اخبار داغ

نماینده مردم مشهد در مجلس:

حذف ارز ترجیحی باید عملیاتی شود/ ضرورت تبیین مکانیسم جبرانی و فرآیندهای اجرایی برای طبقات محروم

حذف ارز ترجیحی باید عملیاتی شود/ ضرورت تبیین مکانیسم جبرانی و فرآیندهای اجرایی برای طبقات محروم
رحمانی گفت:ارز ترجیحی نوعی رانت بوده و مافیا از این بهره مند شدند لذا جراحی اقتصادی بزرگ ضرورت دارد ولی چگونگی این آزادسازی و حذف ۴۲۰۰ باید برای طبقات محروم بیان شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه رحمانی، نماینده مردم مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون اصلاح ساختار ارزی اقتصاد کشور اظهار کرد: جراحی اقتصادی برای کشور نیاز اساسی است ولی باید ابتدا برای طبقات محروم و ضعیف جامعه مکانیسم جبرانی پیش بینی شود و سپس اقدامات اصلاحی در حوزه قیمت ها صورت بگیرد تا تنش و فشار مضاعف ایجاد نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: اصل حذف ارز ترجیحی صحیح است و حتما باید عملیاتی شود ولی باید در حوزه اجرا و فرآیندهای اجرا با مردم و علی الخصوص دهک های پایین صحبت شود و پیش بینی های لازم انجام شود.

,

این نماینده مجلس ضمن تأکید بر اینکه باید از ایجاد چالش های روانی برای جامعه جلوگیری شود گفت: ابتدا دولت به فکر آینده مردم و جبران این موضوع ناشی از آزادسازی قیمت‌ها باشد و بعد اقدام کند.

,

وی افزود: البته قطعا قائل به این هستیم که این ارز ترجیحی فسادآور است و سود و منفعتی برای مردم نداشته اما در حوزه اجرای حذف 4200 بحث داریم.

,

رحمانی ادامه داد: ارز ترجیحی رانت بوده و مافیا از این بهره مند شدند لذا جراحی اقتصادی بزرگ ضرورت دارد ولی چگونگی این آزادسازی باید برای طبقات محروم بیان شود.

,

وی ضمن تأکید بر حفظ قدرت خرید مردم در این نوسانات و تصمیم گیری ها خاطرنشان کرد: مکانیسم جبرانی را دولت باید پیش بینی کند چراکه مردم از نوسانات حوزه قیمت ها و یارانه ها مردم منتفع نمی‌شوند و تبیین مسئله اهمیت بسزایی دارد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه