اخبار داغ

بر اساس گزارش بانک مرکزی ؛

۹درصد چک یزدی ها در فرودین برگشت خورد

۹درصد چک یزدی ها در فرودین برگشت خورد
براساس گزارش بانک مرکزی ایران در ماه فرودین۹۱درصد چک های مردم استان وصول شده است که نسبت به ماه قبل(اسفند۱۴۰۰)۳دهم درصد کاهش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا بانک مرکزی آخرین گزارش چک های مبادله ای، وصولی و برگشت خورده کشور در ماه فرودین ۱۴۰۱ را منتشر که براساس آن در این ماه۵.۲میلیون فقره چک در کل کشور مبادله شده که سهم استان یزد از این میزان ۳۱۵هزارو۳۰۰فقره بوده که ۶.۱درصد از کل چک های مبادله شده در کشور را به خود اختصاص داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

براین اساس استان یزد بعد از استانهای تهران، اصفهان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی، رتبه پنجم را از این لحاظ تعداد چک های مبادله ای را به خود اختصاص داده است.

,

چک های وصولی

, چک های وصولی,

براساس این گزارش، یزدی ها در ماه فرودین سال جاری ۲۸۶هزار۸۰۰فقره چک خود را که مبلغ کلی آن بیش از۴۳میلیارد ریال بوده است را پاس کرده اند که این یعنی ۹۱درصد چک های یزدی ها پاس شده است که نسبت به اخرین ماه سال ۱۴۰۰یعنی اسفند ۳دهم درصد کمتر می باشد.

,

همچنین سهم یزدی ها از میزان چک های وصولی در کل کشور ۶.۱درصد بوده است که از این لحاظ رتبه پنجم را در سطح کشور به خود اختصاص داده اند و همچنین ۲دهم درصد کاهش نسبت به ماه قبل در این زمینه دارد.

,

, ,

, ,

رضایی استاد دانشگاه اقتصاد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه با برون رفت از دوران بحران کرونا، متغیرهای اقتصادی و وضعیت بازار تقریبا به حالت قبل از شیوع بیماری برگشته است اظهار داشت: اگر وضعیت چک های مبادله ای در چندماه اخیر یزد را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم متوجه می شویم تفاوت عجیب و غیر منتظره ای نداشته است.

, یزدرسا,

وی ادامه داد: برخی گزارشاتی که در مورد وضعیت وحشتناک  چک های برگشتی یزد در ماه های قبل توسط برخی از کارشناسان اقتصادی-سیاسی مطرح می شود جنبه کارشناسی واقعی نداشته و متاثر از متغیرهایی است که جنبه علمی ندارد.

,

, ,

, ,

چک های برگشتی

, چک های برگشتی,

در ماه فرودین۱۴۰۱یزدی ها همچنان جز خوش حسابهای کشور محسوب شده وتنها ۹درصدچک های آنها در فروردین برگشت خورده است که علت بیش از ۹۷.۸درصد آنها کسری یا فقدان موجودی بوده است .

,

استان یزد از لحاظ تعداد چک های برگشتی در این ماه در بین استانهای کشور رتبه ۲۳را به خود اختصاص داده که نشان از آن دارد که از بین ۳۱استان کشور جایگاه استان نسبت به استانهای دیگر بسیار بهتر می باشد.

,

براساس این گزارش ، تنها ۲۸هزار و۵۰۰فقره چک یزدی ها برگشت شده است که نسبت به ماه قبل۹هزارو۴۰۰فقره کمتر شده است.

,

انتای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه