اخبار داغ

معاون برنامه ریزی اداره نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا:

قیمت واکسن آنفلوآنزا 23 و 30 هزار تومان می باشد/5 میلیون دوز واکسن پنتاوالان وارد می شود

قیمت واکسن آنفلوآنزا 23 و 30 هزار تومان می باشد/5 میلیون دوز واکسن پنتاوالان وارد می شود
معاون برنامه ریزی اداره نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: دو نوع واکسن آنفلوآنزا تولید هلند و فرانسه در کشور وجود دارد و هر دو نوع آن مورد تایید می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از ایفدونا، دکتر فرزاد پیرویان، معاون برنامه ریزی اداره نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در مورد واکسن آنفلوآنزا گفت:در حال حاضر هیچ کمبودی در زمینه واکسن آنفلوآنزا نداریم و قرار نیست این واکسن در تمامی داروخانه ها توزیع شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, ایفدونا,

وی گفت: توزیع واکسن آنفلوآنزا هیچ گاه در همه داروخانه های سطح کشور توزیع نمی شود و تنها در بین داروخانه های منتخب انجام می شود زیرا دارویی نیست که نیاز به توزیع در همه جا باشد.

, ,

دکتر پیرویان افزود: واکسن آنفلوآنزا بر اساس توصیه پزشکان انجام می شود و برای قشر خاصی مورد نیاز است.

, ,

معاون برنامه ریزی اداره نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو اظهار داشت: دو نوع واکسن آنفلوآنزا تولید هلند و فرانسه در کشور وجود دارد و هر دو نوع آن مورد تایید می باشد و تمام تولید کنندگان از گونه و نوعی که سازمان جهانی بهداشت تعیین می کند ، تولید می کنند و هیچ فرقی بین کیفیت انها وجود ندارد و قیمت فرانسوی آن 23 هزار تومان و قیمت تولید کشور هلند 30 هزار تومان می باشد .

, ,

دکتر پیرویان گفت: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، هر ساله 3 نوع ویروس اصلی که در بین ویروس های مختلف آنفلوآنزا باعث همه گیری آنفلوآنزا می شود مشخص می شود و شرکت های تولید کننده واکسن بر اساس آن سه نوع پروتئین های سطح واکسن ها را استخراج و به عنوان واکسن استفاده می کنند بنابراین شخصی که قبل از ابتلا به آنفلوآنزا استفاده کند یک ایمنی به سه نوع ویروس ایجاد می شود و بالاخره اینکه یا مبتلا به آنفلوآنزا نمی شوند و یا به صورت خیلی خفیف می شوند.

, ,

وی گفت: این واکسن ها تحت پوشش بیمه نمی باشد.

, ,

معاون برنامه ریزی اداره نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با بیان اینکه این واکسن همه انواع ویروس ها را شامل نمی شود یعنی اگر شخصی در معرض ویروس های خارج از  این پروتئین ها قرار بگیرد.

, ,

دکتر پیرویان گفت: توصیه می شود برخی افراد از جمله کسانی که سن بالای 65 سال دارند، یا کسانی که بیماری زمینه ای مثل دیابت دارند و یا کودکانی که بخاطر بیماری های دیگر آسپرین استفاده می کنند از این واکسن استفاده کنند چون بیماری آنفلوآنزا باعث تشدید اینگونه بیماری ها می شود البته با توصیه پزشک استفاده نمایند.

, ,

وی گفت: توزیع این واکسن در استان ها تحت نظر معاونت های غذا و داروی دانشگاه ها می باشد و در داروخانه های منتخب که سیستم سرمایشی مناسب نیز برای نگهداری داشته باشند.

, ,

دکتر پیرویان در ادامه در مورد واکسن پنتاوالان گفت: خوشبختانه امسال با تصمیم وزارت بهداشت  و کمیته کشوری واکسیناسیون در برنامه ملی واکسیناسیون قرار گرفت و میزان نیاز این واکسن را معاونت بهداشتی وزارت بهداشت اعلام می کند و امسال نیز 5 میلیون دوز اعلام شده است که از این میزان و تا به امروز 2 میلیون دوز وارد شده است و مابقی هم در دو ماه آینده وارد می شود و مشکلی از لحاظ تامین وجود ندارد و هزینه ای که برای 5 میلیون دوز 25 میلیارد تومان بودجه درنظر گرفته شده است و طبق برنامه زمان بندی همه این واکسن ها وارد کشور خواهد شد و هر ساله نیز برنامه زمان بندی مشخصی خواهد داشت.
انتهای پیام/ن

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه