داخل ایران از جمله برادرش، علیرضا خزعلی پرده برداشت.

اما در مقابل علی رضا این اتهامات را رد می کند و البته دست به افشای ارتباط سعید کریمیان با سازمان تروریستی مجاهدین خلق می زند.

علی رضا خزعلی با اعلام برائت خود از این موضوع اسم افرادی نظیر سعید کریمیان ، مهدی هاشمی و احمد شهیدی (مدیر ظاهری شبکه ایرانیان) را به اختصار بیان می کند و در بخشی از مقاله اش می نویسد:

« بعد از دست گل خاوری و ارتباط س.ک با م.هـ در دبی و اضافه کردن 10 کانال اچ دی به شبکه هایش مطمئن شدم می خواسته از راه ایرانیان به خیلی چیزها برسد. می خواسته به خیلی از ارگان ها راه پیدا کند. من آن روز ها در گوش الف.ش می خواندم که کارهای فلانی از باب رضای خدا نیست اما گوشش به این حرف ها بدهکار نبود و کار خودش را انجام می داد.»

 


علی رغم اظهارات ضد و نقیض هر دو برادر از ارتباط عمیق علی رضا خزعلی و سعید کریمیان نمی توان گذشت به نحوی که در دو سال گذشته وی با همکاری علی رضا خزعلی شبکه ایرانیان را در تهران راه اندازی کرده و بدین ترتیب زمینه فعالیت رسمی خود را در تهران پی ریزی کردند.
نامه یکی از نیروهای این شبکه در مورخ 5 ژوئن به سعید کریمیان در دبی به سفر خزعلی به دبی و بازگشت وی به تهران اشاره کرده و به صراحت از نقش خزعلی در این شبکه پرده برمی دارد ، سعید کریمیان با استفاده از علی رضا خزعلی در تهران توانست برای خود و نیروهای خود در تهران سازماندهی انجام دهد.

از سوی دیگر با راه اندازی دفتر تهران، سعید کریمیان این امکان را پیدا کرد که نیروهای موجود در کشور را سازماندهی کرده و از آنها برای پیشبرد برنامه هایش استفاده کند. حال این سوال مطرح است که چگونه است کسی که خانه اش در دبی محل اسکان سلطنت طلبها است و از فرزندش برای شرکت در کلیپ خواننده لس آنجلسی بنام داریوش استفاده می کند تا به اصطلاح پیام آزادی را به مردم ایران برساند، امروز خانواده اش کنترل بخشی از جریان فرهنگی را بدست گرفته و با به راه انداختن کسب و کار در تهران و دبی فرهنگ و تمدن ایران را به تمسخر می گیرند؟

پرده دوم) اظهارات سارا رهبری :
به جرات می توان مهمترین رکن مهم شبکه جم و شبکه فارسی 1 را سارا رهبری معرفی کرد ، حمایت های رابرت مرداک ، امپراطور رسانه های جهان از وی و اختلافات سارا رهبری با سعید کریمیان از عوامل اصلی چالش های شبکه جم می باشد.

 

سارا رهبری به گفته خود با پیشنهاد و اصرار مدیر شبکه جم در این شبکه مشغول به کار شد. سارا رهبری را می توان از عوامل اصلی و تأثیرگذار در هر دو شبکه دانست. همکاری وی با گروه جم کمک شایانی به گروه جم کرد اما بر خلاف انتظار همگان وی به یکباره از این شبکه جدا شد.

در آن زمان هیچ کس متوجه جدایی و یا اخراج سارا رهبری از گروه جم نشد. اما وی بعدها در در صفحه فیسبوکش علت جدایی خود از شبکه های جم را شرایط کاری موجود در این گروه بیان نمود و دست به افشا گری زد.

وی فساد اخلاقی و اقتصادی و همچنین ارتباط سعید کریمیان با گروهک منافقین را دلیل اصلی جدا شدن خود از شبکه جم اعلام می کند ، حال آنکه چنین ادعاهایی از فردی مانند سارا رهبری که به گواه تصاویر موجود در صفحه فیسبوک خود و فعالیت های کاریش در شبکه های وابسته به رابرت مرداک ادعا هایی گزاف می باشد.

 

جدای از تایید و رد اظهارات سارا رهبری در رابطه با مدیریت شبکه جم به دو موضوع می توان اشاره کرد، طبق اسناد ذکر شده بعضی از افراد جذب شده به شبکه جم به دلیل حضور سعید کریمیان در تهران و دادن وعده برای برطرف کردن رفت و آمد اعضای این شبکه به تهران ، حاضر به همکاری با مدیران شبکه جم شدند و سارا رهبری را می توان از این افراد معرفی کرد که بعد از خلف وعده کریمیان او نیز از شبکه جدا و یا اخراج شد .طبق بررسی های صورت گرفته ، مادر سارا رهبری در تهران ساکن است و دلتنگی وی برای مادرش موجب پذیرفتن وعده های دروغین کریمیان شده است.

 



تصویری از صفحه فیسبوک مادر سارا رهبری و کامنت های رد و بدل شده با سارا رهبری


و نکته دوم در اظهارات سارا رهبری که قطعی و غیر قابل انکار است وابستگی سعید کریمیان به اردوگاه منافقین است به نحوی که چندی پیش نیز افشاگری های شهرام همایون یکی از سران اپوزیسیون و مدیر کانال یک که در رسانه های ایران از جمله سایت خبری تابناک، وبگردی 20:30 ، بولتن نیوز، جام نیوز، خبرگذاری ایمنا و ... باز تاب گسترده ای را به دنبال داشت از ارتباط مستقیم سعید کریمیان مدیر شبکه جم با سازمان مجاهدین خلق پرده برداشت.

وی دراین باره خطاب به سعید کریمیان گفت: «قضاوت من در این مورد نیست که جنابعالی 3 سال در قرارگاه اشرف بودی و یا در تلویزیون مجاهدین خدمت می کردی. این ها که عیب نیست! ایراد من به شما عملکرد امروز تو هست. جنایاتی که در جامعه انجام دادی و اخلاق جامعه را از بین برده ای»

کریمیان نیز در رابطه با صحبت های شهرام همایون با انتشار بیانیه ای از وی به عنوان فردی کلاهبردار و دلال دختران ایرانی یاد می کند.شهرام همایون نیز که از اظهارات کریمیان بسیار ناراحت است بار دیگر افشاگری می کند.

او در این زمینه گفت: «مدیر شبکه جم هم در دبی و هم در لندن و هم در تهران دفتر دارد. این آدم دلال شبکه های فروش دختران ایرانی است. سوابقش موجود است. پرونده ای که من آمدم و راجع به فروش دختران ایرانی افشا کردم در رابطه با همین موضوع بود. بنده تنها کسی بودم که آگهی 40 هزار دلاری فروش دختران در دبی را نپذیرفتم.»

مدیر شبکه کانال یک ضمن اشاره به سوء استفاده های عوامل گروه جم و مدیر این شبکه از رسانه گفت: «کسانی که خودشان دستشان به این کار (فروش دختران ایرانی) آلوده است و از این خلاء سوء استفاده می کنند و برای سقوط اخلاق در جامعه روابط جنسی و فیلم های رخت و خوابی را به جامعه می کشند بی هدف نیست و طبق سناریویی از پیش تعیین شده می باشد.»

گذشته از دعوای بین این دو شبکه و ابراز نگرانی مضحکانه شهرام همایون از گسترش بی اخلاقی در جامعه به عنوان فردی سلطنت طلب ، نمی توان صحبت های او را صرفا یک ادعا دانست. هر چند سعید کریمیان اظهارات وی را تکذیب کرده است و در گفتگویی با رادیو فردا درباره حرف و حدیث های مختلفی که در مورد این گروه شنیده می شود توضیح داد: «متاسفانه ما در دنیایی زندگی می کنیم که آزادی بیان تنها در قالب یک شعار است طبق اسناد موجود شبکه های رقیب با شایعه سازی گروه جم را مرتبط با سازمان مجاهدین خلق کردند و ما هیچگاه سیاست را وارد تلویزیون داری نمی کنیم.»

 


وی در ادامه با اشاره به شبکه من و تو گفت: «این شبکه کاملا انگلیسی است و سیاسی برخورد می کند که با یک مراجعه به سایت این شبکه می توانید پی به فضای سیاسی این شبکه ببرید.»

مدیر گروه شبکه های جم با اشاره به صحبت های شهرام همایون، مدیر کانال یک که مدعی شده بود گروه جم با سازمان مجاهدین خلق ارتباط دارد توضیح داد: «این بحث به همان ارتباط شبکه من و تو و شبکه های سلطنت طلب بر می گردد تا ضد گروه جم صحبت هایی را مطرح کنند. من علیه آقای همایون شکایت کردم اما چیزی که برای ما مهم است مردم ایران است چون فعالیتمان فقط اقتصادی است و ما مثل یک عده نیستیم که سیاست را وارد تلویزیون داری می کنند .»

البته ادعای بسیار ساده لوحانه سعید کریمیان در رابطه با عدم ورود سیاست به تلویزیون و ادعای صرفا ایجاد سرگرمی برای مخاطب ، سندی برای اثبات دروغ گویی او می باشد.

وی در مورد واگذاری شبکه های جم و قطع این شبکه ها گفت:« متاسفانه همه می دانیم عرب ها دهن بین هستند و زمانی که پرووایدر شبکه را واگذار کردیم دیگر مایل به ادامه دادن با ده کانال نبودیم و طبق تصمیم هیئت مدیره بنا بر این شد جم یک یا دو کانال بر روی یاه ست بیشتر نداشته باشد. در مورد جم تی وی در هاتبرد هم باید بگویم که شکایت نابحق و نابجای برخی از شرکت ها و فضای سیاسی که رقبا برای ما درست کردند باعث شده تا شرکت هاتبرد حساس شده و البته ما به دنبال حل مشکلات هستیم.من شبکه من و تو را عامل تمامی این شایعات می دانم ببینید تمامی عوامل این شبکه بهایی هستند و بیشتر آنان عضو همجنس گرایان لندن هستند این شبکه کاملا سیاست سلطنت طلبانه خود را دنبال می کند و در تمامی برنامه هایش بصورت آشکار می توان دید».

عضویت سعید کریمیان در گروهک منافقین که هم در رسانه های اپوزیسیون و هم در رسانه های داخلی بازتاب گسترده ای داشت طبق بعضی از ادعاها سبب شد تا شرکت اماراتی ماهواره یاه ست در اولین اقدام پروایدر یاه ست (فروش فرکانس و ارائه خدمات ماهواره ای) را که مدتی تحت عنوان gem cast در دست گروه جم بود را از آنان بگیرد و وظیفه روی ایر بردن و انجام کار پروایدرها برای شبکه ها به شرکت Vicus Luxlink واگذار شد فشارهای مختلف مالی وسیاسی بر شبکه ضد فرهنگی و مبتذل جم باعث می شود تا گروه شبکه های جم مجبور به واگذاری تعدادی از کانال هایش بشود و طبق گفته های کریمیان مشکلات به وجود امده برای گروه جم ناشی از دشمنی دیگر شبکه های فارسی زبان با این گروه است.

پرده سوم) اظهارات سینا ولی الله زاده:
سینا ولی الله، از عوامل فارسی وان و مجری مسابقه "تمام یا دوام" و تهیه کننده شبکه فارسی وان روز دوشنبه 8 آبان 1391 با درج پستی در صفحه در فیس بوکش، به افشاگری علیه سعید کریمیان پرداخت.

اختلافات گسترده میان عوامل فارسی وان و جم بعد از همکاری های کوتاه مدت این دو شبکه با یکدیگر سبب شد تا وی، به عنوان یکی از عوامل تأثیر گذار در شبکه ماهواره ای فارس وان دست به افشاگری هایی علیه گروه جم بزند.

 



وی در ابتدا با اشاره به مشکلات پخش فیلم و سریال در شبکه فارسی1 گفت: «مملکت تحریم شد و همه گفتن به کمپانی هایی که با ایران کار می‌کنن چیزی نمی فروشیم حتی فیلم و سریال برای پخش از تلویزیون واسه ایران».

سینا ولی الله در ادامه با طعن و کنایه به سعید کریمیان و گروه جم گفت: «البته بعضی‌ جاها بودن که حاضر بودن بفروشن ولی‌ به قیمت حرکت در جهت خواسته هاشون...

یه راهش این بود که شبکه، فرکانسش از یوتلست یا هاتبرد عوض کنه بره رو یه شرکت دیگه که مردم مجبور شن برن دیش و رسیور اون کمپانی رو بخرن، ما گفتیم مردم پول ندارن نون بخرن چرا خرج بتراشیم براشون»

 


وی معتقد است انتقال شبکه های جم به یاه ست نوعی باج دادن به کشورهای سازنده فیلم می باشد، درباره عدم پخش فیلم های ترکی در فارسی وان گفت:

«یه راه دیگش این بود که سریال‌های یه کشور همسایه رو پخش کنیم که کیسه دوخته بود برای مردم ایران که برن اونجا ملک و خونه بخرن و در واقع راهی باز کنن برای پول در آوردن خودشون از راه املاک و مستغلات، ما گفتیم بابا ول کن جیب این مردم رو که از تجربیات قبلی هنوز پاره است».

اگر چه اظهارات وی علیه مدیریت شبکه جم قابل تامل است اما ادعای وی به جهت باج دادن گروه جم به شبکه کشور های سازند فیلم گزافه گویی است زیرا این ماهواره اماراتی است و پخش سریال ترکی حریم سلطان در ان طبق گفته وی که به دلیل باج دادن به کشور ترکیه است اشتباه می باشد و ثانیا مدیریت ماهواره یاه ست دیگر به عهده GEM Castنمی باشد و به شرکت Vicus Luxlink وا گذار شده است هر چند که ممکن است نیت سعید کریمیان در ابتدا همین بوده باشد اما با توجه به اتفاقات افتاده در این چند ماه نمی توان ادعا های سینا ولی الله زاده را پذیرفت. در این رابطه نگاهی به ادعاهای مضحک و مغرضانه رسانه های اماراتی نیز خالی از لطف نیست.

در تاریخ 17 دی 1391 سایت عربی "الامارات الیوم" متعلق به کشور امارات متحده عربی طی خبری پرده از علت این نقل و انتقالات برداشت. این سایت اماراتی که در مطالبش در مورد تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران صحبت کرده است ، موارد سیاسی را علت اصلی این نقل و انتقالات اعلام کرده است.

 



این سایت عربی تحت عنوان "انتقال ارائه خدمات ماهواره یاه ست به شرکت Vicus Luxlink به نقل از "محمد بن خلیل" سخنگوی این شرکت نوشت:« امید است با این نقل و انتقالات خدمات بهتری را خصوصا به مردم خاورمیانه ارائه کنیم.»

وی در ادامه ضمن اشاره به کار شکنی های گروه جم در مورد خدمات رسانی به دیگر شبکه ها علت انتقال پروایدر یاه ست ازGEM Cast به شرکت Vicus Luxlink را ایجاد مشکل تحریم های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران در روند کار این ماهواره بیان کرد و گفت: «ارتباط گروه جم با سازمان مجاهدین خلق و کار شکنی های این گروه سبب شد تا هیئت مدیره طی تصمیمی پروایدر یاه ست را به شرکت دیگر واگذار نماید».

در 14 ژانویه ،فردای اولین روز از قطع شبکه جم روزنامه نیویورک تایمز در اقدامی هماهنگ با سایر شبکه های لس آنجلسی، خبر تعطیلی جم را اعلام و بررسی کرد.

در این مقاله ادعا شده است که شبکه تلویزیونی جم تی‌وی دارای «روابط نزدیک‌تری» نسبت به دیگر تلویزیون‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان با «حکومت جمهوری اسلامی ایران» است.

 



حال سوال آن است که تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران چه ارتباطی با انتقال پرووایدر یاه ست دارد و چه ارتباط نزدیکی بین شبکه کاملا ضد ایرانی و ضد اسلامی جم با جمهوری اسلامی ایران است؟

پرده چهارم) اظهارات رابرت مرداک:
در 18 مهر شبکه خبری بی بی سی با تیتری با عنوان «آیا ، شبکه "جم" دست به دامن جمهوری اسلامی می شود؟» مطلبی را در رابطه با مشکلات شبکه جم ارائه کرد.

در این متن آمده است که مرداک به دلیل اتفاقات روی داده در شبکه جم و موضوع اخراج سارا رهبری ،سعید کریمیان را تهدید به فروش سهام خود از این شبکه کرد و خواستار پیش برد اهداف برنامه جم با نظرات خود شد.

در ادامه مطلب ، بی بی سی در شیطنتی آشکار بر طرف کردن مشکلات مالی شبکه را با توجه به سابقه عده ای از جدا شدگان سپاه و تشکیل دهندگان شبکه جم عجین می کند و به نحوی به خواننده القا می کند که حمایت مالی از این شبکه توسط جمهوری اسلامی ایران صورت خواهد گرفت.

 



در همین رابطه در تاریخ 23 مهر ماه رامین امیدیان مدیر پخش رسانه های تصویری فارسی زبان تحت نظر رابرت مرداک در مصاحبه با روزنامه ساندی تایمز وابسته به مرداک از اختلاف بین مرداک با گروه جم صحبت می کند و خبر درخواست سیعید کریمیان از مرداک برای حمایت گروه شبکه جم را بیان می کند.

 



اظهارات مرداک و خشم او از شبکه جم به خوبی نشان دهنده یکی از عوامل قطعی نزدیک به دو هفته ای شبکه جم می باشد.

در مجموع رویداد های اتفاق افتاده در چند ماه اخیر و بالاخص در جریان دوازده روز تعطیلی "شبکه جم" را هر کس به زعم خویش و بر اساس منافع شخصی و گروهی خود تحلیل نموده و اگر چه نمی توان دلیل اصلی قطعی شبکه جم را اعلام کرد اما به خوبی می توان از اتفاقات روی داده قطعیاتی را مد نظر قرار داد:

اتفاقات روی داده را می توان در دو بخش داخلی و خارجی بررسی کرد، رابطه سعید کریمیان با عناصر داخلی ، طبق اسناد ذکر شده غیر قابل انکار است و همچنین ارتباط وی با شبکه منافقین از پارامتر های قطعی می باشد از سوی دیگر وابستگی شبکه جم به امپراطور رسانه ای ، رابرت مرداک و تعمیین مالی این شبکه توسط او نیز از بدیهیات است ، از نظر ابعاد داخلی و ارتباط شبکه جم با عناصر درون کشوری به طور قطعی نمی توان اظهار نظر کرد. هر چند روزنامه نیویورک تایمز و بعضی دیگر شبکه های خارجی به شکل غیر مستقیم شبکه جم را در ارتباط و یا وابسته به جمهوری اسلامی ایران معرفی کردند اما به خوبی می توان مقصود آن ها از بیان چنین موضوعاتی دانست و به نوعی این نوع عقده گشایی رسانه ای را تنها به دلیل دشمنی دیرنه آنها با جمهوری اسلامی ایران تعبیر کرد و باید از بیان کنندگان چنین مطلبی پرسید، جمهوری اسلامی ایران چگونه می‌تواند با دشمن قسم خورده خود و یکی از امپراطور های یهودی جهان ارتباط بر قرار کند و یا سوال را برعکس پرسید، آیا رابرت مردک حاضر به ارتباط با دشمنان خود است؟!

اگر چه از ارتباط عناصر خود فروخته داخلی با سعید کریمیان نیز نمی توان به سادگی عبور کرد و یکی از احتمالات قوی قطع شدن شبکه جم را می توان در اختلال و یا حتی قطع ارتباط سعید کریمیان با عناصر داخلی و قطع ساپورت مالی دانست.

مقوله دوم که ارتباط با بعد خارجی قضیه دارد، مخدوش شدن رابطه بین سعد کریمیان و رابرت مرداک می باشد ، هر چند از چند و چون آن خبری قطعی در دست نیست اما اخراج سارا رهبری به عنوان امین رابرت مرداک در این رابطه نیز قابل تصور است و قطع شدن دوازده روزه شبکه جم را می‌توان در عدم حمایت مالی و معنوی رابرت مرداک جستجو کرد و قصد وی از این عمل را خط و نشان کشیدنی برای سعید کریمیان تعبیر کرد. اما تمامی رویداد های ذکر شده هیچ کدام نتوانست شبکه جم را برای همیشه ساقط کند بلکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران در کمتر از 15 روز به یاری شبکه خود شتافتند و این شبکه را در حوزه جنگ نرم یاری کردند. از این حیث وصل شدن مجدد شبکه جم به دور از انتظار نبود.

اما رویداد های ذکر شده چندان بدون برکت نبود و از برکات آن می توان افشاگری های صورت گرفته توسط رسانه های وابسته علیه یکدیگر را عنوان کرد؛ امروز به خوبی می‌توان ارتباط سعید کریمیان با منافقین، شرارت ها و خباثت های داریوش همایون و از همه مهم تر اعتراف سعید کریمیان به همجنس باز بودن و بهایی بودن اغلب مجریان و کارمندان شبکه من و تو را دریافت.

-------------------

گزارش از : محسن زیرک

---------------------

انتهای پیام/

http://dana.ir/1604
ارسال نظر
نظرات
ناشناس
1392/04/11 - 13:53
پاسخ
آفرین دانا، تحلیل و history کاملی بود، متاسفانه اطرافیانم جدیدا این شبکه جم رو نگاه می کنند، منم معتقدم که این شبکه ها همگی ریشه های سیاسی و مخالف نظام دارند و این تحلیلها دستشان را رو می کند، امیدوارم این خبرتون پر بیینده باشه
rateup 18
ratedown 14
بي نام
1392/04/19 - 13:52
پاسخ
سلام. از خبر ممنونم.اما چه فايده ؟ آنها كه ماهواره مي بينند فكر مي كنند خيلي هنر كرده اند. فكر مي كنند كه ماهواره چيه ؟ لابد علامت پولداري و ثروت و ُمتجدد بودن است. من يك بار تصادفي ماهواره را ديدم. يك مشت مزخرفات است و بس/ كاري به بخش خبر و غيره ندارم. فيلمهايش، تبليغاتش و شوهايش مستهجن و مزخرف بود و آدم هاي تحصيل كرده و اهل علم ، چنين فيلم هايي را نمي بينند. يك مشت عوام الناس پولدار اين برنامه ها را مي بينند. بعد فكر مي كنند ماهواره علامت تجمل گرايي و پولداري و غيره است. واقعا كه..
rateup 8
ratedown 22
مهسا
1392/05/17 - 11:09
پاسخ
درباره ی tvp چیزی ننوشتی؟؟؟
rateup 4
ratedown 7
شاهرخ
1392/11/18 - 18:27
پاسخ
ممنون ازاطلاعات مهم شماموفق باشید
rateup 2
ratedown 4
hussein barwari
1392/12/02 - 22:03
پاسخ
خيلى خوب ومفيد
rateup 4
ratedown 1
ناشناس
1393/09/23 - 01:09
پاسخ
شبکه آنجل تی وی مینا مددی هم کلاهبرداری میکنه Angel tv شبکه رمالی وخرافه پرستی است///
rateup 4
ratedown 0
ناشناس
1393/09/23 - 01:09
پاسخ
شبکه آنجل تی وی مینا مددی هم کلاهبرداری میکنه Angel tv شبکه رمالی وخرافه پرستی است///
rateup 5
ratedown 0
ناشناس
1394/04/23 - 17:03
پاسخ
این همه در مورد این شبکه ها نوشتی خوب و عالی بود ٰ ولی یک نکته این که علامت تایید نظرات رو سعی کنید عوض کنید . چون لایک تقریبا بر گرفته از نام ( لائیک ) می باشد لطفا تحقیق بیشتری کنید .
rateup 2
ratedown 0
کانال_دانا_داخلی نیشگون نیوز سلام_صفحات_داخلی
Page Generated in 0/0922 sec